2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
cx komt niet omhoog
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 juli 2020 09:27 PM
  [ # 16 ]

Waarschijnlijk vuil in de LHM en dus ook in de hoogteregelaars, De plunjers die er in zitten hebben maar een speling van een honderste millimeter. Een paar keer van de hoogste naar de laagste stand wil wel eens helpen, maar thuis zou ik de LHM eens spoelen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 juli 2020 09:43 PM
  [ # 17 ]

Ik heb filters en vat goed schoongemaakt, was behoorlijk vies, drap onderin, en met nieuwe lhm gevuld. Spoelen, hoe doe je dat precies?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 juli 2020 09:51 PM
  [ # 18 ]

De vering loopt vanzelf door met LHM, dus het zou moeten weggaan. Ontlucht je remmen maar eens als je terug komt, daar moet ook nieuwe LHM in. Anders moet je een schoonmaken met Hydraurincage, die “rode” schoonmaakolie van Total. Maar als je vat al vol zat met “drab” dan zit er ook nog vuile LHM in je systeem.
Hoe zie je of de LHM nog schoon is: Kijk er naar als een glas wijn: Kleur moet fluo groen zijn en hij moet “helder” zijn in een glas.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2020 10:23 PM
  [ # 19 ]

Ik heb pas de hoogteregelaar van mijn DS nagelopen.

Dit zat erin…

Geheel uit elkaar en alles schoon gemaakt.

Het filter in het vat wordt altijd wel vies na een tijd rijden. Maar LHM blijft lang groen, als dat echt zwart was dan is er erg lang mee gereden.

Het zou ook nog kunnen dat doordat je met het systeem bezig ben geweest er lucht in de hoogteregelaar is gekomen.
Dan zou het vanzelf minder erg moeten worden.
Maar ik vermoed dat er ook nog vuil in zit.

Die kleine ronde plaatjes op de foto bevatten een heel klein gaatje, amper een spelden prik.
Deze hebben een dempende/vertragende functie, je kan wel voorstellen dat zoiets verstopt kan komen te zitten.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 30 juli 2020 07:43 AM
  [ # 20 ]

O dank jé! Is dat uitelkaar te halen met weinig gereedschap in eenvoudige werkplaats?.. ben op reis..
Snachts zakt de auto achter niet in. Bij hendel in laagste stand zakt hij achter ook niet in. Achter blijft hij in rijstand, ook wanneer je de hendel naar boven of beneden zet. Rechter bol achter heeft geen vering lijkt. Alsof hij stuk is. Maar wat ik vreemd vind is dat hij dan toch wel gewoon naar zijn laagste stand moet gaan. De bollen zijn twee jaar oud. Rijden gaat vooralsnog redelijk goed.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juli 2020 08:27 AM
  [ # 21 ]

steuntje van je HR afgefloept?
Bokjes eronder en eronder gaan liggen en kijken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2020 10:24 AM
  [ # 22 ]
pietjan schreef:

O dank jé! Is dat uitelkaar te halen met weinig gereedschap in eenvoudige werkplaats?.. ben op reis..
Snachts zakt de auto achter niet in. Bij hendel in laagste stand zakt hij achter ook niet in. Achter blijft hij in rijstand, ook wanneer je de hendel naar boven of beneden zet. Rechter bol achter heeft geen vering lijkt. Alsof hij stuk is. Maar wat ik vreemd vind is dat hij dan toch wel gewoon naar zijn laagste stand moet gaan. De bollen zijn twee jaar oud. Rijden gaat vooralsnog redelijk goed.

De klus is thuis goed te doen, je moet alleen even een tooltje maken om de borging eruit te halen van de demperschijfjes.

Zoals hierboven al gezegd kan het zijn dat de bediening van de hoogteregelaar niet werkt.
Of de hoogteregelaar zit intern vast.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 30 juli 2020 08:45 PM
  [ # 23 ]

Nou hij doet t weer hoor.. beiden hoogteregelaars zaten vast.. na uit en in elkaar werkt t weer als nieuw.. er zitten wel minder onderdeeltjes in als op de foto hierboven van de DS. Benieuwd of de cx nu goed blijft…

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 30 juli 2020 08:48 PM
  [ # 24 ]

Heb je dat daar ter plekke gedaan? Of laten doen…

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 30 juli 2020 08:59 PM
  [ # 25 ]

Zelf gedaan hoor.. op oprit van een vriend, heerlijk paar uurtjes sleutelen

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 30 juli 2020 09:01 PM
  [ # 26 ]

Ging prima, paar blokken hout eronder

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 juli 2020 09:41 PM
  [ # 27 ]

very good

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 01 augustus 2020 05:42 AM
  [ # 28 ]

Het lijkt alsof er een soort virus in dr cx rond waart. Eerst blijft safety valve hangen, daarna hoogteregelaars, en nu dit de stuurbekrachtiging vreemd. Soms gaat hij superlicht dan weer heel zwaar..? Is daar iets aan te doen?

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1277
Geregistreerd: 31-07-2008

Gepost: 01 augustus 2020 07:24 AM
  [ # 29 ]

Met de CX nooit problemen gehad maar bij een eerdere BX met ook wat vreemde “kuren” het systeem gespoeld met Hydraurincage. Daar een paar duizend km mee gereden en weer verse LHM erin.
Ik geloof dat de meningen hierover verdeeld zijn maar het hielp in ieder geval.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2020 08:22 AM
  [ # 30 ]
pietjan schreef:

Is daar iets aan te doen?

Ja, vaker de LHM verversen en het filter schoonmaken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook