3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Ineens wist ik het.
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 18 april 2020 09:23 AM
  [ # 31 ]

Vervolgens heb ik besloten de lambdasensoren te vervangen, de Jag heeft er totaal 4: 2 upstream en 2 downstream. Long story short: K*klus die niet voor herhaling vatbaar is. Laughing


De rechter upstream was nog wel te doen, maar de linker zit onder een hitteschild, dat daar zit omdat daarboven de pomp en klep voor de interieurverwarming en het expansievat zit.
Afijn, de downstream leken simpeler en rechts klopte dat ook. Echter, de linker was met geen mogelijkheid los te krijgen, dus dat heb ik aan de lokale beun uitbesteed.

En als je toch bezig bent, ook de LMM vervangen. Dat is gelukkig een 5 minuten werkje.

Tot slot het deurrubber vervangen dat al op half zeven hangt sinds ik de auto heb.

De donderdag voor Pasen nieuw besteld bij de fabriek in Engeland. En de volgende woensdag had ik het pakketje verzonden vanaf Abbey Road:

Oud er uit, nieuw er in:

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 april 2020 04:33 PM
  [ # 32 ]
Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 oktober 2020 08:49 AM
  [ # 33 ]

Rare tijden door Corona: ik MOET thuiswerken en mag NIET op kantoor komen. Ach wat mis ik die reistijden en de slecht geventileerde kantoortuin. Grin

Nee serieus, het bevalt me goed. Wel merk ik dat ik doordat ik de hele dag thuis ben anders met afspraken om ga en dus effectief minder tijd heb voor klussen. Dus van alles wat ik nog met de Jag had willen doen dit jaar is niet veel terecht gekomen.

Eind van de zomer kreeg ik bericht van de tussenpersoon dat de verzekeraar de all risk had opgeschort omdat het taxatierapport niet meer geldig was. De verzekeraar vindt het niet nodig daar een bericht over te sturen. Ach, shit happens.
De vorige keer is de auto gewaardeerd door Joël Verstrate en omdat hij het hele verhaal van de auto kent én een serieuze taxateur vinden ook een schot in het duister is, wilde ik dat hij het weer deed. Een klein probleempje is dat Joël in Maastricht woont en er dit jaar geen bijeenkomsten zijn waar ook getaxeerd wordt. Rolling Eyes
Tot een paar weken geleden ging ik elke zaterdagochtend naar Limburg en hij was bereid om dan de auto te taxeren. We hebben gezellig gepraat, om de auto heengelopen, nog even de vorige taxatie doorgenomen en de Jag is wederom geschat op €12.000. Ik is blij.

Vorige week heb ik de auto weggebracht voor APK naar de plaatselijke beun. Na reparatie van een kentekenlampje en een tik tegen de linker voorremklauw is de auto goedgekeurd met de aantekening: ongelijke bandenspanning op een as. ohh

Met die klauw heb ik al jaren ruzie. Een klein jaar geleden heb ik nieuwe geleidepennen gemonteerd en nieuwe rubbers, maar om de een of andere reden blijft hij dus toch weer hangen. Ik ben er nu wel klaar mee en ga op zoek naar een gereviseerde.

Verder blijft het een heerlijk auto om mee rond te scheuren. It’s good to be bad. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 oktober 2020 09:50 AM
  [ # 34 ]

Dat blijft dikwijls ergernis zo’n klauw, met de C8 waren het de achterste, telkens dat handremmechanisme dat vastrot.
Met de Twingo ook eentje die net iets anders was, nieuwe geleidepennen, alles nagelopen, maandje later ging die weer aanlopen. Autodoc, volledig nieuwe klauwen, remzadels alles, sindsdien niets problemen meer.

Maar euh de remslang al eens vervangen?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 17 oktober 2020 10:28 AM
  [ # 35 ]

De remslang is een paar jaar geleden vervangen door een nieuwe OEM. Maar dat is niet de oorzaak. Niet lekker vrijkomende klauwen komt vaker voor bij de XJ. Ik hoopte, tegen beter weten in dat het mij bespaard zou blijven. Gelukkig is het vervangen geen wereldklus.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 09 oktober 2022 08:31 AM
  [ # 36 ]

Ik heb al een hele tijd niets gepost in dit topic en dat heeft een aantal redenen: gebrek aan tijd o.a. vanwege veel werk, de obsessie om dit jaar de baby Bentley technisch up to date te krijgen en een moeilijke privé-situatie wat best wel een wissel op mij trekt. Alsof dat nog niet genoeg is, ook wat aparte problemen met de Jaguar.

Bij de APK vorig jaar waren de rechter parkeerrem en de remleiding linksvoor afkeur. De garage heeft dat gefixt, maar met name die rem was een tegenvaller. Afijn, na reparatie goedgekeurd, dus dacht ik dat de problemen voorbij waren. Niet dus.

Tijdens een ritje kwam de beruchte melding ‘Beperkte trekkracht’ oftewel Restricted Performance. Die melding is het gevolg van een andere fout; meestal iets lulligs. De consequentie is dat het beschermende moederinstinct van het motormanagement ingrijpt en toerental en koppel begrenst. Dat rijdt voor geen meter. confused

Uitlezen gaf aan dat de remlichtschakelaar een fout gaf. Fout gewist en verder gereden. Na een tijdje weer Restricted Performance, dit keer zonder foutcode, maar de ontgrendeling van de automaatpook deed het niet meer. huh

Op het andere forum was men zeker: een haperende remlichtschakelaar. Nu hebben Brexit en Corona de onderdelenvoorziening van JLR geen goed gedaan, dus maar een tweedehands gemonteerd. Echter, het probleem van de vergrendeling bleef alsook de melding zonder onderliggende foutcodes.

Afijn, een paar maanden verder in de tijd (ik had intussen af en toe wel wat gezocht en gemeten) had ik het vermoeden dat het probleem bij de solenoid van de ontgrendeling, of de aansturing daarvan lag. Ik had de omlijjsting van de middenconsole al gedemonteerd en de accu aan de lader gehangen zodat ik in ieder geval geen lage boordspanning zou hebben want daar is het elektriek uitermate gevoelig voor. Contact aan, rem intrappen en ik zie het armpje van de solenoid bewegen met enige vertraging. Hè? Het lijkt wel of het niet soepel beweegt. Het zal toch niet? Wat WD40 er op en verrek, het beweegt gaat soepel en reageert direct.

Vervolgens ben ik een stukje gaan rijden en tot mijn vreugde ook geen melding van Beperkte trekkracht. Helaas was dat van korte duur want nadat ik had getankt en weer startte kwam die melding terug.
Een flink stuk gereden en na een minuut of tien verdween de melding. Die plopte nog een keer even op, maar is sindsdien weggebleven.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook