16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
   
wtr’s CX 2200 ‘75
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 27 maart 2020 02:47 PM
  [ # 226 ]
Mulder schreef:

Herrie in e bocht klinkt al gauw als een gare fusiekogel. Al zit het bij mijn Break waarschijnlijk in de ophanging van de stabilisatorstang.

herrie in een bocht is vaak je wiellager!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 maart 2020 03:11 PM
  [ # 227 ]

Ja. Fuseekogel hoor je bij kinderkopjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 30 maart 2020 08:27 AM
  [ # 228 ]

Het kan ook nog het aandrijfassteunlager zijn, ask me how I know Wink
Heb je beide wiellagers vervangen en het geluid is nog niet weg…

Hoe dan ook, de voorwiellagers van de CX zijn vaak prima te redden door ze goed te smeren; dien je daarvoor wel even te demonteren, boutjes zitten aan de binnenkant van het fuseeblok. Aandrijfas/wielzijde moet daarvoor ook los.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 maart 2020 08:36 AM
  [ # 229 ]

.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juni 2020 10:10 AM
  [ # 230 ]

Afgelopen weekend ben ik gaan kijken naar een mooie 2000 uit 77. Mooie kleur, diravi. Superlekker verend.
Uiteindelijk toch niet gekocht maar ik weet nu wel dat ik, zoals iedereen hier altijd al zegt, diravi wil Very Happy

Maar mijn CX is wel een goede auto met weinig rottigheid. Bovendien een 2200 uit het eerste jaar. Daarom, voorlasnog, zet ik het traject door zoals gepland. volgende week naar de lasser en daarna op zoek naar een spuiter.
Mijn wensen met deze CX zijn dan nog ;
-diravi inbouwen.
-airco inbouwen. Na 3500 km naar en in de auvergne afgelopen september vind ik dat toch wel een must. Fabrieks open dak kan ook maar dat lijkt me geen realistische optie..

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juni 2020 10:11 AM
  [ # 231 ]

oja, wiellagers ga ik smeren Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juni 2020 01:23 PM
  [ # 232 ]

Kostentechnisch kun je beter een andere auto kopen waar alles al op en aan zit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juni 2020 04:34 PM
  [ # 233 ]

Ja, dat realiseer ik me. Vandaar dat ik ook wel rondkijk.
Alles voor diravi heb ik al.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 juni 2020 05:02 PM
  [ # 234 ]

Ombouw naar diravi hebben we ook wel eens gedaan. Vreselijke klus en alleen te doen als je een complete sloopauto van het juiste type hebt zodat je alles 1 op 1 kunt overzetten. De wijzigingen van een auto met diravi zijn enorm talrijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juni 2020 05:14 PM
  [ # 235 ]

Ik heb inderdaad een donor waar het al ingebouwd is.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 07 juni 2020 09:51 PM
  [ # 236 ]

Mijn laadstroom meter werkt niet. Al een tijdje. Eerder, met de oude dynamo, deed hij het soms. Uit het haynes schema snap ik niet echt hoe deze aangesloten zit of hoort te zitten.
Na renovatie van de dynamo moest er een extra draad naar de spanningsregelaar omdat er een andere diodebrug in de dynamo was gekomen. Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3682
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 augustus 2020 11:44 AM
  [ # 237 ]

Nog meer dynamo.
Ik heb wat stoms gedaan.
Er zit dus een extra draad tussen dynamo en spanningsregelaar om auto aan de praat te krijgen. Dit was wat de reviseur van mijn dynamo aangaf om te doen. Inderdaad, zonder draad niet lopen, met draad wel.
Na 500 km was er echter geen laadstroom meer. Uiteindelijk een nieuwe dynamo bij Norauto gekocht (met spanningsregelaar bleek later). Op de parkeerplaats daar er in geklust. Ook hier, zonder draad niks, met extra draad netjes lopen, goede laadspanning.
De dynamo begon echter nogal lawaaiig te worden. Daarom de donordynamo even na laten kijken en deze gemonteerd. Meteen met de extra draad aangesloten. Laadstroom, check, prima.
Maar nu komt het. Ritje naar Tilburg gemaakt. Daar aangekomen hoorde ik allemaal gepruttel onder de motorkap. Dat bleek de accu te zijn. Deze was ook erg warm. uiteraard heb ik toen de laadspanning nagemeten en die zat op 18 volt…
Daarom had de radio er geen zin meer in maar ook de kachelfan deed het niet meer.
Het loshalen van de extra draad deed de truc. er was weer een nette laadspanning.

Ik ben benieuwd wat er nu ‘stuk’ kan zijn. De dynamo doet nog zijn werk maar maakt wel (soms) een piepend geluid. De kachelfan doet het nog steeds niet. De radio wel weer.
Vermoedelijk zal de accu ook een tic hebben gehad, gisteren wilde ik na 3 weken stilstaan de CX gebruiken maar er zat niet meer genoeg power in om dat voor elkaar te krijgen.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9835
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 augustus 2020 12:53 PM
  [ # 238 ]

Die extra draad is waarschijnlijk om een beginstroom in het anker te krijgen. Zodra de dynamo laadde had je die draad weg moeten halen. Nu is de dynamo continu maximaal bekrachtigd geweest.
Ik ben bang dat de fan overleden is en dat de accu ook een dodelijke klap heeft gehad. Kun je deze accu bijvullen met gedestilleerd water? Want daar zal wel veel van verdampt zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 augustus 2020 12:56 PM
  [ # 239 ]

Ik vermoed dat de fan niet is overleden, maar de kachelweerstand zelf wellicht de geest heeft gegeven. Die zijn wel kwetsbaar. Als je de stekker van de fan loshaalt, en die op een (goede) accu aansluit, draait ‘ie dan nog steeds niet?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 augustus 2020 01:50 PM
  [ # 240 ]

Heeft deze versie al een transistor voor de fan? Die kan wel uitgefikt zijn.
Als er weerstanden inzitten als in mijn 75er 2000, zijn die waarschijnlijk niet stuk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook