C4 grand picasso semi automaat probleem
Denniz
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 26-07-2007

Gepost: 04 juni 2020 08:48 PM

Mijn semi versnellingsbak gaat af en toe in error, dan wil hij niet meer in zijn achteruit of neutraal. Ik kan hem dan in neutraal zetten met de flippers maar achteruit moet ik soms doen door hem even uit te zetten en even te wachten, soms helpt dat maar soms ook niet. Ik heb het idee dat er iets met de computer van de robotarm aan de hand is omdat hij het soms zonder problemen doet. Als hij in storing schiet doet ook de cruise control het niet meer. Iemand hier ervaring mee?

Je zal maar Rembrandt heten en al appel etende in je Picasso rijden Very Happy

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 05 juni 2020 07:11 AM
  [ # 1 ]

Laten uitlezen! Wij hebben net soort gelijke ellende gehad, tot niet meer weg komen, meerdere malen de hulpdienst erbij. Kijk eerst eens of je remlichten wel werken. Is vaak de eerste storing namelijk. Dan is je remlichtschakelaar stuk. Is je accu nog goed? Uiteindelijk was dit het niet bij ons en leek het de selector aan het stuur te zijn. Deze heb ik een ruime week terug vervangen en, tot nu toe, rijden we zonder storing. Hopelijk blijft het ook goed gaan…

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
Leny Tanis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 08-06-2020

Gepost: 19 september 2020 08:02 PM
  [ # 2 ]

Mag ik vragen wat het kostte om de selector aan het stuur te vervangen? Wij hebben namelijk dezelfde problemen. Terwijl we sinds een jaar rijden met een gereviseerde versnellingsbak, de motor is daarna schoongemaakt omdat de auto rond de 50km schokten. Kosten tot nu toe € 4.400,00.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook