1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Terug bij de basis - mkatgert’s C4 Cactus
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 april 2021 06:20 PM

En zo maak ik opeens een sprong van 13 jaar in de autowereld: mijn meest recente auto voorheen was mijn C5 uit 2002. Maar nu dus een C4 Cactus Business Plus BlueHDi uit 2015. Net 100k op de teller en helemaal up to date volgens het dealersysteem.

Ik pas verrassend goed met mijn 2 meter (met dank aan het panoramadak) en het rijd allemaal heel behoorlijk, comfortabel en zuinig. En alle gadgets doen het! Achteruitrijcamera, automatisch inparkeren, navigatie, allemaal lekker overbodige functies waar je niet aan ontkomt.

Wel meteen een vraagje: de auto ziet er erg net uit; deuren lijken nog vrij OK, maar een van de Airbumps komt een beetje los. Hebben andere mensen hier last van en is het op te lossen? Terugklikken helpt maar een paar seconden.
Ik vind het een beetje sneu ogen; het was me eerder niet opgevallen maar eens je het gezien hebt valt het niet meer te ‘ontzien’.

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 28 april 2021 06:50 PM
  [ # 1 ]

Zo, dat klinkt goed en ziet er leuk uit. En natuurlijk machtig mooi om te spelen met alle toeters en bellen.
Maar wat ziet die dakrail er geprononceerd uit. Valt dat in werkelijkheid ook zo op?

Adri

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 28 april 2021 07:04 PM
  [ # 2 ]

Je kon ‘m af fabriek ook zonder de dakrails bestellen, en gek genoeg ziet dat er juist vreemder uit.

Maar welkom bij de club, goed kleurtje. Wat voor interieur heeft hij? Ook bijzonder zijn de centrale naafkappen. Mij mij zijn dat gewoon ronde exemplaren, en kleine kapjes op de wielbouten.

En verder kun je er als langere persoon prima je plek in vinden ja. Blijft alleen geen ruimte meer voor een achterpassagier over Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 28 april 2021 07:45 PM
  [ # 3 ]

In werkelijkheid is de dakrails iets minder geprononceerd.

Het interieur is zwart leder, met een paars dashboard en warme billetjes op afroep. Erg fijn. Maar er moet inderdaad niet iemand achter me willen zitten.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 28 april 2021 07:52 PM
  [ # 4 ]

Mooie wagen! Ik blijf het een leuk ontwerp vinden. Die loslatende airbumps herken ik wel een beetje. Bij mij waren de deuren overgespoten i.v.m. roest plekken onderaan de deuren en omdat de deuren overgespoten moesten worden, moesten ook de airbumps er af. Door het terugplaatsen hechten de plastic pluggen niet meer zo goed en komen de airbumps los. Mijn cactus is ingeruild anders had ik een foto van de airbumps gemaakt. Tip kijk eens langs de randen van de airbumps. Is de verf daar een beetje ribbelig?
Is dat zo dan is de deur overgespoten en zijn de airbumps eraf geweest.
Helaas ook het ontwerp van de Cactus het zit allemaal een beetje ielig in elkaar. Bij mijn wagen was het deel van de deur aan de binnenkant van de auto ook niet goed aangedrukt. Heb ik allemaal zelf hersteld. Maar ik was heel tevreden met mijn Cactus en mis hem wel een beetje.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 29 april 2021 07:48 AM
  [ # 5 ]

Dank voor je antwoord, goed te weten. Ik weet niet zo heel goed wat er met de deuren gebeurd is. Er zat nog een restje afplaktape op, dus misschien is er inderdaad ooit gespoten. Ik ga wel wat proberen met de Airbumps.

Voor wat betreft de ieligheid: dat ligt misschien ook aan je referentiekader Mr. Green Ik ben oudere Fransozen gewend en vind dit een verademing op het gebied van bouwkwaliteit haha

Profiel  
 
Gepost: 29 april 2021 06:27 PM
  [ # 6 ]

Mooie kar, veel plezier ermee!
Leuk met die naafdopjes van de Cross velgen er op. Ik wil tzt die velgen ook nog voor de winterbanden.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 17 juli 2021 03:00 PM
  [ # 7 ]

Zojuist 3 heerlijke weken vakantie gehad in Frankrijk met de Cactus. Moeiteloos sleurt ze alle bergcolletjes en collen op; hierbij een foto van een korte stop op de Tourmalet.

Op de allerlaatste dag toch nog een beetje pech na een korte tussenstop in Lille. Na het starten van de motor begon het ‘Service’-lampje te branden en toonde het paneel de melding: ‘Motorstoring: Laat de motor repareren’. Super behulpzaam, zo’n melding.

Gelukkig heeft de navigatie alle Citroen-filialen beschikbaar, en zo zijn we, nadat ik gemerkt had dat de motor eigenlijk nog prima liep, rustig naar Garage B. Pacquet in Wasquehal gereden.

Ik mocht meteen aan de Diagbox, en daaruit bleek dat de aansturing van de motorkoelfan stuk was. We zijn dus op goed vertrouwen doorgereden naar huis, en merken nu inderdaad dat het servicelampje alleen aan gaat als de koelfan zou zijn gaan draaien: die gaat dan op volle snelheid draaien.

Ik ben vergeten het onderdeelnummer van dit aansturingskastje te noteren; is er iemand met toegang tot Citroen Service die het onderdeelnummer op zou kunnen zoeken? Het zit tegen het ventilatorhuis geschroefd.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 30 juli 2021 06:14 PM
  [ # 8 ]

Ik heb het onderdeelnummer kunnen achterhalen (1267J6), en via Ebay een “origineel Citroen” onderdeel besteld. Die was, na heel wat vertraging, gisteren aangekomen, maar nergens was een Citroen logo te herkennen op doosje of onderdeel. Afijn, onderdeel toch maar gemonteerd, auto op contact gezet: nu had ik gelijk storing. Rolling Eyes
Oude module weer terug gebouwd, en dan heb ik alleen maar storing als de fan aan wil slaan, zoals eerder al het geval is. Dat nieuwe onderdeel is dus óf toch niet correct, of al kapot.

Ik heb genoeg van het gezeik: ik heb maar een origineel onderdeel besteld bij de dealer.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 03 augustus 2021 08:52 AM
  [ # 9 ]

En met de originele Citroën-module werkt alles weer naar behoren. Inmiddels ook de eerste 10k afgetikt: de auto bevalt nog steeds erg goed. Prima comfort, alle gadgets doen het naar behoren, aan de traagheid van de computer (althans, af en toe dan, soms is het systeem behoorlijk snel) ben ik wel gewend, lekker zuinig, alleen heb ik gemerkt dat in extremere condities (met 100 een klaverblad pakken en daar een dwarsrichel tegenkomen) de koets wat onverwachte bewegingen kan maken. Zal wel met de hoogte van het zwaartepunt te maken hebben, wat met een panoramadak misschien nog wel hoger ligt dan bij de ‘dichte’ versies. En ik kom soms toch wel wat bewijzen tegen van de kostenbesparingen in het bouwproces: de hendel van de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel heb ik al een paar keer opeens in m’n hand gehad en niet meer aan de stoel, en het dashboardkastje heeft soms wat overtuiging nodig om open te gaan. Maar de algemene indruk is verder meer dan goed.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 augustus 2021 03:03 PM
  [ # 10 ]

Heeft iemand ervaring met een goede schadehersteller in de regio Rotterdam? Mijn vaste adres is met pensioen gegaan en ik kreeg vanmiddag opeens een scooter in m’n achterklep…

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1335
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 12 augustus 2021 06:21 AM
  [ # 11 ]

Is dat niet de keuze van de verzekeraar van die scooter dan?
maw heb je zelf wel wat te kiezen?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 12 augustus 2021 06:26 AM
  [ # 12 ]

Ja, daar kan je gelijk in hebben. Ik heb één keer eerder zoiets gehad, toen kon ik zelf kiezen, maar dat is al een tijdje geleden.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6064
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 augustus 2021 11:24 AM
  [ # 13 ]

Lullige schade.

Ik ben erg te spreken over Harteveld Schadeherstel in Wateringen. Misschien nog te doen vanuit Rotterdam, er vanuit gaande dat een vervangende auto bij de schade afhandeling hoort.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 13 augustus 2021 07:32 PM
  [ # 14 ]

Top, dank voor de tip. Ik ga morgen eens informeren bij de verzekering wat de mogelijkheden zijn.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2489
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 19 augustus 2021 08:25 AM
  [ # 15 ]

Blijkbaar kan je tegenwoordig kiezen: óf je regelt alles zelf, inclusief schadebedrijf, maar dan mag je ook zelf claimen bij de tegenpartij, óf je laat alles regelen door de verzekeraar, inclusief schadebedrijf. Ik heb voor het laatste gekozen en mag binnenkort de auto wegbrengen naar het schadebedrijf om de hoek.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook