2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Fluittoon in C5 aircross 1,2 Puretech 130 S&S BVM6
jovack
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 31-03-2012

Gepost: 14 januari 2020 06:47 PM
  [ # 16 ]

Beste forumleden,ben deze morgen, gehele morgen, bij dealer/garage geweest met onze C5 Aircross 1,2 Puretech 130 S&S BVM6 om de oorzaak van de fluittoon te zoeken.
Ze hadden een nieuwe C5 Aircross met het zelfde aandrijfsysteem laten komen en dan was het een kwestie van vergelijken.
De nieuwe C5 gaf ook bij dezelfde snelheid tussen 55 en 60 km/uur in vierde versnelling een zelfde type fluitgeluid maar in veel mindere mate.
Volgens de monteur komt het geluid uit de versnellingsbak en is eigen aan een versnellingsbak gekoppeld aan een benzine motor. Dus hij heeft nu een dossier bij Citroen ingediend om de versnellingsbak te vervangen.
Maar er komt eerst nog een inspecteur/controleur van Citroen om te beoordelen of de diagnose correct is.
Zijn er forumleden die al zo’n zelfde probleem ondervonden hebben met een versnellingsbak.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 29 januari 2020 06:25 PM
  [ # 17 ]

Heb ooit ook een fluitende versnellingsbak gehad in mijn C5 Tourer. Is uiteindelijk een nieuwe bak ingezet onder garantie. (was 2e hands aangeschafte auto)
Zie draadje: https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=15203&start=60

Profiel  
 
jovack
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 31-03-2012

Gepost: 29 januari 2020 06:55 PM
  [ # 18 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie regel 10. police

Herben bedankt voor uw reactie.
Wanneer was in jou in de wagen de fluittoon te horen.
Was dat bij een bepaalde snelheid of bij een bepaald toerental.
Ik heb morgenvroeg weer een afspraak in de garage en hopelijk weten we dan weer iets meer.

Profiel  
 
Herben
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 27-04-2007

- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Gepost: 29 januari 2020 07:23 PM
  [ # 19 ]

Zoals in mijn start post op het C5 forum staat, tussen 4 en 5. Ik weet nog dat op vakantie bij berg op, het nog veel erger was.
Het zijn waarschijnlijk de versnellingsbak lagers

Profiel  
 
jovack
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 31-03-2012

Gepost: 29 januari 2020 08:11 PM
  [ # 20 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie regel 10. police

Bedankt Herben, ik herken duidelijk mijn probleem in je beschrijving.
Het enige verschil, mijn auto is nieuw en heeft het probleem al vanaf de eerste dag, dat ik ermee rijd.
Dus mogelijk is er iets fout gegaan bij de opbouw van de versnellingsbak.

Profiel  
 
DirkZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-09-2020

Gepost: 10 september 2020 01:06 PM
  [ # 21 ]

Beste Jovack, mag ik vragen hoe dit probleem is afgelopen/opgelost? Ik heb sinds 2 weken dezelfde auto met dezelfde motor en heb exact hetzelfde probleem.  De dealer hoort het ook en gaat er volgende week naar kijken.  Zie je reactie graag tegemoet.

Profiel  
 
jovack
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 31-03-2012

Gepost: 11 september 2020 10:11 AM
  [ # 22 ]

Beste DirkZ, bij deze wil ik even antwoorden op je vraag. Na 7 maand wachten en ergernis, hebben wij een doorbraak geforceerd door naar onze dealer te gaan en een andere auto te eisen. Na een paar uur zware discussies over de inruilprijs van onze auto, wat de dealer niet wilde, kwam verantwoordelijke na verkoop plots zeggen, dat hij een telefoontje gekregen had van de importeur, dat er een vervangende versnellingsbak klaar was en dan zou het probleem opgelost zijn. Hij verzekerde mij, dat het probleem hier mee opgelost zou zijn, wat ik betwijfelde, omdat ik via forums een geval in Londen kende en in België (allebei Peugeot), waarbij bij vervanging van versnellingsbak het geluid niet helemaal weg was. Er zou een datum gepland worden voor het vervangen van de versnellingsbak, als deze binnen zou zijn. De vervanging is gebeurd op 4 augustus jl. en toen ik de auto ging ophalen, vroeg ik of het opgelost was en men zei, alles ok. Ik heb een testrit gemaakt en er was nog een geluid, maar in veel mindere mate, niet irriterend meer, acceptabel voor ons. Ik heb samen met mijn vrouw nog een testrit gemaakt en zij hoorde een geluid tussen 50 en 60 km/uur, ik hoorde een geluid tussen 60 en 70 km/uur, gehoor verschil, maar acceptabel voor ons. De na verkoop verantwoordelijke zei ons, dat het geluid dat we hoorden normaal is, maar wij vinden het raar dat je het alleen in een bepaald type C5 AC hoort, en het ook voorkomt bij Peugeot en Opel met motors 1,2 Puretech 130 S&S BVM6. De oorspronkelijke versnellingsbak type 20V258 is vervangen door een versnellingsbak type 20V259. We zijn nu ruim een maand en 1800 km verder en ik hoor nu ook het geluid tussen 50 en 60 km/uur, dat ik eerst niet hoorde en mijn vrouw wel, maar het is allemaal nog acceptabel.
Onze dealer erkende ook direct na levering, dat er een abnormaal geluid was, maar dan krijg je het spelletje tussen dealer, importeur en fabrikant. Ik hoop dat jouw probleem snel opgelost geraakt en als je nog info wil, mag je me altijd contacteren en ik ben natuurlijk ook heel nieuwsgierig hoe bij jou de zaak opgelost gaat worden.

Profiel  
 
DirkZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-09-2020

Gepost: 11 september 2020 07:09 PM
  [ # 23 ]

Beste jovack,
Allereerst bedankt voor je reactie.  Zo te lezen heb je echt een zeer vervelende ervaring achter de rug. Nu hopen dat het ook acceptabel blijft voor jullie.  Ik hoop dat dit mij allemaal bespaard blijft. Woensdag gaat de auto naar de garage en gaan ze vergelijken met eenzelfde c5 aircross. Ze hebben in ieder geval erkend dat het geluid er is en een verslag gemaakt voor citroen nl heb ik begrepen.  Bedankt dat ik bij je terecht kan met vragen.  Ik laat uiteraard weten hoe het afloopt/verloopt. Mvg.

Profiel  
 
Vliet60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 01-12-2020

Gepost: 01 december 2020 10:53 AM
  [ # 24 ]

Goedemorgen
Een reactie op de fluitende versnellingbak C5 Aircross.
Ik heb deze auto nu een maand hetzelfde probleem.
Nu bij de garage geweest en volgende week word er een diagnose gesteld.
Het probleem is inderdaad bekend en dan moet er een nieuwe versnellingbak onder.
De auto heeft nog maar 8500km gelopen nu het vertrouwen al wat minder in Citroën.
Ben benieuwd hoe dit opgelost word.

Profiel  
 
DirkZ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 10-09-2020

Gepost: 02 december 2020 09:27 PM
  [ # 25 ]

Beste Vliet60,
Ben ook zeer benieuwd hoe het wordt opgelost/afloopt.  Bij mij hadden ze geen vergelijkende auto dus ze konden niets doen. Ik zou gebeld worden als die er zou zijn maar ben niet gebeld.  Ik ben dan ook zeer benieuwd of er bij jou een oplossing wordt geboden.

Profiel  
 
jovack
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 31-03-2012

Gepost: 08 januari 2021 12:13 PM
  [ # 26 ]

Beste DirkZ
Hoe is de situatie momenteel met je C5 Aircross, is het opgelost of ben je nog steeds wachtende.
Bij onze C5 Aircross was nadat de versnellingsbak vervangen was, een lichte fluittoon te horen.
Nu, na een half jaar en 3300 km verder, is er bij 53 km/ uur een luidere fluittoon te horen, dan na het vervangen van de versnellingsbak,
maar het is nog niet storend.

Profiel  
 
jovack
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 31-03-2012

Gepost: 08 januari 2021 12:15 PM
  [ # 27 ]

Beste Vliet60,
Ben ook zeer benieuwd hoe het bij jou gelopen is, is het probleem opgelost.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook