1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Opa’s nieuwste speeltje: Le Mans II
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2021 10:55 AM

In 1980 als student begonnen met rijbewijs A, toen in het bezit van een Honda CB500F.
Een paar jaar hier mee gereden en in 1986 er afscheid van genomen, wegens het feit dat er geld moest komen voor een voorgenomen huwelijk.
Begin 90’er jaren nog eens gereden op de motor van een zwager, maar daar is het destijds bij gebleven.

Toch bleef het kriebelen en altijd aangegeven dat een eventuele volgende fiets een Le Mans zou moeten zijn.
Dit voorjaar kwam er onverwachts wat financiële ruimte en daarnaast kreeg ik van de generatie na mij een waardebon goed voor een tweetal opfrislessen.

Dus de daad bij het woord gevoegd, op zoek gegaan en sneller dan verwacht wat naar wens gevonden.

Het gaat om een Le Mans II uit 1980, door een vorige eigenaar ontdaan van enige originele delen en getransformeerd naar een “naked bike”.
Hierbij is het frame rood gespoten in plaats van zwart en alle remdelen geel gemaakt.
Ook is de middenbok verdwenen en is op die locatie de accu geplaatst, niet echt handig naar mijn idee, behoorlijk slecht bereikbaar.
Daarnaast is het integrale remsysteem wat op deze Guzzi standaard hoort te zitten om zeep geholpen door de linker voorremschijf te koppelen aan de rechter in plaats van aan de achterrem.
En zit er een eigenbouw cockpit op.

Afgelopen zaterdag opgehaald met een motortrailer.

Wat ruimte gemaakt in de garage en gestald.

Er moet even een nieuwe accu in en dan gaan we er eerst, na de opfrislessen “voertuigbeheersing”, maar eens mee rijden, de oudste zoon bezit een Ducati Monster 750 Black, mooi samen het Noord-Hollandse landschap doorkruisen.

Komende winter de fiets helemaal naar mijn smaak maken:
. accu op de originele plek terug zetten
. middenbok terug plaatsen
. integraal remsysteem herstellen
. remdelen matzwart maken
. enz.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 12 mei 2021 11:28 AM
  [ # 1 ]

Leuk! Veel plezier. Hier staat de cx500c nog steeds in de schuur te wachten op tijd voor restauratie. In de tussentijd rijd ik soms op mijn Intruder m1800r.
Ook begonnen met mijn A rijbewijs en heel veel km gereden de eerste jaren. Sinds de geboorte van mijn jongens en werk vlakbij huis komt het er niet veel meer van. Ben een echte mooi weer rijder geworden.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2021 12:45 PM
  [ # 2 ]
furriegurrie schreef:

Veel plezier.

Dank je, gaat waarschijnlijk wel lukken. Smile
Ik ben overigens ook van plan om “mooi weer”-rijder te worden.

Hieronder een originele Le Mans II.

Zoek de verschillen…..

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 mei 2021 08:31 PM
  [ # 3 ]

Mooi ding!
Overigens vind ik de kleurstelling goud-grijs-rood niet onaardig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 mei 2021 08:41 PM
  [ # 4 ]

Was het maar goud, net als de clip-ons en de velgen.
Nee, het is geel en dat vind ik net even te speurig.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 mei 2021 08:57 PM
  [ # 5 ]

Je bent goed bezig, rijd voorzichtig. Ik had het ook heel lang niet meer gedaan, maar ik vond de Norton terug die ik in 1970 had verkocht, weliswaar helemaal uit elkaar, incompleet en roestig, maar na 2.5 maand stond er een bijna nieuwe Norton uit 1957 en kreeg het me weer flink te pakken.

Dus kocht ik een Honda Supermagna, geweldige en snelle motor en een paar jaar later nog een Supermagna. En onlangs kocht ik een NSU Max, een motor waar ik 60 jaar geleden ook mee reed en zo heb ik er nu vier.

Denk er om, gasgeven kan elke boerenl*l, maar motorrijden gaat iets verder dan de rechterpols.

Veel plezier en veel veilige kilometers, het blijft prachtig om te doen.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 mei 2021 10:09 PM
  [ # 6 ]

Het kriebelt bij mij ook wel weer.

Maar ook jaren niet meer gereden. De laatste keer was op een RD500LC.  Een tweetakt compleet met brommergeluid Laughing
Wat trok dat ding zeg. pfffff

Ik heb zelf een CB550F uit 1979 gehad, maar die is ooit in de brand gestoken.

Leuk om te volgen naamgenoot! very good

 

Profiel  
 
arnobruin
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013

- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Gepost: 12 mei 2021 10:19 PM
  [ # 7 ]

Mooie motor Rene,
Goeie herinneringen aan een Le Mans.
Veel plezier ermee, en in de zomer er mee naar het werk??

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 mei 2021 10:28 PM
  [ # 8 ]
René schreef:

Het kriebelt bij mij ook wel weer.

Maar ook jaren niet meer gereden. De laatste keer was op een RD500LC.  Een tweetakt compleet met brommergeluid Laughing
Wat trok dat ding zeg. pfffff

Ik heb zelf een CB550F uit 1979 gehad, maar die is ooit in de brand gestoken.

Leuk om te volgen naamgenoot! very good

https://link.marktplaats.nl/m1704318453

Is het wat voor je baas?

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 mei 2021 05:05 PM
  [ # 9 ]

Die had ik!  En hij was fantasie gespoten met een kuip.

De advertentie is alweer weg, maar wat een leuk ding!

 

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 mei 2021 06:40 PM
  [ # 10 ]
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 mei 2021 07:53 PM
  [ # 11 ]
arnobruin schreef:

En in de zomer er mee naar het werk??

Zeker, al moet ik dan wel kunnen kiezen tussen de Guzzi en de Pluriel. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 mei 2021 08:52 PM
  [ # 12 ]
Han S schreef:

https://link.marktplaats.nl/m1704742934

Hij staat er nog hoor.

Wat een geld. Ik heb er 1250 Gulden voor betaald.  Was wel in 1986 Laughing

 

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 mei 2021 09:09 PM
  [ # 13 ]

Een nette 750 4 F1 gaat al voor 15 mille.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 13 mei 2021 09:32 PM
  [ # 14 ]

Wow.

 

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 13 mei 2021 10:17 PM
  [ # 15 ]

Ja, sommige motoren zitten behoorlijk in de lift. Ik kocht mijn beide Honda Supermagna’s voor resp. 950 en 1500 euro en ik denk dat ik er nu 2500 en 3000 voor kan maken.

Ik zie ze te koop staan in Amerika voor 7500 dollar.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook