1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
De Puch & Tomos van Penny Lane
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 december 2020 09:57 PM

Goh ja, brommers. Die heb ik ook nog! Twee heb ik er momenteel op kenteken, een derde zou ik eens moeten laten schouwen eigenlijk. De twee op kenteken zijn een Tomos 2L uit 1967 en een Puch MS50 uit 1957. Die zonder kenteken is een Tomos APN6. Eerder had ik daar twee van, maar één ervan heb ik uiteindelijk een keer verkocht aan iemand verderop in de straat die er een wilde restaureren. Die heeft er nu twee, waarvan één op kenteken. Daarmee heeft-ie meteen de helft van het aantal gekentekende Tomos APN6 van Nederland, dus alle reden om er een keer éénderde van te maken…

De Tomos 2L heb ik zo langzaamaan denk ik een jaartje of 24, waarvan 23 jaar op de weg. Destijds gekocht met een Puch blok eronder, bleek later dat het originele blok ook nog ergens op de plank lag te verstoffen. Dat was fijn, want het Puch blokkie was schoon op. Het Tomos blokkie op zich ook, maar die wilde tenminste marcheren. En met dat blok er weer onder is het ten minste weer een ‘numbers matching’ brommertje Cool Op een gegeven moment, na een jaar of drie dagelijks gebruik, liep-ie warm nadat het zesde koelribbetje van de kop af gebroken was en zo kwam ik erachter dat er een verkeerde maat zuiger in zat (of eigenlijk: er zat een overmaatse cilinder op, blijkbaar). Het ding trok ook altijd al zo lui… Met een vierde overmaat setje erop heeft-ie een heel prettig millimetertje boring extra en met een kop met alle koelribben erop blijft-ie ook heel. Althans, op een ontplofte koppeling na. Maar da’s weer wat anders.

Dan de Puch MS50. Ben ik een keer bij een handelaar in antieke bromfietsen tegenaan gelopen. Op wat details na best een goed ding en ik heb ‘m dus ook gewoon lekker niet gerestaureerd. Op het spatbord en het koplamphuisje na zit-ie in de originele lak, het originele blok hangt er nog altijd onder en ik maak me sterk dat er verder eigenlijk ook nooit wat aan vervangen is. Toen ik ‘t ding kocht, een jaar of 20 geleden denk ik, had je een geel plaatje nodig. Dat ontbrak en is er dus alsnog op gekomen. Verder had-ie dringend een vers Denfeld zweefzadel nodig (in fifties grijs natuurlijk) en originele Magura grijs rubber handvatten omdat de oude waren vergaan. Een vers bougietje, nieuw bougiedopje, olie in de versnellingsbak, het enigszins merkwaardige Fischer carburateurtje schoongemaakt (meestal zit er een Bing achter), een achterlicht gemonteerd, ergens de originele dunne achterschokbrekers gescoord, een vers reproductie stickersetje voor de MS50L erop gezet en dat was ‘t wel. Starten, lopen. En al volledig uitgerust met eerlijk verdiend patina voordat de klassiekerwereld dat woord ontdekt had!

Inmiddels is het al een jaar of twee mislukt om er ook op te rijden en dat begint een beetje een dingetje te worden. Het is ook voor zo’n brommertje beter om ze toch af en toe even uit te laten. Nou is dat met ‘t Puchje in originele onverknutselde toestand nogal een geduldwerkje, want ‘t ding haalt net 40 voor de wind uit. Eén zuchtje wind tegen en je bent tot 35 op de liegende VDO teller veroordeeld…

Maar het wordt dus tijd om het apparaat maar weer eens een onderhoudsbeurtje te geven. Om te beginnen wordt het tijd om iets aan de lawaaiige uitlaat te doen. Het is blijkbaar een tijd mode geweest om zo’n Puchje makkelijker te laten ademen door het dempertje door te slaan. Leuk natuurlijk, maar dan moet je wel de inwendige schotjes doorslaan en niet er bovenin er een schroevendraaier door jakkeren. Geen wonder dat dat brulde als een oordeel. Gelukkig is die schade vlot dicht te lassen zodat er op z’n minst meer tijd ontstaat om een nieuwe uitlaat te organiseren. Puch/Tomos specialist Rinky Toys is er niet eens duur mee en dan kan het behoorlijk door putcorrosie aangetaste bochtje gelijk ook verdwijnen. Minder patina dan, maar sommige onderdelen patineren op een gegeven moment gewoon stuk. Dat ‘technisch in orde’ en ‘mooi glimmend’ dan tegelijk komen kan ik ook niet helpen. Misschien hebben de liefhebbers van een gebruikte uitstraling mazzel en dempt het uitlaatje nu weer voldoende, dan hoeft er verder niet eens echt iets aan te gebeuren.

Omdat het dempertje er dus onderuit moest, moest de koelmantel er ook af. Die had nogal last van ‘road rash’ op de een of andere manier, je zou zweren dat er een keer iemand mee op z’n plaat gegaan is maar andere schade ontbreekt volledig. Heel vreemd. Maar daar waar de latere Puch-modelletjes (VS50, MV50, MS50V) een mooi degelijke gietaluminium koelmantel hadden, heeft deze het oude geperst aluminium manteltje nog. Die dingen zijn enorm kwetsbaar en vreselijk moeilijk om weer netjes te krijgen. Ik ben er nu dan maar eens met wat hamertjes en een vijltje mee bezig gegaan, geeft meteen een excuus om het hele verhaal eens een keer weer netjes te polijsten.

Wat dan nog moet is eens een andere cilinderkop met intacte decompresseur organiseren (die zo te zien zonder ‘m uit de kop te halen dicht gelast is; knap dat het aluminium kopje daar niks van overkomen is) om het starten te vergemakkelijken. De latere modellen hadden zo’n voorziening niet meer en daar was de startoverbrenging van de pedalenset op aangepast. Bij dit Puchje is het echt hard stampen om ‘m door de compressie te krijgen omdat de overbrenging van een kleplichter uit gaat… Dan is het verder tijd om weer eens verse olie in de bak te mikken en eventueel om de achterveren eens uitgebreid te servicen (die zijn nogal stram). De rest is een poetsbeurtje en aftanken, kan-ie zo de baan weer op.

Natuurlijk zijn we er dan eigenlijk nog niet, want ergens zou ik de lichtschakelaar op de koplamp wel weer in functie willen hebben (maar daar ontbreekt nogal wat inwendig materiaal van) en eigenlijk wordt het tijd om de bagagedrager te vervangen door het geperste stalen rekje wat er eigenlijk op hoort. Dit is wel praktisch, maar daar heb ik die brommer niet voor. Een keer met mooi weer een eind door de regio knetteren kan best zonder meer mee te moeten nemen dan wat er in m’n jaszakken past.

De Tomos 2L zal ook wel weer eens tevoorschijn komen eerdaags, maar dat ding heeft in al die jaren op een cilinderkitje en een koppeling na werkelijk nog nooit iets bijzonders nodig gehad. Eigenlijk zou het niet misstaan om ‘m een keer opnieuw op te knappen, maar puur technisch gesproken is daar weinig reden voor. Wat ik nog wel moet doen voor ik ermee op pad ga is een fatsoenlijk grondplaatje maken voor het 2CV achterlicht wat ik er een paar jaar geleden op gezet heb (omdat ‘t kan).

Kortom, ook op het gebied van brommertjes is er hier en daar weer eens wat te knutselen. We zullen zien of er daarna ook weer eens wat kilometers bijop gedraaid kunnen worden, maar dat zal best na de winter worden Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 december 2020 10:03 AM
  [ # 1 ]

Loopt die vent te mauwen op die gare C5 en “geen vervoer” en ga zo maar door, heeft ie gewoon nog ff 3 brommertjes staan, waarvan er 2 kunnen rijden!

Mr. Green Wink

Leuk man, dat kleine prutswerk. En gewoon geinig om met mooi weer uit te laten. cool smirk

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2020 10:13 AM
  [ # 2 ]

Ja, dat wel. Maar er des winters mee door pekel en gladheid pakweg naar Stad knetteren, daar ben ik niet meer helemaal gek genoeg voor Mr. Green

De enige reden waarom die Puch na 63 jaar nog grotendeels in de originele lak zit en er tamelijk netjes uitziet is omdat-ie eigenlijk nooit zout gevreten heeft. Het staartje en het binnenspatbord wat achter in het schaalframe gepuntlast is zijn origineel en eigenlijk nog perfect. Dat vind je al jaren eigenlijk nergens meer.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 18 december 2020 10:24 AM
  [ # 3 ]

Watje… Laughing

Ik zou het ook zo snel niet meer doen, hoor. Vroegâh had je niks anders. Dat is me 1 keer slecht bevallen, trouwens.
Ik zou even naar mijn maatje in Muntendam, vanaf Delfzijl. Dus ik dik ingepakt op de FS1 en gaan. Bij Siddeburen had ik het zo verrekte koud dat ik maar even gestopt ben bij de pomp. De man achter de kassa heeft me gauw in de kantine gezet met een bak koffie, die zag het somberder in dan ik.
Lang verhaal kort, pa heeft me maar opgehaald en de andere dag was het een stuk minder koud, toen de FS1 maar opgehaald uit Siddeburen.
Vergeet je nooit weer, zoiets.
Anderzijds, ik had die FS1 graag nog gehad. Afgezien van het feit dat ze nog een centje waard zijn was het gewoon een mooi ding. Nieuw gekocht in ‘95 meen ik. Was 1 van de laatste uit het magazijn. Nu zou men het NOS (new old stock) noemen. Maar die zou ik met pekel e.d. dan ook niet meer naar buiten laten, vanzelf.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 december 2020 10:51 AM
  [ # 4 ]

Ik reed op een Vespa, een PK50XL met handschakeling. Dat kostte anno 1993 5 meijer WA verzekering per jaar. Een automaat was 150 gulden… Man wat heb een lol gehad met die rijdende wc pot. Ik zou er zo weer eentje kopen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2020 11:31 AM
  [ # 5 ]
waterman schreef:

Dat kostte anno 1993 5 meijer WA verzekering per jaar.

In postcodegebied regio 020?

In 1978 kostte mijn Yamaha FS1 slechts enkele tientallen florijnen hier in de Noordkop. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2020 12:37 PM
  [ # 6 ]

Ja, dat kan goed, maar ergens in de jaren ‘80 dacht ik zijn de premies voor schakelbrommers behoorlijk opgekrikt onder het voorwendsel dat daar veel meer ongelukken mee gebeurden. Een aantal jaar geleden is dat gedeeltelijk weer teruggedraaid omdat de aantallen die theorie niet meer ondersteunden.

Maar tegen de tijd dat ik ergens in ‘97 definitief op van die ouwe zooi naar school ging (m’n scootertje was onbetrouwbaar op een niveau zoals die C5 momenteel) was er voor dat spul een betaalbare verzamelpolis waar je je hele vloot in één keer op kon verzekeren. Dus wisselde ik, afhankelijk van wat er op dat moment het beste liep, tussen een Tomos A3 (een van de eerste), een Tomos APN6 en m’n Tomos 2L. En soms stapte ik, om te stangen, zo rechtstreeks op de één of andere schuurvondst waren de verf in vellen tegenaan hing en de vulling van uit de buddyseat puilde. Want dat kon gewoon.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 december 2020 12:59 PM
  [ # 7 ]

Mijn brozemperiode hield in 1980 al weer op, toen verder gegaan op een Honda CB500F en in een 2CV6.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 18 december 2020 05:42 PM
  [ # 8 ]

Mijn vrienden hadden Puchs, ik uiteindelijk (dúúr, dus krantenwijk en bieten dunnen) een Zundapp.
Sorry mensen, maar die puchs en tomossen vond ik maar niks.

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6052
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 december 2020 06:46 PM
  [ # 9 ]

Moet je tegenwoordig eens een Dappie gaan zoeken. Je schrikt je rot.

Profiel  
 
Gepost: 18 december 2020 06:57 PM
  [ # 10 ]

Hé, zo’n Puchje heb ik ook nog versleten. Stond bij een oom van mijn moeder in de schuur. Blokje zat vast, kop er af, met een blok hout en een hamer de zuiger losgetikt, kop er weer op en rijden maar. Wind mee of wind tegen, altijd 45 km/u (op de teller uiteraard). Verder was die van mij natuurlijk wel gewoon echt oud ijzer (in 1986).

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 18 december 2020 07:36 PM
  [ # 11 ]

Ik had een Tomos. Leuke brommer waar ik met mijn maten ineens een groter (en sneller) recreatief bereik had dan met de fiets in 1976-1978.  Maar ontzettend kou lijden in de winters van destijds. Mooie herinneringen aan die Tomos, echter ik was blijer met mijn eend.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 18 december 2020 10:36 PM
  [ # 12 ]

Als je een blokje hebt met het oude, kleine cilindertje erop en het oude model koelmantel zit dat toch nog allemaal weer behoorlijk anders in elkaar dan bij de latere types. Wat je normaal bij een Puch of een Tomos vindt is een kraag aan de linkerkant van het carter met daar tegenaan de koelmantel en afhankelijk van het jaar/seizoen een ‘zomerrooster’ (met full-size luchtsleuven) of een ‘winterrooster’ (met een cirkeltje luchtsleuven van ongeveer de helft van de diameter van het dekseltje). Dan zit er nog een kap over de cilinder en that’s it.

Bij de oude modellen zit er een complete binnenmantel in:

Dus dat er een geperst aluminium kraag rond het vliegwiel gezet is, met daarop een binnentunneltje, bevestigd met vier M4 schroefjes & moertjes waarbij de achterste te dicht bij het voorste tandwiel zit om er fatsoenlijk bij te kunnen. Daarom zit er dus een kreukeltje in de achterplaat: die moet wel verbogen worden om dat moertje daar terug te kunnen zetten… Verder wordt en een binnenkokertje om de cilinder gezet met een geleideschotje die de lucht op de cilinder aan stuurt. Die wordt in een sleuf in de achterplaat geschoven. Dan komt de buitenmantel die de zijkant van de motor afdekt, met een kleinere versie van het zomerrooster als luchtrooster. Die zijkap heeft ook nog weer een eigen steuntje aan de achterkant van de achterplaat nodig. Dan gaat er nog een kokertje over de complete cilinder. Alles is gemaakt van dun tot zeer dun aluminium, dus in dagelijks gebruik en bij regelmatig onderhoud komen daar al snel frommels in. In dit geval is er een compleet gat gesleten in de bolling over de steekas van de achtervork.

Al bij al is het duidelijk waarom Puch de koeling volledig herontworpen heeft: de latere versie blijft heel, is beter te polijsten en is veel minder gedoe om te (de)monteren. Wat voor bougies er in de jaren ‘50 in die Puchjes werd geschroefd weet ik ook niet, maar een sleutel 21 krijg je er niet omheen met de koelmantel op z’n plek. Dus dat hele gebeuren moet er ook nog om de haverklap af… Het is al met al redelijk verbazend dat ‘t spul er na 63 jaar zonder restauratie niet beroerder uit ziet dan het doet, maar er is toch alweer een heel aardig tijdje aan uitdeuken, bramen afvijlen, schuren en glad poetsen besteed. Echt vet hoogglans hoort eigenlijk niet, dus dat scheelt een boel. Origineel is het blank geanodiseerd; wel glimmend, maar niet alsof ‘t verchroomd is. En dat gat, daar zou ik nog ‘s iets op moeten verzinnen. Dat is eigenlijk wel erg lelijk. Maar ik ben er nog niet achter wat daar aan te doen is zonder dat het er beroerder uit komt te zien dan nu…

Verder contactpuntjes gesteld omdat ik er nu bij kon en een kabelbreukje gefixt. De zijkap is nog in behandeling en dan moet het luchtrooster nog netjes. Daarna nog wat poetswerk en dan gaat het er weer een beetje op lijken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 19 december 2020 07:48 AM
  [ # 13 ]

V.w.b. dat gat die er niet hoort te zijn: Ik zou zeggen, gat rond maken en een rubber dop erin. Simpel en effectief.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 19 december 2020 09:09 AM
  [ # 14 ]

Goed idee, een rubber dop. Je zou er ook een stukje aluminium van achteren in kunnen lijmen. Gat rond maken en een stukje alu pas maken. Dan zie je er helemaal niets meer van.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 december 2020 09:37 AM
  [ # 15 ]

Een rubber dop wordt ‘t niet, dat is wel praktisch maar ook minstens zo lelijk als dat gat, maar iets met een plaatje aluminium zit ik wel over te denken. Erachter gaat dan weer niet omdat de kop van die steekas er te dicht bij in de buurt komt, dus dat moet er dan op. En dat was waarom ik er nog niet uit was, want dat moet dan op een redelijk nette manier. Maar ik zal er eens naar kijken hoe dat moet. Om te beginnen moet ik dan ergens een stukje dun aluminium plaat organiseren…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook