54 van de 55
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 Volgende > 
   
Renovatie CX Turbo2: Le Général :: Hij rijdt!!!!
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 april 2021 07:44 AM
  [ # 796 ]

Is dat een veelvoorkomende kwaal bij T2 motoren? Je raakt in ieder geval wel veel te veel koelvloeistof kwijt. Je kan de kop natuurlijk ‘even’ verwijderen, kan je een hoop inspecteren. Een nieuwe koppakking kost niet zoveel toch? sowieso is er iets gaan hemelen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 april 2021 08:07 AM
  [ # 797 ]

Je kan ook in koude toestand het koelsysteem onder druk zetten, ook daar heeft de betere garagist de spullen voor.
Uitwendige lekkage is dan direct zichtbaar.

De drukdop is 1,4 bar, dus als je er minimaal 1,5 bar op zet zal het mogelijk gaan lekken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9856
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2021 09:21 AM
  [ # 798 ]

Stijgt het oliepeil?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 22 april 2021 10:18 AM
  [ # 799 ]

Even wat snelle reacties: ik zie geen opvallende zaken mbt de koeling, die is rond de 75graden op de snelweg met 10 graden buiten temp niet vreemd vind ik en bij file rijden komt ie ook niet ver de 90 graden in (ventilatoren gaan dan aan en temperatuur zakt weer rustig. Die druk op het systeem zou ik niet durven zeggen.

Ik heb in ieder geval maar even een testsetje besteld bij HBM, eens kijken wat dat zegt.

Het olie peil stijgt niet, tenminste dat was goed en is dat nog steeds (uur geleden toevallig nog gekeken. Ik wilde even kijken of het wat schuimig was (schijnt een aanwijzing te zijn). Ik had ook even de olievuldop eraf gehaald na een ritje en daar kwam wel wat rook of stoom uit (bedenk me nu dat ik had moeten ruiken) maar dat lijkt me ook niet goed.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2021 10:26 AM
  [ # 800 ]

en? Is de vloer nog droog bij de bijrijder?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 22 april 2021 11:07 AM
  [ # 801 ]

als de eerste “en?” slaat op het al dan niet schuimig zijn van de motorolie: nee, daar heb ik nieks van gezien. Ik zal ook even checken op een lekkage bij de kachel.

Profiel  
 
Gepost: 22 april 2021 11:32 AM
  [ # 802 ]
le look le plus cool schreef:

Even wat snelle reacties: ik zie geen opvallende zaken mbt de koeling, die is rond de 75graden op de snelweg met 10 graden buiten temp niet vreemd vind ik en bij file rijden komt ie ook niet ver de 90 graden in (ventilatoren gaan dan aan en temperatuur zakt weer rustig. Die druk op het systeem zou ik niet durven zeggen.

Ik heb in ieder geval maar even een testsetje besteld bij HBM, eens kijken wat dat zegt.

Het olie peil stijgt niet, tenminste dat was goed en is dat nog steeds (uur geleden toevallig nog gekeken. Ik wilde even kijken of het wat schuimig was (schijnt een aanwijzing te zijn). Ik had ook even de olievuldop eraf gehaald na een ritje en daar kwam wel wat rook of stoom uit (bedenk me nu dat ik had moeten ruiken) maar dat lijkt me ook niet goed.

Dat er een beetje rook/damp uit de olievuldop komt bij een echt warme motor wil nog niets zeggen.
Als ik zo lees dat je geen koelproblemen hebt denk ik toch meer in de richting van een lekkage.
De tip van de kachelradiator is een goede kanshebber en moet zeker nagekeken worden.
Radiator zelf kan ook , ik heb het ooit gehad bij een Xantia de radiator lekte niet maar er was altijd koelvloeistof verbruik. Uiteindelijk gevonden dat de radiator helemaal bovenaan een gaatje had in het bovenste koelkanaal waarbij hij dus enkel lekte op temperatuur en dat ook onmiddellijk verdampte en er nooit koelvloeistof lekte…
Wat ook veel voorkomt is een lekkend expansie vat of een lekkende “dampafscheider” in de meeste gevallen lekken die alleen als het systeem op temperatuur en dus op druk is, waardoor er niet altijd zichtbare lekkage is bij stilstand.


Wat betreft het stotteren boven de 3000t/min en “te weinig vermogen” dat is veel kans een onstekingsprobleem, het zou uiteraard ingeval van een lekke koppakking ook daar kunnen van voort komen.

Ik ben benieuwd naar het resultaat van de “HBM” test.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 april 2021 01:56 PM
  [ # 803 ]

m.b.t. de stotterende motor zou ik ook zeker even langs gaan bij je ontstekingsdoctor. Da’s sowieso sneller analyseren, vermoed ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 april 2021 06:41 PM
  [ # 804 ]

75 graden op de snelweg vind ik erg laag, dat zie ik bij de mijne alleen in opwarmfase. Daarna zakt het nooit meer onder de 85.

Is je thermostaat vervangen? Dat zal het probleem niet oplossen, maar 75 graden is toch erg laag.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 april 2021 08:07 AM
  [ # 805 ]

ik zou er eens een onafhankelijke thermometer in hangen. Ik vertrouw CX electronica op dat vlak niet echt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9124
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 23 april 2021 08:15 AM
  [ # 806 ]

De digitale meting in mijn serie 2 is toch behoorlijk accuraat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2021 04:36 PM
  [ # 807 ]

Bij mij ook, ik kan zelfs zien wanneer de thermosstaat open gaat, dan zakt de temp weer een graad of 3.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9856
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 april 2021 05:00 PM
  [ # 808 ]

Dat is bij een analoog metertje ook meestal te zien.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 april 2021 07:21 PM
  [ # 809 ]

De digitale van de cx zijn wel goed.
De analoge wie ik op de “nieuwe” cx heb zitten is ook correct.
Maar wat Arjan zegt,die 75 graden is laag erg laag.
85 is bedrijfstemperatuur.
Slaan je fans wel eens aan…..bij stationere loop moeten ze toch gewoon een keer aanslaan.
Succes

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 03 mei 2021 11:56 AM
  [ # 810 ]

inmiddels de CO2 test gedaan en de vloeistof bleef blauw, dus geen koppakkingen. Dat is mooi! Daarbij ook het lek gevonden! De uitgaande leiding van het koelvloeistof reservoir lekt. Hiervoor was een hagel nieuwe witte gietvloer in een parkeergarage handig: twee kleine vlekjes op de grond verraadde de lekkage. Ik ga straks eens kijken waarom er überhaupt iets kan lekken. De slang klem zit goed vast. Desnoods een tweede ernaast zetten. De slang zelf leek nog goed, net als het reservoir.

Profiel  
 
 
54 van de 55
« Eerste  < Vorige 52 53 54 55 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook