15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
   
Michelin XWX en andere SM-banden
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 december 2019 09:13 PM
  [ # 211 ]

In China nagemaakte Pirelli 4000, aan het profiel te zien. 
Vreemd dat je een zomerband maakt die je M+S klassificering meegeeft ( Mud-en-Snow, wordt in de USA verkocht als winterband….)
Lijkt me het proberen waard voor die prijs.

Maar je zou ook “H” banden kunnen overwegen, wie rijdt er nog boven de 210 met de SM ? en waar ?
bijvoorbeeld deze: https://www.bandenleader.nl/auto-band/uniroyal/rainexpert-3-suv/205-70-r15-96h-943307

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 december 2019 02:37 PM
  [ # 212 ]

Dat Chinese profiel ziet er heel anders uit als de echte P4000’s waar ik op reed. En over de snelheidsindex: de Tgk zegt dat er een V band op een sm hoort. Terug naar H gaan is dus geheel voor eigen risico!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 december 2019 04:01 PM
  [ # 213 ]

Inderdaad, het profiel lijkt meer op Vredestein Sprint+.
Over die snelheidsindex: In theorie heb je gelijk, maar dat is in Nederland zelfs geen APK eis. In Vlaanderen zijn de eisen voor klassiekers sinds ruim 1 jaar ook afgezwakt, daar wordt voor auto’s boven 30 jaar met een oldtimer kenteken ook niet meer gekeken naar de snelheidsindex.
Ik heb in het verleden regelmatig gezegd dat je minstens V moest hebben op een SM, maar wie rijdt er tegenwoordig ueberhaupt nog boven de 200 en dan nog met een klassieker? ( Mijn laatste “snelle” rit met de SM in Duitsland is ruim 5 jaar geleden, meteen de laatste keer dat ik boven de 200 ben geweest). Vandaar dat ik mijn mening herzien heb over die snelheidsindex.
Natuurlijk sturen de meeste H banden minder scherp dan de V banden van grote merken, maar dat zie ik als een persoonlijk keuze.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 december 2019 04:37 PM
  [ # 214 ]

Toch moeten we niet te lichtvaardig over die snelheidsindex denken. Ok, het is geen apkpunt, maar het is wel degelijk zo dat je er voor moet zorgen dat de auto aan de TGK voldoet. In de praktijk controleert niemand er op, maar bij een (ernstiger) ongeluk en daaruit voortvloeiend onderzoek kunnen er echt problemen ontstaan. Dat risico zou ik zelf nooit nemen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 december 2019 07:26 PM
  [ # 215 ]

Dat speelt vooral in Duitsland waar officieel geen snelheidslimiet bestaat. Voor zover ik weet is het in Nederland aan de verzekeringsmaatschappij om te bewijzen dat het invloed had op het ongeluk als dat optreedt en tenzij je een ongeval maakt bij 200 km/uur lijkt me dat geen punt.
Maar goed: Een gewaarschuwd mens telt voor 2 !

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 december 2019 10:27 AM
  [ # 216 ]

Wat een leijke band! Is iets voor onder een MG of zo…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 december 2019 06:09 PM
  [ # 217 ]

In België op gewone nummerplaten niet toegelaten .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 juni 2020 09:07 AM
  [ # 218 ]

Deze lijkt oké; is iets lager 65% ipv 70%. Iemand ervaring met deze energy ?

https://www.bandenspotter.nl/michelin/energy-saver-plus/205-65-r15-94v-10554/

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25364
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juni 2020 09:25 AM
  [ # 219 ]

Heb ik op gereden. Gingen erg snel kaal.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juni 2020 09:39 AM
  [ # 220 ]

En ze zijn te laag. Ziet er niet uit, teller afwijking enz enz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 09 januari 2021 03:38 PM
  [ # 221 ]

weet er iemand waarom de prijzen van onze XWX banden in vrij val is?

paar jaar geleden +330 euro per stuk

nu al vanaf 199 euro per stuk
https://www.elektronicadeal.nl/michelin-xwx-205-70-r15-90w-oldtimer-band?gclid=EAIaIQobChMIm8f89JCP7gIVF57VCh2JrgB2EAYYBCABEgIDi_D_BwE


ikzelf heb 214 euro betaald…. zijn banden van 50ste maand 2019 dus geen oude meuk…

Iemand idee?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1313
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 09 januari 2021 06:13 PM
  [ # 222 ]

Ik weet het niet maar dit kan ik alleen maar toejuichen. Ook de Xas en Xvs prijzen voor de D-types rezen de pan uit. Misschien dat de Retro’s wat realiteitszin hebben veroorzaakt. Of dat iedereen door Corona met de voorraad blijft zitten?

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 januari 2021 07:46 PM
  [ # 223 ]

Wat een ongelofelijk vage webshop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9850
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2021 01:02 AM
  [ # 224 ]
bxsport schreef:

ikzelf heb 214 euro betaald…. zijn banden van 50ste maand 2019 dus geen oude meuk…

Iemand idee?

50ste maand?? Smile

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 januari 2021 09:12 AM
  [ # 225 ]
Jeroen Simons schreef:

Ik weet het niet maar dit kan ik alleen maar toejuichen. Ook de Xas en Xvs prijzen voor de D-types rezen de pan uit. Misschien dat de Retro’s wat realiteitszin hebben veroorzaakt. Of dat iedereen door Corona met de voorraad blijft zitten?

Vorig jaar heb ik nog 2 XVSen op de DS laten zetten, die waren een stuk goedkoper dan 8 jaar geleden.
Terwijl de Retro’s juist veel duurder zijn geworden. Het verschil was een enkele tientjes per band, dat was vroeger een paar 100 Euro.

Profiel  
 
 
15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook