5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
ruitenwissers slaan op hol
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 20 mei 2022 07:43 PM
  [ # 61 ]

Het was even wachten tot de storing zich weer aandiende. na een rit vandaag, na het stilzetten en uitstappen kijk ik achterom en welja, daar gaan de ruitenwissers in de interval stand! Kofferbak open, stekkers eruit, maar helaas, de ruitenwisser gaat door. Zekering uit de bsm zodat de ruitenwisser stopt, even later weer proberen en helaas gaan de ruitenwissers weer aan. Zeg het maar…

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 mei 2022 08:51 PM
  [ # 62 ]

Als de ruitenwisser geactiveerd is, helpt dat uittrekken van de stekkers uit je emulatiekastje niet, uiteraard.
Dan is immers het foutsignaal al gekomen via de CAN.

Je moet ze eruit trekken als de auto in ruststand is, dan is CAN ook niet meer actief.
Daarna gewoon gaan rijden, pas dan weet je wat het effect is.

Groet,
JW

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 25 mei 2022 05:39 PM
  [ # 63 ]

Helaas JW en anderen, Ik heb tot 2x toe geprobeerd om bij het volledig in rust zijn van de auto het emulatie kastje los te koppelen. Daarna gaan rijden. Maar helaas, na verloop van tijd gaat de ruitenwisser toch weer in de interval stand.
Dit experiment is dus helaas mislukt. Blijft volgens mij de bsi over. Als je wat googled dan kom je meerdere bedrijven tegen die een citroën-bsi kunnen reviseren/resetten. Schijnt vaker nodig te zijn… KMS Electronis Apeldoorn; Actronics Almelo; BBA Reman Utrecht. Heeft iemand ervaring hiermee? Kosten €100,- -€150,- Kun je dit zelf de- en monteren?
Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Manus

Profiel  
 
manus
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 26-05-2006

Gepost: 17 juli 2022 02:25 PM
  [ # 64 ]

Eindelijk goed nieuws! Na een aantal weken durf ik voorzichtig te veronderstellen dat het probleem met de ruitenwisser is opgelost! Nadat 2 garages het niet konden oplossen, ben ik naar Wilson Tech in Veenendaal geweest; dit om de bsi te laten
klonen. Daar aangekomen was de storing, gelukkig, weer aanwezig. De auto werd aan de computer gehangen en uitgelezen. Toen werd geconcludeerd dat de BSI en de BSM geen opdrachten uitzonden, terwijl de ruitenwisser wel op de intervalstand “tekeer” ging. De gefundeerde conclusie was dat de master-ruitenwissermotor zichzelf een opdracht gaf. Het leek een reeële verklaring. Dus bij Bart Ebben een 2e hands besteld en de laatste weken geen problemen meer gehad! Hulde aan Wilson Tech. Aardige kundige mensen met eerlijke prijzen. Kortom, uitlezen is 1, interpreteren is 2. En, de aanhouder wint. Nu het stotteren nog oplossen. Bedankt voor het uitgebreide meedenken.
Groet Manus

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook