5 van de 23
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
De C5 van Penny Lane - Persbericht
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 14 oktober 2020 08:48 AM
  [ # 61 ]

Ik zie het ineens!


Ze is jaloers omdat ze niet in het lijstje onder je Avatar staat!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 oktober 2020 11:01 AM
  [ # 62 ]

Weten jullie wat ook niet helpt?

De kabelloop, af-fabriek, aantoonbaar op de originele steuntjes, in het dashboard blijkt zodanig te zijn dat er ergens een ader tegen een vies scherp randje op de drager van de stuurkolom nu doorgeschuurd is. Een mooi vers schaafwondje. Ik kan nog niet achterhalen wat die ader doet, maar ik ga ‘t in elk geval van een pleister en een paar tie-wraps voorzien om gelazer daar verder te voorkomen. Die slijtplek zit in de streng waarop de klokkenbak en het boordcomputerscherm bij elkaar komen. Dat zou dus eventueel een verklaring voor het uitvallen van het dashboard kunnen zijn. Niet dat ik dat zeker weet maar toch…

De pal naast de doorgesleten ader liggende mux-lijn lijkt nog intact te zijn, maar dat vraagt ook nadere inspectie. Ik ga daar in ieder geval maar eens wat aan doen want dit is zoals het er nu uitziet sowieso vragen om gedonder. Niet echt een tof klusje zo dubbelgevouwen onder het dashboard maar het moet toch maar even.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 14 oktober 2020 04:33 PM
  [ # 63 ]

Misschien moet je je groene veerbollenpak even leeg laten lopen, pas je beter onder dat dashboard.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 14 oktober 2020 06:06 PM
  [ # 64 ]

Ja, dat moet lukken. Zonder dat pak kan ik me ook achter een panlat verstoppen, dus dan moet ik er wel onder passen.

Nu ook het paneeltje in de linkerdeur met de raamschakelaars etc. inwendig schoongemaakt met wat daartoe bedoelde alcohol. Het ziet er dik naar uit dat vergissingen van de auto tussen ‘raam moet omlaag’ en ‘raam moet omhoog’ ook alweer een stuk zeldzamer zullen zijn. Kleine beetjes vooruitgang…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2020 11:49 AM
  [ # 65 ]

Rustig doorgaan met het controleren van elektrische componenten. De plafonnier vóór is prima, maar de achterste is lekker verrat. Die heeft duidelijk water gemaakt. Op zoek naar waarom zag ik dat de antenne afwatert via een buisje in de voet; ik mag aannemen dat daar een slangetje aan hoort om eventueel lekwater uit de antennevoet niet op de hemelbekleding en de achterste plafonnier te laten lopen?

Ik heb er nu toch maar een kort eindje slang op gezet dat uitkomt in de balk boven de achterklep. Dan heb ik in ieder geval geen water meer rechtstreeks die lamp in. Die werkt op zich nog, maar hij is knalgroen van binnen en de complete zilverlaag is eruit gerot. Tijd om een andere te scoren dus. Als iemand weet hoe dat afwateringsslangetje hoort te lopen hoor ik dat graag, dan kan dat netjes hersteld worden.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2020 12:38 PM
  [ # 66 ]

Ik weet niets over een afwateringsslangetje. Wel weet ik dat de ruitensproeier in de antennevoet zit. Hoort misschien het slangetje daarvan op die “afvoer”?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2020 04:31 PM
  [ # 67 ]

O dat kan ook nog. Dan heeft dat geen functie dus, want er zit achter geen wis/was-installatie op. Hoe dan ook, achter zit er nu een frisse plafonnier in, dus die gaat voorlopig even niet meer muiten.

Maar nu is de stekker van de linker achterdeur gedoe aan het veroorzaken, dus dan gaan we daar nu eerst maar eens mee bezig. De voorste zullen dan zeer waarschijnlijk ook nog wel schoon moeten.

Is ‘t altijd zo’n gedonder met C5-kabelbomen?

Edit: eerste toelating april 2002, maar ORGA 8844 (‘tuig’ volgens het telefoon-alfabet, hoe toepasselijk) is dan weer 25 januari 2001. Da’s een vrij vroege dan als de auto in maart 2001 geïntroduceerd is, en kennelijk nogal een winkeldochter. Lekker een versie waar alle ‘teething problems’ nog volop inzitten Mr. Green Het was ook al opvallend dat er zoveel onderdelen een datum in 2000 ingeperst hadden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 15 oktober 2020 06:13 PM
  [ # 68 ]

Afwateringslangetjes op een ruitensproeier? Kijk eens of de wis/was er wel ooit op zat. Als je dan sproeit is een slangetje een toevoer slangetje en dan loopt je frisse plafonnier snel weer vol met vloeistof.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 15 oktober 2020 06:19 PM
  [ # 69 ]

Ik hoop niet dat deze C5 je veel meer dan een kratje bier gekost heeft…

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2020 06:41 PM
  [ # 70 ]

Goed, dus dat is klaar, ik zet de stoel naar voren en wil de gordel opnieuw op hoogte zetten (dat ding is traag en als je ‘m met de hand uit de weg schuift gaat die slede telkens mee omhoog) maar mooi niet. WTF?

B-stijl open, mechaniek bekeken, niks te zien. Andere B-stijl open, verder gekeken, er beweegt iets heel vreemd daar links… OK, weer kijken: ja hoor. Is die plastic slider waar de gordel op vast zit gescheurd. %^&*#@@%&*@%&^$)*^*(^*(%^%$!!!!!!!!!!!

OK, en dan ga ik morgen voor de aller- aller- allerlaatste keer een onderdeel voor dat ouwe lijk ophalen om die gordel op te knappen, waarschijnlijk dus een complete gordel, en dan moet het eerst echt afgelopen zijn met dat alles waar je aankomt naar de tyfus gaat aan dat ding. Staat inmiddels met twee wielen op de sloop.

Ik krijg het zo dus écht niet voor elkaar om ook maar enige liefde te voelen voor die zeepkist. ‘t Is allemaal heel leuk ontworpen maar echt helemaal niks blijft heel. Ik kan ook lang niet snel genoeg sleutelen om de ellende die er elke keer bij komt voor te blijven. Echt, iedereen met normaal verstand neemt z’n verlies en pleurt zo’n orgel weg. Waar bén ik mee bezig?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2020 06:55 PM
  [ # 71 ]
Jeroen Simons schreef:

Afwateringslangetjes op een ruitensproeier? Kijk eens of de wis/was er wel ooit op zat. Als je dan sproeit is een slangetje een toevoer slangetje en dan loopt je frisse plafonnier snel weer vol met vloeistof.

Er zit geen nozzle in de antennevoet, er ligt voor zover te zien is met de hemel erin nergens een slangetje voor een sproeier en de klep is niet geschikt voor een wisser voor zover ik kan zien. Er zit althans geen gat in het glas om een wisser doorheen te monteren.

Die klep maakt overigens best wel veel water, wat zonder pardon vanuit ergens bij het onderste raamrubber op je bagage plettert als je die klep open zet. Kun je de boel net zo goed meteen in een pick-up mieteren stupid

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 oktober 2020 07:21 PM
  [ # 72 ]

Ik heb zomaar het gevoel dat dit geen gelukkig huwelijk wordt….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 oktober 2020 09:51 PM
  [ # 73 ]

Het tij kan nog keren. Dat mag ook best, want qua rijden is het wel echt een hele lekkere auto. Daar zul je me echt niet over horen klagen. Maar ik begin ‘m er nu toch maar wel voor te knijpen dat ding een problematisch verleden heeft wat zich vertaalt in een problematische toekomst en daar wil ik voor m’n dagelijks vervoer nou eigenlijk weer niet mee zitten.

Dat een Citroën een eigen wil heeft en dat je er wel eens wat van moet accepteren, goed. Dat sommige Citroëns ook gewoon echt niet betrouwbaar genoeg zijn om als dagelijks vervoer te dienen vind ik ook acceptabel. Maar m’n dagelijkse auto moet niet een zijn waar je de ellende met geen mogelijkheid aan kunt bijhouden, laat staan voorblijven. Dat is echt te stressvol. Dan is zelf iets aan je auto doen ook gewoon niet leuk. En wat er met dit ding allemaal gebeurd is weet ik niet, maar ‘t apparaat lijkt onder m’n handen uit elkaar te vallen.

[rant]Dat hele slider-gebeuren van die gordel is trouwens ook een totaal belachelijk ontwerp. Een kant op (naar beneden) met een blokkering, de andere kant op (naar boven) moet frictie het winnen van een kneiter van een klokveer die eronder zit. Allemaal vreselijk onnodig gecompliceerd en eigenlijk is de werking ervan op het eind van het liedje al ruk als je de auto net afgeleverd krijgt. Dan gaat door slijtage op een gegeven moment die frictie langzaamaan verloren en moet je er om de haverklap aan zitten om de boel te verstellen. En het onderdeel wat tussen omhoog en omlaag moet beslissen (dus de pal voor ‘omlaag’ bevat) is van goeikope plastic en uiteraard precies rond de pal van de verstelling veel te kwetsbaar om dagelijks drie keer te worden gebruikt. En dan scheurt dat daar een keer door en kun je die gordel alleen nog omhoog schuiven, wat bij het minste dus ook spontaan gebeurt omdat de boel dan al versleten is en wat dus de reden juist was dat je er de hele tijd mee zit te klooien. Terwijl je eigenlijk die gordel één keer op z’n plek wilt zetten en er dan afblijven. Er is ook geen excuus voor: PSA grossierde op het moment dat de C5 kwam in de prima ontworpen, technisch eenvoudige gordelverstellers die het gewoon altijd doen en niet gevoelig zijn voor stuk gaan. Had dan die van de Peugeot 206 gebruikt, of ‘m overgenomen uit de Xantia, weet ik veel. Die doen het namelijk wél, slijten (allen al daardoor) niet, gaan zich dus ook niet misdragen waardoor je er nog meer dan anders mee zit te klieren en hoeven dan dus ook niet op een willekeurig moment uit elkaar te lazeren.[/rant]

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11612
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 oktober 2020 04:50 AM
  [ # 74 ]

Anyway.

Ik heb de accuboormachine maar aan de lading gelegd om de popnagels van de gordel-geleidebeugels eruit te kunnen boren, dan verder nog een doppensetje met in ieder geval 16, 17 en T50 en een plat schroevendraaiertje mee en dan moeten we straks maar weer eens ergens een gezellige schroothoop gaan bezoeken om een of twee gordeltjes uit een C5 van een verstandige eigenaar te trekken. Met een beetje goeie wil hangt dat dan in de loop van vanmiddag in de mijne en kunnen we de gordelsaga ook weer afsluiten.

Dan kan dat ding daarna nog een keer aan de Lexia om te kijken welke elektronica allemaal de kliko in moet en daarna heb ik ‘t voorlopig breeduit gezien met dat geouwehoer. Als m’n dagelijkse auto me m’n nachtrust gaat kosten is de gein er wel vanaf.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 16 oktober 2020 09:06 AM
  [ # 75 ]

Heeft dat ding onder water gelegen ofzo?

Profiel  
 
 
5 van de 23
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook