Grand C4 picasso radio vervangen voor Androidradio?
puffeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-04-2022

Gepost: 24 april 2022 07:43 PM

Ik wil in mijn Grand C4 Picasso 2007 een achteruitrijcamera plaatsen en mijn oude parrot MKI9200 plaatsen. Voor de achteruitrijcamera heb ik er 1 liggen met een draadloze verbinding naar een apart display, en 1 welke gebruik maakt van een voorzetspiegel. (Hiervoor moet ik wel bedrading trekken van achter uit de auto naar voren, en kom ik waarschijnlijk langs plekken waar airbags zitten. dit wil ik voorkomen om de goede werking niet in de weg te zitten)

Voor de parrot zie ik eigenlijk geen plekken om het display en de bediening te plaatsen. Deze parrot heeft altijd wel mijn voorkeur gehad omdat ik dan ook gewoon mijn audio kon streamen vanaf de telefoon naar de boxen, en mijn navigatie vanaf mijn telefoon kan gebruiken.

Al met al redelijk wat werk met de nodige aandachtspunten.

Om veel van de problemen voor te zijn zat ik er aan te denken om de huidige standaard radio te vervangen voor een Android versie met een klapscherm.
Maar de bediening van de boordcomputer gaat via de stuurschakelaars maar kan ook via de cursorknoppen op de radio bediend worden. Als ik de radio loskoppel kan ik dan nog wel probleemloos de boordcomputer bedienen? En als ik de radio spanningsloos heb gehad maar hem toch weer wil aansluiten heb ik dan hier een code voor nodig (zoals in mijn vorige Renault benodigd was) ?

Er zijn 10 soorten mensen: de ene kan binair tellen, de ander niet.

Profiel  
 
Tato
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 17-06-2017

- C4 (2004-heden) B7
Gepost: 25 april 2022 05:15 AM
  [ # 1 ]

Ik heb er zelf ook naar zitten kijken. Op YT staan heel wat filmpjes over het inbouwen. De meeste zijn een succes, een enkele heeft problemen.
Ik ben van een Pioneer 1 DIN naar de fabrieks radio gegaan, en mis nu Spotity en DAB+. Eerst een tijdje aankijken of ik het echt mis.
De Android media apparaten die ik ben tegengekomen hebben allemaal een CANBUS dongle, zodat de originele stuurwielknoppen gewoon gebruikt kunnen worden. Er is nog een optie trouwens, Pioneer heeft modelspecifieke audio/media oplossingen, dat is natuurlijk beter qua ondersteuning dan een Android van AliExpress.

Grtz,

Maurice

C4 B7 1.6 VTi Automaat
KGN Bourrasque Metallic

ORGA 12568

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 29 april 2022 02:37 PM
  [ # 2 ]

Brodit heeft nette beugels om je Parrot op te monteren. Bij onze Picasso heb ik een linkse gemonteerd met de telefoonhouder en een rechter met de Parrot display. De microfoonkabel kun je gewoon achter het rubber langs de deurstijl omhoog leggen.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
puffeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-04-2022

Gepost: 07 mei 2022 02:05 PM
  [ # 3 ]

ik heb ook zitten denken aan brodithouders maar de auto komt dan wel erg vol te zitten met allemaal schermpjes/bedieningen: 1) telefoon, 2) scherm carkit, 3) bediening carkit, 4) scherm achteruitrijcamera.

Waar moet ik het allemaal kwijt….. er is bijna geen recht vlak stukje te vinden in het dashboard Laughing

Ik ga toch voor een androidradio zodat alles geintegreerd is in 1 apparaat/scherm. De verloopkabel voor de radio en antenne is reeds aangeschaft. De keuze voor de radio is ook bijna afgerond.

Er zijn 10 soorten mensen: de ene kan binair tellen, de ander niet.

Profiel  
 
puffeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-04-2022

Gepost: 14 mei 2022 11:49 AM
  [ # 4 ]

De nieuwe radio is aangeschaft, de oude is er reeds uitgehaald. Nu zie ik op de oude radio 2 pluggen welke op antennes lijken. Welke moet ik gebruiken (witte of grijze), en waar is de andere dan voor in gebruik?

Er zijn 10 soorten mensen: de ene kan binair tellen, de ander niet.

Profiel  
 
puffeltje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-04-2022

Gepost: 14 mei 2022 04:11 PM
  [ # 5 ]

De nieuwe radio is retour winkelier: er was geen mogelijkheid om de radio vast te zetten. Hij zat gewoon los in het dashboard. Handig voor personen met vlugge vingers, maar dat was niet mijn bedoeling.

De oude radio zit er weer in. Kijken hoe we zo slim mogelijk mijn wensen verder kunnen realiseren. Zal dus mogelijk toch een brodit houder worden voor de carkit. Telefoon zit met een zuignap aan de kleine zijruit bevestigd. Achteruitrijcamera moet ik dan maar even laten schieten. Misschien in de toekomst in een overzetspiegel.

Er zijn 10 soorten mensen: de ene kan binair tellen, de ander niet.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook