38 van de 49
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Prestige Rouge Florentin - door naar een volgende eigenaar
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1232
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 23 november 2020 03:58 PM
  [ # 556 ]

Je hebt antwoord.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2020 04:31 PM
  [ # 557 ]
break23m schreef:

Oh, wat mis ik de koude start injector zoals die in mijn vorige auto zat ...

En @Arjan Verkade: CO stond na de APK op 1%. Daarna reed de auto echt geweldig, soepel, vlot en het leek zelfs iets rustiger - maar de auto was niet te starten als het wezenlijk kouder was dan 15 graden.

Zover ik weet injecteert de koude start injector alleen bij het starten, zodra de motor aanslaat niet meer.
Dus bij koud stationair lopen heb je er al geen voordeel bij voor brandstof inspuiten.

Waarschijnlijk is het idee dat er extra brandstof wordt ingespoten aan de hand van de motortemp.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 november 2020 05:35 PM
  [ # 558 ]

Kan zijn, maar mijn Turbo 1 startte in elk geval altijd - en bleef dan meteen lopen met een heel klein beetje gasgeven. Bij mijn huidige auto lukt dat dus niet meer sinds de auto niet meer veel te rijk staat, ondanks een nieuwe temperatuursensor.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 november 2020 05:52 PM
  [ # 559 ]

Is de conclusie dan niet dat de motor nu te arm staat?

Ik kan het met de mijne niet vergelijken, die heeft een kat…

Maar ik dacht dat ze juist redelijk rijk moesten staan, boven de 3 a 4 ofzo?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 november 2020 08:17 PM
  [ # 560 ]

Dat is wel een truc als de boel niet helemaal op orde is. Maar bij mijn auto was het verschil echt te groot. Ik kreeg commentaar als ik op mijn werk door de parkeergarage reed, het benam mensen de adem. En juist omdat ik nu vooral bij koude motor een probleem heb, vermoed ik dat er iets niet lekker zit in het bijregelen bij lage temperatuur. Dus zeg maar de fase waarin bij een Turbo1 de startinjector inkomt.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 november 2020 09:58 PM
  [ # 561 ]
bogaard77 schreef:

Stationair werkt de LMM nog niet. Daarvoor is een bypass kanaaltje met een stelschroef. Ook is net als bij de D-jet de benzinedruk heel belangrijk. De CX had dacht ik een vacuum gestuurde benzinedrukmeter.

Verder is bij koude start de koudstart injector en de extra lucht schuif belangrijk.

Het zijn inderdaad 2 verschillende regelingen, stationair en normaal bedrijf
Er zit een schakelaar in de gasklep die bij gesloten stand de ECU aanstuurt om stationair te verrijken.
Met de bypassschroef regel je de hoeveelheid extra lucht voor stationairloop, daar kan je de CO ook bij afstellen.(Extra lucht wordt trouwens wel gemeten door de LMM)
Verder wordt de stationairloop nog tijdelijk verhoogd door de koudestartluchtklep.

Zodra je gas geeft gaat die gasklepschakelaar uit (daarmee ook de stationaire loop) en geeft de ECU een voogeprogrammeerde hoeveelheid benzine die ooit vastgelegd is door de fabriek. Deze hoeveelheid wordt bepaald aan de hand van de stand van de windvaan in de LMM.
Door slijtage/vervuiling/andere soort brandstof kan dit suboptimaal geworden zijn.
Als de auto niet lekker oppakt of gaat schokken bij lage belasting op constante snelheid dan kan het zijn dat het mengsel te arm is.
De enige manier om dit bij te stellen is het slapper zetten van het veertje van die windvaan in het filmpje.
Verder zit er nog een vollastschakelaar in die het mengsel verrijkt bij dik gasgeven (jeeeehaaaa switch)

Als je het moeilijk stationair lopen wilt verbeteren moet je dat dus doen met de lange messing bypassschroef.
Als je bij cruisen het mengsel rijker wilt hebben moet je de veer van de windvaan verstellen.

Nou heb ik zelf bij m’n BX 16TRI met LE injectie meegemaakt dat de D-riem bij vervanging door de garage een tandje verschoven is gemonteerd. Dan is de afstelling nooit optimaal te krijgen. Slechte prestatie bij lage toeren, onzuinig lopen, stilvallen bij gas los etc.
Bij toeval ben ik daar achter gekomen toen ik met een BX vriend de D-riem heb vervangen met alles volgens voorschrift met paspennen en merktekens.
De ontsteking bleek veel te vroeg na vervanging, pingelen als een malle.
Ontsteking afgesteld en het was gewoon een andere auto geworden.
Bij navraag bij de garage bleek dat ze dat niet standaard zo deden, nieuwe riempje eromheen zoals de vorige eraf was gehaald. Bij de 1e vervanging is deze fout gemaakt en daarna meegenomen bij de 2e vervanging.
Is bij jou toevallig de riem vervangen kort geleden?

 

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 november 2020 09:02 PM
  [ # 562 ]

Als ik alles zo lees….
Hebben ze er toen niet voor niks een diesel van gemaakt .

Laughing

Tot gauw bij cxj

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2020 10:35 PM
  [ # 563 ]

Nou ja zeg! cheese ‘t Was van origine een Prestige automatique - waarschijnlijk een volstrekt probleemloze - zij het wat dorstige - auto. Het lijkt me erg leuk een keer op zoek te gaan naar het probleem.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 november 2020 10:12 AM
  [ # 564 ]

Wanneer ga je naar CXJ.
Kom ik ook effe lijkt me leuk

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 25 november 2020 10:28 AM
  [ # 565 ]
H@ns schreef:

Is bij jou toevallig de riem vervangen kort geleden?

Ketting. Kan het natuurlijk ook mee gebeuren, maar die hoeft niet zo vaak.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2020 11:36 AM
  [ # 566 ]

Tandje verkeerd gaat ie wel meteen stuk denk ik…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 november 2020 12:49 PM
  [ # 567 ]

Alleen wat stoterstangen krom….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 november 2020 07:54 PM
  [ # 568 ]
Nielsje schreef:
H@ns schreef:

Is bij jou toevallig de riem vervangen kort geleden?

Ketting. Kan het natuurlijk ook mee gebeuren, maar die hoeft niet zo vaak.

Oooo
ik dacht dat die moderne blokken ook wel een riem zouden hebben…
Geen bovenliggende nokkenas?
T/m de 2400 lijkt het wel erg op een DS blok, dat wist ik.
CX interesse is kennelijk aan mij voorbij gegaan

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27790
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 november 2020 08:29 PM
  [ # 569 ]

CX 2500 is nog steeds hetzelfde idee. Bepaalde zaken zijn nog hetzelfde als in een DS. (draait natuurlijk de andere kant op)

De 2500 Turbo 2 is de laatste doorontwikkeling daarin.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9834
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 november 2020 10:37 AM
  [ # 570 ]

Mijn turbo(1) diesel had nog het “ds-blok”. Wel met riem in plaats van ketting.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
38 van de 49
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook