14 van de 19
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
project 11B
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 oktober 2021 02:51 PM
  [ # 196 ]

Het zit toch anders/slimmer dan ik dacht.
De wisser aan de bestuurderskant KAN handmatig bediend worden.
Maar door een slimme constructie wordt hij “meegenomen” door de
andere,motorbediende wisser.
Dat zie je pas goed als het motortje draait
Maar dat motortje lijkt wat onderbemeten, bovendien zit er speling in
het vertragingskastje.
Het motortje trok 3 A bij 6V , 18 Watt dus, en dat is wel heel erg minimaal.
Ik vond een BX achterwissermotor welke met weinig moeite lijkt te passen.
Heel veel sterker, 12 V (geen stepdownconverter) en een luxe ruststand !

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2021 03:11 PM
  [ # 197 ]

Je bouwt hem helemaal om naar 12V?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 oktober 2021 05:15 PM
  [ # 198 ]

Ja, over op 12 Volt.
Te veel voordelen, en op de accu na zie je er vrijwel niks van.
Moet nog wel een DS19 dynamo op de kop tikken, maar dat zal niet moeilijk zijn.

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2021 06:38 AM
  [ # 199 ]

Waarom wel met een dynamo blijven rijden en niet gewoon een modern wisselstroomexemplaar inbouwen? Dan heeft die BX ruitenwissermotor tenminste ook prik genoeg Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 oktober 2021 09:45 AM
  [ # 200 ]

Alleen maar om de looks….
Je hebt natuurlijk gelijk, een wisselstromer is in alle opzichten beter.
Maar ik hoop dat het met een goede, electronische regelaar ook goed gaat
met een gelijkstroom dynamo.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 oktober 2021 09:59 AM
  [ # 201 ]

Alles gaat en staat met het gebruik van je auto. Gelijkstroom in de stad, op korte stukjes, met vaak lage toerentallen, werkt gewoon beduidend minder goed dan wisselstroom.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2021 12:01 PM
  [ # 202 ]

Vooral met een auto die stationair ergens tussen de 5 en 600 toeren draait Smile

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 oktober 2021 12:14 PM
  [ # 203 ]

We gaan het zien.
Door de veldspoelen los van de collector te bekrachtigen
hoop ik de output bij lage toerentallen wat op te krikken.
En bevalt het niet dan is ombouwen zo gepiept.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 26 oktober 2021 12:09 PM
  [ # 204 ]

Het past en het draait !
Alleen had ik geen rekening met het spindeltje van de venrilatieklep gehouden.
Het gat in het frame is deels afgesloten door het aluminium plaatje.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 26 oktober 2021 03:10 PM
  [ # 205 ]

Afwatering ventilatie klepje.

De constructie van dat klepje is een van de weinige constructies waar niet goed over nagedacht is.
Een paar er ingesoldeerde pijpjes voorkomt hopelijk eventuele lekkages.
Ik sluit ze aan op de slangen van het schuifdak.

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2021 11:07 AM
  [ # 206 ]

Dat lijkt wel een goed idee, ben alleen bang dat het lekken zich vooral voordoet bij rijden in de regen, ofwel het waait er tussendoor. En cool, heb jij een schuifdak in je trax?

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2021 11:08 AM
  [ # 207 ]
graddus schreef:

Daar is nog wel veertien dagen werk aan, maar dat schuifdak is wel super!

Oops, dat laatste wist ik dus eigenlijk al Mr. Green

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 27 oktober 2021 11:35 AM
  [ # 208 ]

Nou, het opstaande randje onder het klepje, is lager dan dan het plaatwerk er omheen.
En het gootje wat daar omheen loopt,loopt(ook bij stilstaan) vol water.
Tenzij het klepje en het opstaande randje perfect afdichten, loopt er dan water naar binnen.

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2021 12:35 PM
  [ # 209 ]

Mijn ervaring is dat het rubber bij stilstand het water nog wel redelijk tegenhoudt, zodra je in een stortbui gaat rijden daarentegen. Maar ik vind het een mooie oplossing hoor, het zal zeker helpen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 12 november 2021 04:29 PM
  [ # 210 ]

Ik loop vast, of beter, mijn fusees lopen vast.
De onderste fusee zit nu handvast, maar de bovenste conische pen krijg ik er zonder geweld niet ver genoeg in.
De bovenste draagarm zou een paar centimeter langer moeten zijn.
Ik kan me niet herinneren dat er bij de demontage mechanische spanning op stond.
Onderste draagarm is niet losgeweest.
Wat gaat hier verkeerd ?

Profiel  
 
 
14 van de 19
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook