2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citroen U23 R 1955
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 24 mei 2020 08:49 AM
  [ # 16 ]

Afgelopen week met de bak bezig geweest ,lijkt nu al heel anders en ik vind het wel bij zijn leeftijd passen .
Nu nog spiegels er op zien te maken deze zijn wel modern van model maar goed zicht is toch net belangrijker dan oude uitstraling , probeer er een foto bij te plaatsen maar lukt me vanaf myalbum helaas nog niet.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 03 september 2020 07:23 AM
  [ # 17 ]

Het is een tijdje rustig geweest rond deze auto maar 23 september moet ik naar de RDW en kijken of alles dan goed gaat ,zoja dan kan ik beginnen met opbouwen ,bak lijkt nu wel al aardig met hout er op ,nog een ander wiel er onder en nummerbord verlichting er nog op maken en hoesje om de hoofdremcilinder dan heb ik het denk ik wel klaar allemaal.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 22 september 2020 07:41 PM
  [ # 18 ]

Morgen naar de RDW ,wel spannend ,wat moet ik er nog aan doen en verder registratie .
Maar gelijk om 8 uur dus geen lange dag wachten .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 23 september 2020 10:05 AM
  [ # 19 ]

Nou vanmorgen naar de RDW geweest in Heerenveen , verder geen problemen gehad en hij krijgt nu dus mooi een Nederlands kenteken en heeft nu een eigen gewicht van 1980 mooi laag nog dus nu kan ik er verder mee dus wel blij vandaag.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 23 september 2020 10:43 AM
  [ # 20 ]

Top, gefeliciteerd.
Alweer een Citroën vrachtwagen op NL kenteken.
Weet je het kenteken al? de BE serie zal wel bijna vol zijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 september 2020 10:46 AM
  [ # 21 ]

Top!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 23 september 2020 01:09 PM
  [ # 22 ]

Wow gefeliciteerd, 1980kg slechts, geweldig! Ook met enkel lucht gekeurd zeker Wink

Je kenteken is trouwens BE-97-43.

Ik ben met eenzelfde project bezig maar dan ietsje moderner…
Die van mij was 2700 kg leeg, dus ik kan maar 800kg laden. Maar dat is genoeg voor een eend, Ami of Mehari…

DSC_0283 by azu250, on Flickr

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 23 september 2020 05:16 PM
  [ # 23 ]

Dank u allen ,hoe kun je zo snel al weten wat mijn kenteken is ,ik dacht dat daar meer tijd over heen zou gaan .
Maar hij is gekeurd gewoon met dubbellucht , ik heb er alleen voor gezorgd dat er niks op zit wat niet belangrijk is voor een kenteken dus geen kopschot , reserve wiel en rijplaten en ik heb wel een degelijke bak er op gemaakt maar met vrij licht gewicht hout dat is 28 mm dik maar sterk genoeg om er een auto op te zetten .
Nu kan ik straks beginnen met ombouwen naar diesel met deze motor op benzine rijden is ook niet echt voor de lol en een 6 cilinder diesel klinkt natuurlijk ook veel mooier al komt die uit een ander land.
Ik hoop nog zo,n 1300 kg over te houden met de andere motor er in dan kan er toch al vrij veel mee vervoert worden .
Die van jou vind ik ook wel heel leuk ,zie je hier in Nederland ook vrijwel niet maar voor inbouw van een andere motor toch iets lastiger al zal ik ook nog genoeg tegen komen maar heb vaker zo iets gedaan dus gaat vast lukken ,ze zijn er ten slotte in de zwaardere uitvoering ook geleverd met een 6 cilinder benzine

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 23 september 2020 05:22 PM
  [ # 24 ]

Gelijk even bij de rdw gecontroleerd en idd dat is mijn kenteken dat is dus vrijwel gelijk in gegaan ,ik denk dat ik nog niet eens thuis was maar dan kan ik de platen al vast bestellen en de verzekering bellen .

Profiel  
 
Gepost: 24 september 2020 02:12 PM
  [ # 25 ]
zweefie schreef:

Die van jou vind ik ook wel heel leuk ,zie je hier in Nederland ook vrijwel niet maar voor inbouw van een andere motor toch iets lastiger al zal ik ook nog genoeg tegen komen maar heb vaker zo iets gedaan dus gaat vast lukken ,ze zijn er ten slotte in de zwaardere uitvoering ook geleverd met een 6 cilinder benzine

Er rijdt er inmiddels al zo een in NL met een 6 cilinder BMW diesel met 143 pk, dus het kan wel… Wink

RDW is inderdaad lekker snel met kentekens momenteel. Ik had em ook na twee dagen al.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 24 september 2020 05:55 PM
  [ # 26 ]

Ik had vandaag het kenteken al ,ben wel heel benieuwd naar die met de BMW motor , weet je ook van wie hij is en of er foto,s van zijn en of die ook al diesel op kenteken is ,Ik ben met name benieuwd naar de constructie van de langsligger waar voor de schokbrekers aan zitten die zit eigenlijk een beetje in de weg ,is wel op te lossen maar daarom ook benieuwd hoe een ander dat gedaan heeft .
Met een BMW motor ook erg mooi natuurlijk maar ik heb de Mercedes al waar de motor uit moet komen en met alle toebehoren zoals mechanische pomp en normale automaatbak.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 24 september 2020 09:19 PM
  [ # 27 ]

De N serie, is een compleet andere vrachtwagen dan een u 23.
waarvan elk spreekwoordelijk boutje anders is.
zeer zeker het chassis.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 24 september 2020 10:14 PM
  [ # 28 ]

Ik meen ook al dat het niet om een u23 ging ,zat nog in Frankrijk te kijken en daar stond nog een n met 6 cilinder perkins dus ruimte zal er zeker zijn.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 25 september 2020 08:23 AM
  [ # 29 ]

Die advertentie op Le Bon Coin, bedoel je zeker.
Dat is een P serie, en dat is ook weer een compleet andere auto dan de N serie.
Het enige wat de N en P gemeen hebben is de cabine.
En in een P zit een 6 cilinder 5 liter blok, benzine of diesel, geen Perkins.
Maar plek is er dus wel.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 26 september 2020 07:24 AM
  [ # 30 ]

Een 5 liter blok is wel een mooie basis maar ik weet niks van die types , kan van de U23 ook best zijn dat het chassis van een zwaardere ook weer anders is ,bij de 6 cilinder staat de cabine wel iets hoger ,mag ook best wel want de mijne is eigenlijk best wel laag maar we gaan het zien vandaag eerst de motor maar uit de Mercedes en dan denk ik haast eerst maar eens passen als de motor van de U23 er uit is.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook