3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
2d’s Cactus Puretech 110 EAT6 Shine
Gepost: 22 maart 2020 06:08 PM
  [ # 31 ]

Ik vind die 16 inchers toch echt veel geiler hoor Daan. Heb dat van in het begin erg leuke velgen gevonden.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 maart 2020 02:27 PM
  [ # 32 ]

Heb er nog eens over nagedacht en ben tot de volgende conclusie gekomen: idem

Derhalve gister een nieuw setje Bridgestones Turanza T001 in 195/60R16 opgehaald. Want ik blijf natuurlijk stronteigenwijs!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 mei 2020 03:06 PM
  [ # 33 ]

Zo, nieuwe bandjes zitten er op, en die bevallen prima! Mooi stil, veel grip in de regen en op droog rijdt het top, stuurt heerlijk. Natuurlijk ben ik eigenlijk wel een Michelinmannetje, maar deze Bridgestones zijn ook echt een A-merk hoor.

Verder een prijzig wasbeurtje bij de dealer laten doen! Wat je niet ziet op de foto: er zitten drie nieuwe deuren in. Geen kleurverschil op te merken, ik weet zelfs niet aan welke kant er één, en aan welke kant beide deuren zijn vervangen. Was ook redelijk verrast door de constatering van roest overigens. Je zou denken dat ze dat na drie jaar productie-ervaring wel aangepakt hadden, maar nee dus. De betreffende spuiter gaf aan dat hij persoonlijk elke Cactus op het terrein inspecteert en het lijkt routinematig gedaan te zijn. Het is in ieder geval heel netjes gedaan, en voor rekening van de importeur.

Bij 50K (of drie jaar) schrijft Citroën een basisbeurt voor, met als extra ook de bougies en de lucht- en interieurfilters. Daarbuiten is ook de multiriem vervangen, vind ik wat snel met 50K en nog geen drie jaar, maar wie ben ik om daar verder nog iets tegen in te brengen. De distributieriem is ook verdacht bij een PureTech 110 maar de breedte is gemeten en er zijn geen afwijkingen geconstateerd (de riemen die stuk gaan zwellen schijnbaar op).

Alhoewel ik de Cactus graag naar de specialist had gebracht is het verstandiger, juist vanwege dit soort garantie en coulancewerk, de eerste vier jaar maar gewoon een dealerstempel te halen. Dus met wat gemengde gevoelens aan de ene kant, maar met tevredenheid over de geleverde service door de dealer aan de andere kant, zijn we klaar voor de zomer Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1872
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 08 mei 2020 07:58 PM
  [ # 34 ]

Zijn er bij de phase 2 C4 Cactus, deze problemen ook met die deuren ?

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 mei 2020 10:19 AM
  [ # 35 ]

Geen idee. Omdat deze problemen alleen bij de Cactus voor lijken te komen zou je kunnen denken dat het met de Airbumps van doen heeft. En de facelift Cactus heeft ze niet. Maar dat is verder gissen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2020 10:06 AM
  [ # 36 ]

Toen je hem kreeg was die toen nieuw of jong gebruikt?
Auto van de zaak of zelf eigenaar?

Ben het wel met je eens dat bij een hele jonge auto je de eerste jaren beter even naar de dealer kan gaan.
Vaak is dan juist het echt specialistische onderhoud toch nog niet van toepassing, maar juist de garantie en kinderziektes.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 februari 2021 07:17 PM
  [ # 37 ]

Het was al vijf uur en ik had gewoon zín om even lekker door de sneeuw te gaan ploegen. En daar blijkt zo’n Cactus dus uitermate geschikt voor. Als je de automaat in de sneeuwstand zet gaat ‘ie in z’n drie weg vanuit stilstand, gebruik makend van de koppelomvormer. Samen met de ESP werkt dat prima. Er zitten inmiddels winterbanden van Bridgestone onder en die zijn ook echt heel goed. Lekker skinny met 195 breed en in combinatie met weinig gewicht maakt het de Cactus een soort yeti! Waar de meeste auto’s met doorslaande wielen grabbelen naar grip kon ik overal weg komen. Zelfs bruggetjes onder een hoek bestijgen, geen probleem. Reed er zelfs een dikke range rover uit bij het verkeerslicht Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 07 februari 2021 07:40 PM
  [ # 38 ]

Haha, mooi!  bravo
Ik had hetzelfde ID vanmorgen maar heb de Cactus niet uitgegraven maar de Mehari.
(Ook ik kreeg overigens vandaag een Range Rover op mijn pad, deze zat echter vast in de sneeuw. Ik heb maar helpen duwen om hem los te krijgen zodat ik er tenminste met de Mehari gewoon door kon…)

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 februari 2022 10:25 AM
  [ # 39 ]

Ondertussen zijn we weer een jaar verder, en de Cactus is er nog steeds bij. Dat was een tijdlang niet heel vanzelfsprekend, maar sinds ik weer zo’n 600 kilometer per week forens heeft deze auto (met een gemiddeld verbruik van rond de 1 op 20) weer bestaansrecht.

Ondertussen ook de 100 duizend gepasseerd, en de daarbij behorende dure beurt gehad. Bij deze buurt moet de ditstibutieriem gewisseld worden. De dealer rekent daarvoor zo’n 1100 euro, en dan moet er niks extra’s bij komen. Vandaar dat ik de Cactus lekker naar Johan Oldenhage heb gebracht. Daar bleek de waterpomp minimaal water te lekken, en hiervoor is (net als de riemenset) een origineel PSA-exemplaar in de plaats gekomen. En verder drie nieuwe bougies, lucht- en interieurfilter, plus Total Ineo First 0W30 met een oliefilter.

Tenslotte is de automaat gespoeld, dus we kunnen de komende 25 duizend kilometer weer lekker doorsnorren.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 juli 2022 06:16 PM
  [ # 40 ]

Toen ik de laatste post schreef deed de E5 98 nog ongeveer 1,80 de liter. Een volle tank afrekenen was al niet echt gezellig, maar met de huidige prijzen wordt het er niet beter op. Lekker op rechts tokkelen en de auto niet gebruiken voor korte- en stadsritten helpt: 1 op 23 is haalbaar. Alle beetjes helpen!

Omdat de vakantie voor de deur staat heb ik een litertje 0W30 Ineo First laten komen en daarvan verdween de helft in het carter eer de peilstok weer MAX aangaf. Keurig verbruik, gezien we alweer halverwege de onderhoudsinterval zitten (25 duizend kilometer).

En omdat we de Cactus dit jaar maar eens naar Frankrijk meenemen (we hebben deze keer echt wat meer ruimte nodig dan de dakloze A4 biedt) heb ik daarvoor een dakkoffertje van de Norauto gescoord. Dat ziet er keurig uit, hij kan ‘m best hebben!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 januari 2023 02:03 PM
  [ # 41 ]

Nieuw jaar, tijd voor wat reflectie!

Die dakkoffer was in de praktijk een beetje mêh. De extra ruimte was meegenomen maar harder dan 115 vond ik niet prettig rijden. De hele auto werd een beetje zoekerig, met meer herrie en een fors hoger verbruik.

Uiteindelijk heb ik de koffer drie weken na aanschaf voor drie tientjes onder de nieuwprijs weer verkocht. Da’s lekker goedkoop huren Smile

Tijdens dezelfde vakantie nog een lokaal frans trekkerprotest moeten bekopen met een enkeltje greppel. Dat ding was zo goed als onzichtbaar! Leermoment: ik had wel een selectie boordgereedschap meegenomen, maar daar ontbrak een sleepkabel aan.. En dan had dezelfde John Deere me zo weer kunnen bevrijden.

Uiteindelijk met behulp van een aantal uiterst vriendelijke (en dus behulpzame) locals weer uit de sloot getrokken. Zonder noemenswaardige schade verder.

De vakantie was verder genoeglijk en ook hier was het weer heerlijk scheuren met de Cactus.

Laatst was het weer tijd voor een service en deze heb ik maar zelf uitgevoerd. Verse Ineo First 0W30, een filtertje, nieuw Purflux interieurfiltersetje en preventief ook de multiriem: deze was bij de 45K-beurt (de auto was toen drie jaar oud) aan de beurt. Aangezien zo’n riem een tientje kost en deze er zo om ligt hoef je daar niet moeilijk over te doen. Hele beurt, acht tientjes, klaar. Volgende service (150K) doe ik ook zelf.

Inmiddels heeft het EB-distributiedebacle ook via officiele weg onze auto gevonden: er is een terugroepactie bij de RDW aan het kenteken gehangen. Dat mag de dealer tijdens de APK komend voorjaar mooi iets mee doen!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 april 2023 03:31 PM
  [ # 42 ]

De winterbanden waren na drie seizoenen en bijna 30K nog niet versleten, met nog zo’n vier millimeter profiel resterend.
Wel waren ze aardig hard en droog geworden, en ook iets gecupt. Herrie en trillingen dus.
Bovendien slijten alle banden scheef op de Cactus: de buitenzijde slijt harder dan de binnenzijde.
Afijn, op de winterwielen een setje nieuwe Cross Climate 2 laten fitten. Deze gaan er vanmiddag onder en dan kan de auto uitgelijnd worden.

En dan gaan we komende zomer de Bridgestones maar eens op rijden, kunnen die na winter 2023/2024 alle vier vervangen worden.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 april 2023 09:46 AM
  [ # 43 ]

Vandaag de Cactus (voor de laatste keer?) naar de dealer gebracht voor de beruchte HLX ‘Kassa’ terugroepactie. Weinig zorgwekkend aangezien er altijd 98 getankt is en de riem bij 100k (een jaar geleden) vervangen werd.
Verder nemen ze de APK mee.

Omdat ik wat laat was én het enorm hoosde heb ik de nat-weer eigenschappen van de vers ingereden CrossClimate 2’s kunnen beproeven. En dat viel helemaal niet tegen. Erg goede tractie in staand water en prima zijdelingse grip bij scherp aangesneden bochten. Ook remmen ging prima. Blij mee dus!

Later vandaag meer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 april 2023 08:21 PM
  [ # 44 ]

APK was geen probleem en hoeft pas weer over 26 maanden. Dat schiet lekker op!
Ook de terugroepactie (zelf spreekt de dealer liever over een ‘kwaliteitverbeteringsactie’) was zonder verdere (financiële) gevolgen. Voor vier tientjes klaar dus.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 november 2023 04:18 PM
  [ # 45 ]

Hele zomer op de Bridgestones gereden en deze zijn na zo’n 70 duizend kilometer nog steeds niet op! Volgend jaar zien we verder want inmiddels zitten de Cross Climates er weer onder.

Dat gelijktijdig met een planmatig onderhoud uitgevoerd: bougies, luchtfilter, olie+oliefilter en interieurfilter. Ook de remvloeistof is weer ververst. Dat was een heerlijk middagje sleutelen in een lekkere flow.

De op het interieurfilter na originele onderdelelen lagen een dag na de bestelling al bij een ophaalmagazijn aan het einde van de straat op me te wachten. De Ineo first 0W30 was wat spannender want nergens op voorraad (dat blijkt altijd pas nádat je de bestelling doet) maar uiteindelijk toch dezelfde week binnen. Litertje TRW ESP remvloeistof bij de lokale automaterialenzaak gescoord. All in was ik 170 euro krijt. Dezelfde beurt bij de dealer kostte in 2021 €545. Doe daar eens 25% inflatie bij en ik heb toch zomaar 500 euro uitgespaard.

Karretje rijdt ook weer echt lekker na dit beurtje!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook