Sloopauto kopen?
Grijze GHYS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008

- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Gepost: 02 december 2021 11:54 AM

Gisteren pech met mijn C4 Picasso (2012). Geen idee hoe het kon gebeuren, maar bij wegrijden van parkeerterrein bleef de voorkant achter de stoeprand rond dat terrein hangen. Trok daardoor de hele voorkant onder de motorkap van de auto af. Omdat de auto oorspronkelijk een schadeauto was zat het toch al maar voor 95% degelijk vast. Heb er nu ruim 170.000 km mee gereden en pas flink in de buidel getast om de auto technisch weer helemaal top te krijgen. Veel plastic aan de voorkant is nu afgebroken. Wie heeft een goede tip om de auto weer in elkaar te knutselen. Ruimte en geduld heb ik wel maar hoe bestel ik alle onderdelen, bevestigingssteunen en montagematerialen.
Heb overwogen een schade auto te kopen (kost ca €2000) of een sloopauto. Wat mag een sloopauto(een die dus niet meer de weg op mag) C4 Picasso van rond 2012 kosten?

Wie kan met mij hierover kennis delen?

vr groet

Anton

Afbeelding Bijlagen
IMG_20211201_151137_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 december 2021 12:09 PM
  [ # 1 ]

Kijk fff op de volgende site : https://www.onderdelenlijn.nl/voertuigen/

daar staan zo’n 60 sloop C4 picasso’s op. Klik op een foto -> zitten de door jou gewenste onderdelen op ? -> dan bellen en kunnen ze de onderdelen opsturen. Het enigste wat jij dan nog hoeft te doen is de onderdelen op jou auto plaatsen. In het meest ideale geval staat er ook nog eentje bij in jouw kleur !        P.s. je bent dan , in ieder geval, goedkoper uit dan 2000 euro !

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Grijze GHYS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008

- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Gepost: 02 december 2021 12:21 PM
  [ # 2 ]

Dank voor je snelle reactie. Nog even dit: onderdelenlijn ken ik. Onderdelen bestellen zou geen probleem zijn, maar dan ontbreken waarschijnlijk nog veel kleine montagematerialen, steuntjes etc. Ook weet ik bij zo’n moderne auto niet hoe alles op de juiste plek en juiste manier aan elkaar zit. Daarom had ik het idee om een complete sloopauto te kopen. Dan wordt het overzetten een stuk eenvoudiger. Ik hoop te ontdekken wat zo’n sloper ongeveer mag kosten.

Natuurlijk zou inzichtelijke documentatie hoe de voorkant in elkaar hoort te zitten ook welkom zijn.

Maar toch bedankt voor de reactie.

vr groet Anton

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 december 2021 12:39 PM
  [ # 3 ]

Oke, wat je dan kan doen : neem contact de autosloperij die een auto heeft die aan jou wensen voldoet en vraag ‘m of je zelf !! ter plekke de onderdelen mag verwijderen (zo doe ik het meestal). Je weet dan gelijk hoe het hoort te zitten. Kun je dit niet onthouden maak foto’s, veel foto’s en/of neem het op video. Maar als je perse een sloper zoekt dan zit je ook nog met halen/opbrengen en ruimte. Zo’n sloper daarbij bepaal jij de prijs, cq wat heb je voor een sloper over. Zelf ook eens gedaan met een xm je heb dan wel alle tijd om het eens rustig te bekijken. Youtube en deze site https://catalogs.ssg.asia/citroen/?lang=en is wellicht ook nog wel wat af te halen qua info.
Bijv. link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Grijze GHYS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008

- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Gepost: 02 december 2021 12:45 PM
  [ # 4 ]

Dank voor dit moment. Ik ga nu eerst kijken wat ik nog heel van de straat heb kunnen rapen. daarna op zoek naar geschikte sloopauto om zelf te demonteren. (goed idee!)

vr groet
Anton

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2090
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 02 december 2021 01:14 PM
  [ # 5 ]

Kijk anders eens bij Venyard in Roosendaal.

Profiel  
 
Grijze GHYS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41
Geregistreerd: 17-03-2008

- HY kampeerauto verlengd LWB
- GS/GSA Club Break 1220
- 2CV Charleston
- Jumper L2 H2 Kampeerauto
Gepost: 02 december 2021 09:23 PM
  [ # 6 ]

Dank furriegurrie. de website van venyard ziet er iig goed uit. Nog niet gevonden wat ik nodig heb, maar ga het daar in de gaten houden. Kende dat bedrijf nog niet.

vr groet
Anton

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook