8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
Smalspoor GTI 1981, van iemand van hier geweest?
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 maart 2022 03:27 PM
  [ # 106 ]

Weer wat geleerd. Ik hoor het ding in elk geval niet als ik het contact aan zet. Maar dat komt wellicht ook omdat op dat moment de klep van de interieur-temperatuur ook altijd wat bij te regelen heeft en dus begint te zoemen.

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2022 05:59 PM
  [ # 107 ]
waterman schreef:

De brandstofpomp moet bij het aanzetten van het contact zo’n 5 seconden aangaan. Daarna uit en dan gaat hij pas weer draaien als je de startmotor bediend.

Dat klopt helaas niet, bij het aanzetten van het contact mag de brandstofpomp niet hoorbaar zijn en dus niet draaien.
Deze gaat pas draaien als de startmotor draait eens de motor draait blijft de pomp draaien zolang er luchtstroom is door de luchtmeter.

Als de pomp even draait bij contact zonder starten komt dat door een niet goed werkend benzinepomp relais, met een goed werkend relais kan dat dus niet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 maart 2022 06:01 PM
  [ # 108 ]

Je hebt gelijk, ik heb D-jet met L-jet verwisseld. Excuses.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 maart 2022 06:25 PM
  [ # 109 ]

Grinnik - moet ik het weer vergeten Laughing

Profiel  
 
Gepost: 14 maart 2022 07:15 PM
  [ # 110 ]
waterman schreef:

Je hebt gelijk, ik heb D-jet met L-jet verwisseld. Excuses.

Geen probleem Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 14 maart 2022 08:06 PM
  [ # 111 ]

vanaf welk jaar is de L-jet toegepast?

is dat vanaf de CX 25?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 maart 2022 08:35 PM
  [ # 112 ]

Vanaf het begin.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 14 maart 2022 08:55 PM
  [ # 113 ]

ah right. tx

Profiel  
 
András
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 19-03-2021

- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 15 maart 2022 06:22 AM
  [ # 114 ]

is het niet zo dat bij de 25 er sprake is van L-jetronic 2de generatie na de aanpassingen tov de 24i

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2022 02:43 PM
  [ # 115 ]
guznax schreef:

vanaf welk jaar is de L-jet toegepast?

is dat vanaf de CX 25?

D-Jet zit op een DS, daar draait de pomp wel bij het op contact zetten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 maart 2022 02:48 PM
  [ # 116 ]
András schreef:

is het niet zo dat bij de 25 er sprake is van L-jetronic 2de generatie na de aanpassingen tov de 24i

Bedoel je LE-Jet? Dat vind je terug op diverse BXen, niet op een CX.

CX is altijd L-Jet.
Er is onderling verschil, 2400 heeft een distribiteur met verdeelkap.
Een 2500 niet, maar een dubbele bobine. Eerst 2 BDP sensoren en later nog maar 1.
Oudere modellen hebben een koude start injector, de latere niet meer.

Verder heeft elke type motorblok zijn eigen onderdeelnrs, denk aan LMM, computer, AEI module, injectoren, etc.

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook