34 van de 41
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
C3 Pluriel, dakproblemen en -oplossingen
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 12 juli 2020 02:13 PM
  [ # 496 ]

Ik heb weer een dakprobleem bij een van onze pluriëls. Doet helemaal niets meer en de lexia geeft een permanente storing op de BSI: Geen communicatie met de computer van het inklapbare dak. Ik heb de computer van het dak al vervangen door een juist exemplaar waarvan ik zeker weet dat hij goed is. Dus moet de oorzaak ergens anders in zitten. Is er iemand die kan vertellen hoe je zo’n probleem het beste stap voor stap, gestructureerd aanpakt?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2020 10:40 AM
  [ # 497 ]

De communicatie tussen de BSI en de dakcomputer loopt over een multiplexverbinding.
Weet je >100 % zeker dat je de juiste versie, CAN/VAN dan wel volledig CAN, van de dakcomputer hebt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 14 juli 2020 10:57 AM
  [ # 498 ]

Ik ben er vijwel zeker van dat ik de juiste versie heb. De auto is uit 2003, en de computer die ik er in heb gezet komt ook uit een pluriel van 2003. Het enige verschil tussen deze twee auto’s is, het display in het dashboard. De auto waar ik nu een probleem mee heb heeft in het midden alleen een display met het klokje. De auto waar de computer uit komt heeft het display die ook weergeeft welke radio zender er aan staat, en die ook meldingen geeft als bijv. de deur nog open is. Kan dat nog verschil maken?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2020 01:48 PM
  [ # 499 ]

Nee, beide auto’s hebben CAN/VAN.

Ik zou het zoeken in de verbinding tussen de BSI en de dakcomputer, mogelijk ergens een breuk in een ader van de kabelboom.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 14 juli 2020 02:34 PM
  [ # 500 ]

Misschien een domme vraag, maar kan het ook nog een zekering probleem zijn? Ik kan niet terugvinden welke zekering eventueel van het dak is. De kabelboom van het dak heb tegelijk met de computer vervangen, en komt uit een werkend dak. Ik vermoed dus dat ik het beste vanaf de BSI kan zoeken. Heb je hier nog praktische tips voor?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2020 02:50 PM
  [ # 501 ]

De dakbesturing zit achter zekering F7 op de BSI, achter de kunststof plaat bij de linkerknie van de bestuurder. De dakmotor achter F12 en het relais “openen achterklep” achter F4.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 14 juli 2020 02:55 PM
  [ # 502 ]

Dank je wel!

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 24 juli 2020 07:25 PM
  [ # 503 ]

Hoe een groot probleem een kleine oplossing kent. Het was zekering 7 die kapot was gegaan. Alles werkt weer

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2020 10:19 PM
  [ # 504 ]

In jouw geval zou ik dus willen weten waarom die zekering stuk gegaan is.

Toevallig zelf sluiting gemaakt in het achterliggende elektrische circuit?

Louter en alleen een zekering vervangen is namelijk niet meer dan symptoombestrijding als je niet de daadwerkelijke oorzaak weg neemt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
marc.ambagts
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-04-2012

- HY kampeerauto
- GS/GSA Pallas
- Xantia 1.8 ie
- C3 Pluriel 1.4
Gepost: 24 juli 2020 11:14 PM
  [ # 505 ]

De zekering is stuk gegaan toen ik na een reparatie de kap erop schroefde. Aan de kabelboom was al “gerommeld” en hij was op een aantal plaatsen opnieuw aan elkaar verbonden. Al met al nogal knullig, en met alle risico’s van dien. Ben er zeker van dat sluiting heeft veroorzaakt. Ik heb uit een andere Pluriel de kabelboom gehaald en na montage werkte het nog niet. Had al wel de zekeringen gecontroleerd, maar niet F7. Deze wordt in het boekje aangeduid als voor de regensensor en niet voor het dak. Dankzij de aanwijzing hierboven wist ik dat ik F7 moest controleren en dat was inderdaad de boosdoener

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 04 augustus 2020 12:06 PM
  [ # 506 ]

In 2013 had ik destijds van Hydro al behoorlijk wat technische informatie over het dak gekregen en zeer recent is dat door René Hoekstra geheel gecompleteerd.

Dit heeft geleid tot een database van wel 38 documenten.
10 ervan zijn Info Rapides, de overige 28 behandelen controles, afstellingen, de- en montagemethoden, reparatiemethoden en informatie over werking, initialisatie en speciaal gereedschap.

Heren, nogmaals dank voor jullie bijdrage. bravo

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 09 augustus 2020 10:14 AM
  [ # 507 ]

Even een vraag, kon het niet goed vinden: moet je bij terugplaatsen van de moter het wormwiel op de motor monteren of tussen de kabels?

Dank,

Jaap

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2020 10:29 AM
  [ # 508 ]

Eerst zorgen dat het dakdoek aan beide zijden volledig over de achterruit is geschoven.
Dan het tandwieltje tussen de kabels plaatsen, de niet afgeschuinde kant hoort aan de reductorzijde.
Let op het goed centreren van het tandwieltje.
Dan het metalen plaatje met het rubber plaatsen en met het schroefje vastzetten.
Het hart van het tandwiel hoort exact in het midden van het gat in het plaatje.
En dan de motor-reductor monteren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 09 augustus 2020 11:19 AM
  [ # 509 ]
René Jongejan schreef:

In 2013 had ik destijds van Hydro al behoorlijk wat technische informatie over het dak gekregen en zeer recent is dat door René Hoekstra geheel gecompleteerd.

Dit heeft geleid tot een database van wel 38 documenten.
10 ervan zijn Info Rapides, de overige 28 behandelen controles, afstellingen, de- en montagemethoden, reparatiemethoden en informatie over werking, initialisatie en speciaal gereedschap.

Heren, nogmaals dank voor jullie bijdrage. bravo


Graag gedaan very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 09 augustus 2020 01:46 PM
  [ # 510 ]

Wellicht een domme vraag, maar waar vind ik die documenten?

Jaap

Profiel  
 
 
34 van de 41
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook