20 van de 48
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Niet-de-Nultwee van Penny Lane
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 27 oktober 2021 07:59 PM
  [ # 286 ]

Het eerste instrumentenpaneel van de GS heeft het ook, één dimknop voor alleen het snelheidsoog, één voor alle andere achtergrondverlichting.

Nog nooit aan gedacht het te gebruiken, maar vooral nuttig bij lang over onverlichte wegen rijden lijkt me birthday

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25353
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 oktober 2021 06:50 AM
  [ # 287 ]

Ja want dat oog is echt veel te fel!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 31 oktober 2021 02:07 AM
  [ # 288 ]
Penny Lane schreef:

Had m’n C5 ook. Volgens mij is Saab destijds met die grap begonnen. ‘Black panel’ noemden ze dat en het zou van vliegtuigen afgekeken zijn. Of dat echt zo is of dat Saab z’n oorsprong in de vliegtuigbouw gebruikte voor een leuk promopraatje weet ik eigenlijk niet. Doordat je minder verlichting voor je bakkes hebt zie je in het donker buiten meer en dat is dan dus veiliger, was het idee. Ik heb het knopje daarvoor in die C5 geloof ik 1x gebruikt: om te kijken of het werkt en wat het effect is. Het werkte, maar ik was er verder niet van onder de indruk.

Derk

night panel heet het, het heeft inderdaad oorsprong bij hun vliegtuigen. Zeker in de 9-5, bij de eerste reeks met de sid modules die precies uit een vliegtuig komen, de laatste heeft op de middenconsole de knoppen zelfs in de vorm van een vliegtuig staan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 november 2021 05:57 PM
  [ # 289 ]

Waar ik dus echt een gigantische vliegende graftyfusteringhekel aan heb: nieuwe onderdelen voor je auto halen, de zooi installeren en dan bij de laatste constateren dat je andermans ouwe meuk in een nieuw doosje hebt meegekregen hmz hmz

Nou ja. Ik ga morgen wel weer een Bertje bietsen om te kijken hoe ik spoorslags aan bobine nummer 4 kom en dan ga ik zaterdagochtend waarschijnlijk fijn constateren dat ik lekkende injectoren heb. Die 1) stervensduur zijn en 2) nergens leverbaar.

Volgens mij wordt het tijd om een paar extra potten bitumen onder die 1602 te knoeien en dan lekker daar de winter mee door jakkeren. Moet je alleen wel elke paar weken in de kou onder dat ding gaan liggen om het lekkende differentieel van olie te voorzien Rolling Eyes

Maar goed. Scherts terzijde… Je moet dan kijken naar wat er wél kan, zeggen ze. En ik kan, volgens de daartoe ter zake doende webshops, wél voor weinig aan complete injectorrailtjes komen. Kan zijn dat ik daar twee van ophaal, dan zijn er op in totaal twaalf injectoren vast wel vier die niet na-lekken als je de motor uit zet. En die nieuwe bobines, dat moest alleen al vanwege het feit dat drie van de vier stekkerclips gammel waren. Dan kun je, met zulke vage codes, niet eens weten wat je meet. Simpele dingen dus even eerst.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 05 november 2021 09:08 PM
  [ # 290 ]

Nagelnieuwe NGK bobines, en dan nu ook weer vier gelijke in plaats van twee ouwe Beru’s en twee ouwe Bosch bobines. En daarna dus weer in orde starten, maar wel écht rommelig stationair lopen. Ook volledig opgewarmd blijven ‘zoeken’ naar de goeie stationairloop. Bij het controleren waarom kwam ik de meest vage vacuümgerelateerde ongein tegen, maar uiteindelijk is-ie zich weer als een nieuwe gaan gedragen door er gewoon nog meer mee te rijden. Alsof er vanwege een setje nieuwe bobines een compleet nieuwe trim geschreven moest worden. Ik vraag me af of die vacuüm-ongein dan komt omdat zo’n N42 z’n stationairloop (als ik het juist heb) via VANOS regelt en niet via z’n gasklep: andere kleptiming en/of lichthoogte = ander vacuüm? En dan nog: je hoeft de boel met nieuwe bobines officieel niet opnieuw in te leren, maar zoiets had best eens een boel gedoe kunnen schelen…

Kortom, ik moet echt eens gaan kijken of ik de serieuze N42-literatuur ergens kan scoren. Ook al omdat dat motormanagement op het belachelijke af relaxed omgaat met kleine maar goed merkbare afwijkingen. Een C5 zou dan al in de noodloop of op de vluchtstrook staan maar met het voordeel dat je een bak DTCs hebt waar je ook iets mee kunt, een BMW knettert gewoon door maar geeft je niet eens een controlelamp, laat staan een code hmmm Dat betekent dat je op een gegeven moment de samenhang van de meest onvermoede onderdelen verrekte scherp in de gaten moet hebben en daar kom je pas achter met de goeie boeken en daarbij passende versnaperingen.

Ik ben benieuwd of dit de koude start nu ook weer in het spoor geholpen heeft, want voor hetzelfde geld denk ik nog helemaal de verkeerde kant op. Als het klopt wat ik ervan denk heeft-ie zo lang op gare bobines gedraaid dat z’n hele stationair-trim uit het spoor gelopen was totdat-ie er eigenlijk niet meer op kon functioneren. Verklaart ook waarom toeren maken dan helpt (dan gaat VANOS in andere programma’s denken). En dat klopt dan weer met het gegeven dat z’n VANOS na het bereiken van iets meer temperatuur dan ‘koud’ meteen weer helemaal normaal werkt, zonder ook maar de minste hapering, en met keurig in alle bereiken volop power en reactievermogen. Maar aangezien ik er nog te weinig verstand van heb, heb ik toch maar een setje VANOS-kleppen en een injectorrail voor het grijpen gelegd Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 november 2021 01:50 PM
  [ # 291 ]

Koud starten ging al een stuk beter. Even een poosje observeren hoe zich dat nu ontwikkelt dus.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 november 2021 06:05 PM
  [ # 292 ]

Valvetronic, nu snap ik de externe vacuümpomp.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 06 november 2021 06:38 PM
  [ # 293 ]

Yeah. Ik denk dat ik er ook wat bijgeleerd heb. Niet genoeg, maar het is een mooi begin. Bij zo’n N42 blok werkt er een aantal dingetjes anders dan anders en vooral, zo te merken, contra-intuïtief. Is niet erg, maar dan moet je wel zorgen dat je jezelf bij gaat spijkeren als je er iets aan wilt kunnen doen. Op zich ook wel weer interessant, vooral zo lang het ding het in de tussentijd alsnog redelijkerwijs gewoon doet Mr. Green

Overigens: normaal zou je dus inderdaad eerst met je bestaande bobines gaan omwisselen om te kijken of een misfire meeverhuist, maar in dit geval was die misfire al niet 100% betrouwbaar bij elke start dezelfde pit en omdat ze vanwege oud & brakke stekkerklemmen toch al op de lijst met ‘vervang bij eerste teken van problemen’ stonden heb ik dat gewoon lekker meteen gedaan. Dat sluit je dan redelijk uit en dan kun je altijd verder nog zien wat er moet.

Er ligt inmiddels een reserve injectorrail op voorraad en ik heb voor de aardigheid ook een set vanos-kleppen georganiseerd. Gebruikt, dat wel, maar goed genoeg ter lering & vermaak en met een redelijk potentieel in de richting van het oplossen van problemen, mochten die nog bestaan. Ik heb nog een paar opties voor het geval we er hiermee alsnog niet komen, maar dat vergt nog wat observatie.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2021 11:39 AM
  [ # 294 ]

Injector nummer 3 (normaal):

Injector nummer 2 (beschadigd):

Dat klopt netjes met het beeld van een slecht opstartende tweede cilinder. Ook de ‘wandelende’ onrondheid die daarna tijdelijk optreedt klopt dan wel, want dan gaat die ECU als een gek met z’n fuel trim aan de slag. Ik heb er een heel erg sterk vermoeden van dat die injector zo lek als een mandje is. Helaas heeft de vervangende rail te lang stil gelegen, waardoor die injectoren het gewoon geen van de vier nog doen. Daar haal ik straks een andere voor op en als die fatsoenlijk of goed test gaat die erin. Veel werk is het gelukkig niet, maar het is even jammer dat het dubbel moet. Maar dat krijg je als je niet met fatsoen aan nieuwe injectoren kunt komen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 10 november 2021 04:24 PM
  [ # 295 ]

Goed. Een tweede rail onder een soort van garantie opgehaald. Die eerst weer schoon gemaakt en daarna eerst eens getest: brandstofdruk erop en dan met een externe voeding afgeregeld op de normale aanstuurspanning van 8,5V de injectoren bijlangs. Niente natuurlijk, maar dat was te verwachten met die meur van stokouwe benzine die er uit die railtjes kwam. Maar!

Enig percussief onderhoud (injector laten vallen, gelukkig niet al te lomp en zo te zien niet beschadigd) en die deed het daarna weer. En met een wat meer gecontroleerde manier (er opzij op tikken met een 100gr. bankhamertje) heeft van die laatste rail daarna nóg twee injectoren los gemaakt. Er zijn er nu dus nog vijf waarvan je wel de spoel hooort aanspreken, maar waarvan de klep door in vernis veranderde benzine vast zit en dan genoeg om ze echt in een ultrasoonbad met goeie oplosmiddelen te moeten leggen om kans te maken op herstel. Maar dat betekende wél dat er in principe van de elf onbeschadigde injectoren nu zes zouden moeten werken…

Ik heb dus op mijn eigen oude rail een voor testdoeleinden afgekoppelde injector teruggezet (1 nu op 2) en de beschadigde injector vervangen door een andere. Daarna die rail weer aan de leiding, brandstofdruk erop en weer handmatig per stuk testen. Dat gaf op alle vier injectoren een mooi strakke nevel en zo op het oog goed vergelijkbare opbrengst (geen testglaasjes voorhanden natuurlijk) en dus heb ik die rail er met die injectoren weer in gezet. Niet voordat ik eerst de injectorpoorten eens schoon had gemaakt natuurlijk. Want die rail was er duidelijk al eens af geweest en de boel was best wel ranzig. Ik denk ook dat dat uiteindelijk een injector min of meer genekt heeft. Er is dus nog een zekere kans dat een schoonmaakbeurt op de goeie manier die injector ook weer corrigeert, maar bij gebrek aan ultrasoon reinigingstoestel ga ik dat niet vandaag of morgen proberen.

De resultaten: de auto was inmiddels allang weer koud genoeg om moeilijk te starten, maar na drie tellen rommelig lopen viel alles heel erg snel op z’n plek en liep de auto in no-time eigenlijk best wel keurig. Met een injector die na weet-ik-veel hoe lang stilliggen te vergommen erin wil ik dat voorlopig voor waar aannemen. Dat moet de tijd nu eerst even leren of dat een ‘probleem’ blijft. Ik zag wel ook aan de live data dat het onrond lopen aanzienlijk verminderd was al voordat de auto echt temperatuur ging maken. Ik vind voorlopig ook dat-ie wat wakkerder reageert (hij hangt echt heel vlot aan de rode streep nu) en zo te zien aan de verbruiksmeter op constante snelheid ietsje minder verbruikt, maar dat kan ook placebo-effect zijn. Ik heb ook de indruk dat de rail meteen na het op druk zetten ook meer druk heeft, maar dat heb ik niet gemeten dus die indruk doe ik voorlopig niks mee. Het zou kunnen passen bij een niet al te jofele verstuiver, maar dat idee had ik al dus dat de wens hier nu ouder is van een gedachte kan ik zonder te meten niet uitsluiten.

Nu is het eerst weer even afwachten hoe de volgende koude start verloopt, maar ik heb het idee dat dit wel enig effect heeft. Het mooiste zou het natuurlijk zijn om dan vier nieuwe injectoren in die machine te drukken, maar dat is onmogelijk duur en er is niet zo heel makkelijk aan de goeie te komen (er zijn wel allerhande matige imitaties in omloop die alom slecht bevallen). In ieder geval is het nu weer mogelijk om op eerstvolgende gelegenheid met de laptop nog eens te kijken wat er allemaal wel en niet veranderd is na deze actie, dus in die zin is dit altijd een nuttige actie tegen weinig kosten en met eigenlijk maar weinig werk. Want laten die injectoren nou net ongeveer het makkelijkst te vervangen onderdeel van die hele motor zijn: het is eigenlijk nog makkelijker dan bougies wisselen!

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Dit soort gedoetjes is echt pas klaar als het ook echt klaar blijkt te zijn. That said: als het ding nu opgehouden is om idioot koud te starten en alleen nog een beetje humeurig wakker wordt kan het heel goed zijn dat ik dat lekker ga accepteren. ‘t Ding is immers ook al oud.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2021 12:15 PM
  [ # 296 ]

Het wisselen van die injector is een succes en een behoorlijke verbetering, maar het ruw koud starten is nog niet helemaal opgelost. Het lijkt erop dat het carterventilatiesysteem, en dan vooral het membraan, daar nog wel eens iets in kon betekenen. Dat vergt nog wat nadere studie om daar meer over te kunnen zeggen. Het vervelende is alleen dat je het inlaatspruitstuk eraf moet halen om dat ding te kunnen inspecteren. Maar daar ga ik me nog wel eens in verdiepen. In ieder geval wil-ie wel gewoon elke keer zonder gedoe starten & is-ie daarna al vlot over z’n ochtendhumeur heen, dus zo erg is het allemaal nog niet eens.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 november 2021 09:31 AM
  [ # 297 ]

Derk, zoek je nog (een) manual(s) voor de BMW’s? Ik heb een spot voor m’n neus met 3,5 Gb aan boeken in digitale vorm, misschien zit er wat bruikbaars bij. Helaas geven ze alleen óf series óf baureihe weer, dus het is een beetje raden welke manuals er precies in zitten. Mocht je er belang bij hebben dan wil ik het met plezier voor je klaarzetten.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6054
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 november 2021 09:55 AM
  [ # 298 ]

Hm, de enige E46 manuals gaan over de 6 cylinders of de diesels.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 november 2021 11:11 AM
  [ # 299 ]

Eerst is er even afgeleiding door een kapotte vacuümpomp. Daar krijg je allerhande vreemde vacuümgerelateerde problemen van (want: een lekkage van het blok = valse lucht bij zo’n BMW) en het ding gooit nogal met motorolie. Ook, als het even ‘meezit’, de rembekrachtiger in en die wordt daar niet beter van.

Kortom, er komt vanmiddag een nieuwe op. Van Pierburg, dus netjes OE. Dat is een teringklus van hier tot tokio omdat je er niet bij kunt: dat ding zit achterop de cilinderkop. Alles moet dus op de tast…

Afijn. Als dat opgeknapt is kunnen we weer verder kijken naar koudstartproblemen. Het is eerst even belangriijk om stop-problemen en vage vacuümklachten weg te werken voordat dat echt gelazer oplevert.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 november 2021 12:47 PM
  [ # 300 ]

Blijkt dat van het kleppendeksel precies 1 (zegge één) boutje aantrekkoppel te hebben. De rest zit erin & aan maar heeft *nul* spanning. Ik weet dat die aantrekkoppels erg laag zijn, maar gewoon helemaal niet aangetrokken is natuurlijk ook niet goed. Ik heb meteen maar een nieuwe pakkingset besteld (duur, want ingewikkeld setje), want dat is zo niet meer te vertrouwen natuurlijk. Hopelijk is het kleppendeksel niet uit model of beschadigd, want dan moet ik daar ook nog eerst weer achteraan. En dat is niet bepaald iets wat noiit gebeurt, zelfs onder goeie omstandigheden.

Ik snap hier niet zo veel van. Het zit allemaal op zich wel tamelijk netjes in elkaar, daar waar eraan gewerkt is is er ook wel overwegend goed (of in ieder geval goed genoeg) materiaal gebruikt, maar het zit er allemaal op een manier in die dan weer nergens over gaat. En dat vergeeft pakweg een AXje met een TU-blok je verder prima, maar zo’n E46 gaat daar over trutten. Kwestie van goed blijven opletten dus, maar als je daarmee op achterstand komt te staan ben je aan de beurt alsof je een heel erg slechte DS weer in het spoor probeert te krijgen…

Nou ja. Dit lossen we ook weer op, kan ik ook meteen kijken of de stelhevels en de stelmotor van het valvetronic systeem niet al te uitgewoond zijn (maar ik houd er al rekening mee van wel). Dat is dan op zich weer een voordeel.

Edit: ik moet misschien overwegen om, als het valvetronic-gebeuren in principe wel OK is, dan als volgende actie ook maar eens een nieuw carterventilatiemembraan te plaatsen. Moet het inlaatspruitstuk eraf, kunnen daar ook nieuwe pakkingen onder (da’s allebei ook een berucht vacuümlek). Maar dat heeft alleen zin als de rest hierna een beetje redelijk in orde lijkt te zijn, dus eerst even hier doorheen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
20 van de 48
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook