16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive, olieperikelen & de rest
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 12 februari 2020 07:38 PM
  [ # 226 ]

Top, de lexia heeft zich al terug verdiend very good

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 10 maart 2020 06:07 PM
  [ # 227 ]

hallo allen..
ik heb pas een c4 1.6vti uit 2009 aangeschaft ...maar wat een ellende zeg die zuipt olie als een gek!
1 liter op 1000km . heb spijt dat ik dit slurpende monster heb gekocht ..
heb een en ander gelezen maar geen ervaring gelezen met flushen en daarna over te stappen naar 10w60 ..iemand ervaring ondertussen?
mijn 35 jaar oude citroen cx verbruikt 0,0 liter olie whaaaaa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 maart 2020 06:15 PM
  [ # 228 ]
Shalom74 schreef:

over te stappen naar 10w60

Als je de kop stuk wilt hebben dit vooral doen. Wink

Maar Joost, berichten over jouw olieboot horen toch gewoon hier thuis?
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/238795

 

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 10 maart 2020 06:33 PM
  [ # 229 ]

en 5w40? of ook niet doen maar gewoon om de 1000km een liter erbij kappen


olieboot hahaha grrrrr wat een ruk motor!!


en dan zeggen ze de motor is zo afgesteld dat dit aan mileu emissie voldoet en ondertussen 1 liter verstoken in de 1000km whaaaa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 augustus 2020 10:36 PM
  [ # 230 ]

Er waren weer 15.000 km achter de wielen, dus tijd voor een schoon filter en verse olie.

En op naar de 150.000 km.

Voor het overige geen bijzonderheden, behalve dat het een notoire oliezuiper blijft, gemiddeld 1 l op ca. 2500 km.

Over een maand weer de jaarlijkse APK, binnenkort maar even kijken of daarvoor nog iets dient te gebeuren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 september 2020 02:03 PM
  [ # 231 ]

Van dat kijken kwam dus niets terecht, dus onbekeken ter keuring gebracht.
Met een positief resultaat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 28 september 2020 02:17 PM
  [ # 232 ]

Laughing top, weer een jaar tuffen

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 september 2020 08:12 PM
  [ # 233 ]
René Jongejan schreef:

Met een positief resultaat.

Wel na het dicht smeren van een klein lekje in het uitlaatsysteem vernam ik bij het ophalen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
eliminator 44
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 14-01-2019

Gepost: 09 oktober 2020 09:56 PM
  [ # 234 ]

Sorry René, ik zal ‘m voor de laatste keer kapen.

Na 8 jaar trouwe dienst, van de week de Picasso 1.6 ingeruild voor een C4 cactus, van 2 jaar oud. Ook een “voiture” met wat probleempjes, heb ik kunnen lezen. Die heeft wel het voordeel dat je wat meer plek hebt om aan het motorblok te sleutelen.
In de 8 jaar was alleen het vervangen vd waterpomp door de dealer een dure klus. De rest heb ik met een obd leesapparaat en dit forum, zelf kunnen oplossen. Storend aan de C3 Picasso vind ik het olieverbruik en dat steeds iets koelvloeistof moest worden bijgevuld.
Ik wil jullie nog bedanken en wens jullie vele storingsvrije km toe. groet Jo

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 november 2020 02:56 PM
  [ # 235 ]

Gister, exact 2916 km na de laatste olieverversing:

SERVICE! “Controleer motorolieniveau”.

Maar weer een liter erbij gekieperd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Elvis
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 313
Geregistreerd: 20-08-2007

Gepost: 24 november 2020 12:39 PM
  [ # 236 ]
sievert68 schreef:

Even een update

Sins ik 5w40 gebruik is het olieverbruik gestabiliseerd tot zo’n 1 L op 3000 km.
Op zich tevreden maar het blijft toch een te hoge verbruik. Had al eens gelezen dat er dealers zijn die 10w60 gebruiken in een 1.6 vti maar dat durf ik niet aan . Heb na een tijdje piekeren toch de stoute schoenen aangetrokken en de olie na de vakantie vervangen door 5w50 volsyntheet van het merk eurol.
Heb nu ruim 1200 km gereden en nog geen meetbaar gebruik op de oliepijlstok te zien . Merk geen verschil in benzine verbruik en de motor loopt goed en rustig op deze olie . Dus tot nu toe zeer tevreden
Zal deze olie dan zoveel invloed hebben op het olieverbruik? Tot nu toe lijkt het van wel.
De auto heeft nu 173000 gelopen en rijdt verder perfect dus als het olieverbruik met deze 5w50 olie onder controle is ben ik tevreden we wachten af.


Mijn vraag is nu wat is het olieverbruik nu met 5W50, mijn 16 VTI verbruikt 1L op 3500 km met 5W30

The King is in de building

Citroen C4 Grand Picasso 16VTI LPG G3 2011

Citroen C3 14 exclusief 2003

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2020 12:51 PM
  [ # 237 ]

Zie PM.

En nu van dit topic afblijven, stelletjes kapers! Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 februari 2021 10:53 AM
  [ # 238 ]

kleine update zit tegenwoordig op 2500 km wanneer er 1 liter olie is verstookt . ik rijdt nu 3/4 jaar met 5w40 net als bmw/mini voorschrijft voor deze zelfde motor . elke 10k motor fluschen en verse olie er in werkt prima!
heb een c4 coupe 1.6vti uit 2009
Toen ik de auto kocht 1 lter olie op 800 km met 0w30 nu dus met fluschen en 5w40 stukken beter.
groet, joost

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 februari 2021 11:00 AM
  [ # 239 ]

Joost

Ook aan jou het verzoek om niet het topic over mijn Picasso vol te spammen.

Dit gaat over de mijne.

Waarom niet gewoon hier verder over de jouwe? https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/2087044/

Alvast bedankt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 20 februari 2021 06:46 PM
  [ # 240 ]
René Jongejan schreef:

Gisteravond heel even bezig geweest, 3 stekers eraf getrokken, 2 op de regelmodule en 1 op de ventilator zelf.
Geen enkel spoor van corrosie, slecht contact of vocht.

Daarna de module zelf even losgenomen en bekeken.

Gezien de uiterlijke staat ervan, met name de hoeveelheid koperoxide, besloten deze maar te vervangen.
Al besteld en morgen in huis.


waar heb je die besteld? mijne is waarschijnlijk ook stuk

Profiel  
 
 
16 van de 21
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook