25 van de 25
« Eerste  < Vorige 23 24 25
   
ElectroFan: Het werkt!
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 oktober 2021 08:32 PM
  [ # 361 ]

Jos is het gelukt een goede kop te vinden?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jos52nl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-07-2008

Gepost: 07 oktober 2021 10:50 AM
  [ # 362 ]

Uiteindelijk een bruikbare kop, zonder scheurtjes, na lang zoeken gevonden in het magazijn van de ID/DS Club.

Profiel  
 
rvdb20
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 422
Geregistreerd: 18-11-2010

Gepost: 07 oktober 2021 11:57 AM
  [ # 363 ]

Dat is wel zuur Jos. Fijn dat je een andere kop hebt gevonden. Ga je wel weer een elektrische fan plaatsen?

Ik heb heel veel huiswerk gedaan voordat ik mijn spullen heb gekocht/geplaatst. Helaas wist ik dat de andere PWM controllers alleen maar problemen geven. SPAL heeft ooit ook een eigen PWM controller geproduceerd. Ook die was niet goed.
Wel grappig dat SPAL zelf naar TheAutoCoolGuy verwijst. Ik heb het ergens gevonden op een Amerikaans forum waar men naar hem verwees.

Een borstelloze fan is uiteraard ook een optie. Maar die zijn ook een stuk duurder in aanschaf. Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn setje zo.

2CV6 Special 1981, ID20 Break 1971

Profiel  
 
jos52nl
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 01-07-2008

Gepost: 07 maart 2023 03:00 PM
  [ # 364 ]

Inmiddels anderhalf jaar verder. De DS staat nog in de winterstalling. De motor is gereviseerd en er is nu bijna 700 km. mee gereden. De Spal fan doet het nog prima. Aanvankelijk via een relais aangestuurd door het oorspronkelijke thermocontact (92-97 graden) in de radiateur. Hierdoor werd de motor (in de afgelopen warme zomer) wel erg heet, vond ik. Daarom heb ik het vervangen door een thermocontact van 87-92. Daarna bleef de temperatuur, gemeten in het waterpomphuis, mooi tussen die waarden schommelen. Ook bleef de naald van de temperatuurmeter in het dashboard boven in het witte deel staan. Voor wat het waard is. Dus voorlopig ben ik er tevreden mee. Binnenkort de kopbouten opnieuw aantrekken en de inloopolie vervangen.

Profiel  
 
 
25 van de 25
« Eerste  < Vorige 23 24 25
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook