52 van de 52
« Eerste  < Vorige 50 51 52
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 13 oktober 2020 09:00 PM
  [ # 766 ]

Immiddels de draad weer opgepakt en vol goede moed een doos onderdelen besteld. Distributie is aan vervanging toe dus dat ga ik ergens volgende week, als het binnen is, maar eens doen.

Ik loop met het topic een beetje achter…: De auto is door een Citroen garage, bekend met het spul, onder handen genomen en er is laswerk verricht. APK was daarna ook geen probleem.

Vandaag heb ik het LHM systeem ververst en de achterremmen gangbaar gemaakt + alle remmen ontlucht. Wel viel me op dat de auto bij langzame snelheid en zachtjes remmen wat omhoog komt met de achterkant. Misschien nog eens ontluchten?

Wat is er nu nog aan de hand:
Een luide tik in het blok, vooral als hij koud is. Maar ik heb ergens gelezen, en ik weet niet meer waar, dat dit kan komen door een distributieriem die er een tandje naast staat. Dat/diegene ,die mij deze wijsheid heeft gegeven, wist me ook te melden dat de markeringsnummers op de riem niet altijd kloppen voor dit type blok.
De riem heb ik tijdens de reparatie een aantal jaar geleden overgezet uit m’n andere motor. Misschien een foutje gemaakt..
Ik heb ook één wit uitgeslagen bougie. Motor rijd wel goed, stationair wiebelt hij.

Distributieset is besteld, evenals 4 klepdekselpakkingen… Word vervolgd Very Happy

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 14 oktober 2020 12:52 PM
  [ # 767 ]

Hoi Maus, leuk weer van je te horen. Ik fietste toevallig vorige week langs je huis en was blij verrast dat de GSA er nog stond Smile er is aardig werk verzet als ik het zo lees.

Dat omhoogkomen bij het remmen kan ontluchten van de achterremmen zijn, maar als er niks in de kofferbak ligt dan remt ie achter ook nauwelijks natuurlijk.

Het is verbazingwekkend hoe goed deze motoren blijven lopen als er iets verkeerd aan is. Ik heb weleens een proefrit gedaan dat ik ‘m achteraf ook zo vond schudden stationair, bleek ik een bougiekabel vergeten te zijn… Dus kan goed zijn dat er ééntje niet mee doet, probeer eens of er iets verandert als je de kabel van de “witte” lostrekt.

Dat van die markeringen op riemen heb ik nog niet meegemaakt, klopt doorgaans toch wel met de groeven op de wielen. Ik heb een motor zonder ventilatortunnel staan, net opgebouwd met nieuwe riemen, ik kan tanden voor je tellen als je wilt weten of ze nu goed staan of niet.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 14 oktober 2020 01:22 PM
  [ # 768 ]

Ik moet het handboek er eens bijpakken en de riemen tellen én vergelijken met de markering. Al staat die niet meer op de huidige riemen, die is er afgesleten.

De remmen heb ik ontlucht, ongeveer een halve liter LHM op drie ontluchtingsnippels, misschien nog wat te weinig? De kofferbak ligt nog even vol als altijd, reservewiel en 2 bakken onderdelen/gereedschap..

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 30 oktober 2020 11:43 PM
  [ # 769 ]

Spullen zijn binnen, helaas in prive omstandigheden iets dusdanig gaande dat ik er voorlopig niet aan toe kom, vrees ik.

Profiel  
 
 
52 van de 52
« Eerste  < Vorige 50 51 52
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook