2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vaak afslaan, nu op 3 poten lopen.
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 november 2020 09:04 PM
  [ # 16 ]

Je krukas sensor zit op het koppelings huis een de voorkant van de motor, maar wel ter hoogte van de versnellingsbak.
Die P1327 fout wil zeggen:” Ignition - Integrated Phase detection” fout: Die fasering is tussen de krukassensor en de faserings module die in de bobines zit. Met die fasering module meet de ECU welke cilinder als die bovenin staat in de “overlap staat” of aan het einde van de compressieslag, d.w.z op het moment dat je ontsteekt. Je hebt dus geen aparte nokkenassensor. De fout kan ook nog in de bekabeling zitten.  Ik zou dus eerst de stekers van de bobine module en de krukas sensor eens schoon maken en kijken of er geen knikken of beschadigingen in de kabels zitten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 november 2020 11:33 AM
  [ # 17 ]

Of, indien de kennis aanwezig is en de apparatuur, een scoop eraan hangen dan zie je welk signaal je krijgt en of dit een slecht signaal is.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
toku
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 06-03-2005

Gepost: 23 november 2020 02:29 PM
  [ # 18 ]

Hallo allen,

Afgelopen weekend alle stekker verbindingen nagelopen en ingespoten met contact spray. Tevens de oude bobinerail weer teruggeplaatst, aangezien de nieuwe geen effect had. Hierna de storing gereset en tot mijn verbazing liep de motor hierna netjes. Ik denk dat de oplossing is gekomen uit de stekkeverbindingen. Tot nu toe loopt de motor nog netjes. We gaan afwachten hoelang het gaat duren. In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken.

Groeten.

Ton.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook