3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citroen U23 R 1955
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 27 september 2020 08:12 AM
  [ # 31 ]

Gisteren de motor met bak uit de Mercedes gehaald en omdat het nog niet zo laat was ook gelijk de Citroen maar binnen gezet voor zo ver hij naar binnen kan en daar ook gelijk de motor maar uit gehaald met de bak er aan .
Vandaag maar eens kijken hoed de Mercedes er in moet ,daar moet eerst nog de andere automaatbak zonder electronica achter moet .
Zo ik het nu heb kunnen zien moet er 1 dwarsbalkje aangepast worden die zit te hoog en dus net in de weg maar als die aangepast is dan zou er genoeg ruimte moeten zijn maar dat gaan we vandaag zien ,de bak van de Citroen is vrijwel gelijk van lengte als de automaat dus daar is ruimte geen probleem achteraf was een 5 cilinder misschien ook wel handig geweest en een stukje meer ruimte maar vind een 6 cilinder toch leuker.
Moet echt gaan proberen met de foto,s dat geeft meer een beeld dan een verhaaltje.
Bij het Peugeot forum kan het via tapatalk dan kun je ze rechtstreeks van de telefoon plukken en dan is plaatsen een makkie.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 27 september 2020 09:30 PM
  [ # 32 ]


Hehe eindelijk weer gelukt om een foto te plaatsen , nou oude motor is er uit ,ruimte gemaakt door 1 tussenbalkje er uit te halen waar ik later een andere voor maak zodat alles toch stevig blijft .
Motor lijkt nu niet zo groot meer ,past verder wel aardig maar staat nu alleen nog maar op de juiste plek , van de week maar kijken of ik steunen kan maken en dan de pomp nog wisselen zodat hij gewoon met gaskabel te bedienen is dan heb ik de schuur in ieder geval als het moet vrij voor andere dingen maar voor ze ver ben ik al tevreden aangezien ik altijd probeer zo min mogelijk van het originele weg te slijpen zodat het altijd weer terug in oude staat gebracht kan worden .

Profiel  
 
Gepost: 27 september 2020 09:41 PM
  [ # 33 ]

Past mooi zo te zien!

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 27 september 2020 09:56 PM
  [ # 34 ]

Hier het verschil te zien met en zonder tussenbalk ,dit is alleen maar nodig bij een 6 cilinder ,een 4 of 5 cilinder past er waarschijnlijk wel zo in , ik bevestig de steunen waar waar de motorsteunen op komen in de zelfde boutgaten als waar ze van de benzine ook zaten dat komt vrij goed uit

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 27 september 2020 09:58 PM
  [ # 35 ]

Oeps foutje dat zijn de zelfde foto,s

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 28 september 2020 09:26 AM
  [ # 36 ]

Had je niet beter een 300D motor uit een (vroege) W124 kunnen trekken? Dan had je dat gedoe met de elektronica niet gehad, die 6 pitter en automaat is nog helemaal mechanisch geregeld namelijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 28 september 2020 05:25 PM
  [ # 37 ]

Dat had ook gekund ,een latere was nog beter geweest want dan heb je nog wel alles mechanisch maar wel een 24 klepper maar deze kon ik geschikt kopen alleen nog niet wetende dat de pomp wel electronisch was maar nu wel de 177pk versie en de bak koste niet zo veel pomp was iets duurder maar bij elkaar kun je er nog niet wat voor kopen wat zo past ,ja met veel geluk en heel lang zoeken zou het kunnen maar ik ga hier mee verder.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 11 oktober 2020 09:22 AM
  [ # 38 ]

Inmiddels al weer een paar weken verder ,ik moest wachten op de nieuwe motorsteunen aangezien ik ook geen bak steun bij de automaatbak had deze dus ook nieuw er op .
Ik zou vrijdag op het werk de beugel maken voor de achterste steun maar vanwege stroomstoring kon mijn collega niet knippen en zetten dus helaas dat ging niet door.
Maar motorsteunen zijn wel klaar en zit er mooi in ,gisteren even de automaatbediening er in gemaakt zodat het toch mogelijk is om te schakelen maar het starten is nog niet goed en als hij loopt veel rook.
Dus nog een keer het Olyslager boek er op nageslagen en ik vond de motor zelf ook erg rauw lopen maar ik had de pomp die ik gekocht had op de zelfde manier gemonteerd als de oude er af kwam met blokkeer gereedschap maar dan zou hij er op 0 graden op zitten terwijl de afstelling van de pomp op 15 graden NA bdp er op moet dus dat ga ik vandaag nog even doen en nog lekkage aan de automaat bak ,keerring bij de koppelomvormer dus de motor en bak er nog maar een keer uit dat werkt het snelst maar hij is gisteren wel zelfstandig uit de schuur gereden en weer terug dus het feit is er het is nu een diesel maar genoeg werk er om heen ,het is hobby dus geen haast en moet ook geen stress worden.
Koeling zit er nu ook nog niet aan dus kan niet te lang lopen .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 15 oktober 2020 06:08 PM
  [ # 39 ]

Weer een kleine week verder en toch weer het een en ander kunnen doen ,zondag de pomp volgens het boekje er maar op gezet en gelijk goed ,stond dus heel er veel te vroeg maar nu starten lopen en vrijwel geen rook meer .
Gisteren een steun gemaakt zodat de originele radiateur er toch weer op kan en slangen pas gemaakt zodat hij nu ook met koeling loopt en daar was het moment toch aangebroken dat ik hem voorzichtig met brandstof uit een 5 liter kannetje toch op de weg kon proberen .
Dat ging voor een eerste keer gelijk al best wel goed ,bak schakelt goed en totaal geen trillingen van motor of aandrijfas en nu zelfs zonder dat de turbo aangesloten is al een stuk prettiger rijden dan met de benzinemotor.
Vanavond nog maar even de turbo weliswaar zonder nog een interkoeler even aansluiten zodat ik hem ook morgen even proberen kan met werkende turbo .
Maar al met al gaat het best wel aardig ,ja er zal straks wel een hoop tijd in het netjes afwerken van alles zitten maar dat vind ik wel belangrijk maar nu voor eerst te proberen kan het zo ook wel even allemaal.
De eerste paar km op de weg zijn in ieder geval een feit en in redelijk kort tijdbestek gedaan aangezien ik veel tijd kwijt was met het wachten op de nieuwe motor en baksteun.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 31 oktober 2020 06:19 PM
  [ # 40 ]

Weer 2 weken verder en genoeg gedaan ,vanmiddag weer een stukje kunnen rijden nu geen lekkages meer aan motor en bak ,een stopknop die werkt ,laden doet hij ook , brandstof uit zijn eigen tank en de remmen verbouwd met een nieuwe kleinere hoofdremcilinder met rembekrachtiging ,dit heb ik allemaal pas gemaakt en verplaatst maar remt zeer goed ,heel licht en voldoende kracht .
Het is nu een aardigheid om mee te rijden door zowel automaat als vermogen ,het blijft natuurlijk een oude auto met harde vering en stuurt goed maar wel zwaar maar daar kan tzt nog wel een bekrachtiging op .
Ben er tot nu toch wel heel blij mee met deze aanpassing ,ik weet eigenlijk wel zeker dat er niet nog een rond rijd die zo rijd als deze nu al doet en nog niet eens klaar is .
Maar heeft het ritje goed volstaan .

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 19 november 2020 03:05 PM
  [ # 41 ]

Nou vanmiddag naar de rdw in Heerenveen geweest en de U23 aangeboden voor wijziging motor ,toen ik de auto naar binnen reed waren het al lachende gezichten van de keurmeesters en ze hebben alles goed bekeken en nummers opgezocht en het allemaal goed bevonden .
Je mocht er niet bij blijven staan dat is wel jammer maar maakte voor de keuring niet uit ,remmentest en koplamphoogte hebben ze nu niet gedaan waarschijnlijk omdat hij toch apk vrij is .
En de weging viel me ook reuze mee , hij is nu 2040 kg en dus maar 60 kg zwaarder dan met de benzine motor en ik heb er nu ook een kopschot op en kachel er in en de rembekrachtiging maar die weegt maar weinig maar dus wel een heel mooi gewicht .
Was wel even lachen ,in Heerenveen hebben ze nog stoplichten met dubbele baan ,ik stond vooraan op de linker baan omdat ik die kant op moest ,bij groen licht als eerste weg dat verwacht je natuurlijk niet van zo,n oude auto .
Maar veder ben ik tevreden nu kan ik de nodige aanpassingen doen als uitlaat naar boven ,rijplaten en er weer een lier op en een bak voor de spanbanden.

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2020 03:36 PM
  [ # 42 ]

Gaat in alle opzichten goed vooruit daar!

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 19 november 2020 05:48 PM
  [ # 43 ]

Zeker nu in ieder geval genoeg trekkracht, een mooie sound , en een veel beter verbruik en ik had geloof ik het streven om hem dit jaar nog op diesel te hebben en dat is dus gelukt .

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 20 november 2020 09:05 PM
  [ # 44 ]

Heerlijk om te horen dat er in tenminste één u23 project schot zit!

Maak je nog een nieuwe verbinding tussen de twee chassis rails waar dat beruchte balkje eerst zat? Dat balkje draagt niet alleen de radiator maar verbindt, meen ik, ook de linker en rechter schokbreker bevestigingen. Zonder dat balkje of een min-of-meer structurele verbinding kan het zijn dat je de chassis rails te veel vervormt keer op keer en mogelijk ontstaan er dan problemen rond klinknagels verderop etc.

heel veel plezier!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 20 november 2020 09:55 PM
  [ # 45 ]

Ik zal er tzt denk ik nog wel iets tussen maken maar zo voor het omzetten naar diesel bij de rdw beter om er niks tussen te doen en ze hebben er ook niet naar gevraagd .
Ik heb wel een verbinding tussen de beide motorsteunen dus dat geeft al extra stevigheid dus ben er ook niet zo bang voor dat er wat mee gebeurd.
Maar rijd echt zo veel beter , nu op zoek naar een cardan met betere overbrenging , deze motor heeft vermogen genoeg dus mag een stuk minder toeren draaien .
Hij remt nu ook best wel heel goed met de bekrachtiging dus ben op zoek naar een cardan van een Mercedes 608 of 808 want er mogen van mij wel trommelremmen op blijven zitten anders heb ik straks dat voor te veel remt met schijven achter .
Maar alles op zijn tijd ,ik heb er ook geen vermogen voor over dus moet ergens geschikt eentje tegenkomen met aandrijfas er gelijk bij .
Vandaag de gegevens opgezocht wat op het kenteken staat ,1410 laadvermogen meen ik ,voor mij ruim voldoende en meestal genoeg .

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook