14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De Berlingo van Strawberry Fields*
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 22 maart 2022 05:12 PM
  [ # 196 ]

Het is niet helemaal de makkelijkste, met wél een steeltje voor CC en géén steeltje voor radiobediening. Moet je ‘in het wild’ een beetje tegenaan lopen. Zo’n ding was wel tevoorschijn gekomen, daar niet van, maar dat was nu even niet handig.

Overigens viel me de prijs van zo’n Com2000 niet eens tegen, voor een nieuwe in ieder geval. En aangezien het meeste wat ik op de sloop kan vinden ook alweer eindeloos in weer & wind ligt & behoorlijk leeftijd heeft, kun je het ook zo zien: er hoeft verder nog altijd niks aan te gebeuren, dus dan kom je in wezen nog goed weg ook voor een APKtje met een Franse auto van 14 jaar oud en met bijna twee-en-driekwart ton op de teller.

Sinds de aanloopproblemen eruit zijn is dat Bertje ook wel echt gewoon een goed ding. Dan kun je zoiets ook prima een keer op de goeie manier in orde maken.

Van de zomer zal ik eens aandacht besteden aan het vertragen van roestvorming in met name de achterkant, want daar zijn die Bertjes op dat gebied niet overdreven sterk. Maar dat is dan dus eerst nog vooral schoonmaken en opnieuw afwerken, dus een pure onderhoudskwestie. Hij kan zo ook nog jaren mee, maar als het niet moeilijker is om ‘m nog lang redelijk netjes te houden…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 22 maart 2022 05:33 PM
  [ # 197 ]

Penny Lane is een dijk van een monteur! very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 23 maart 2022 07:28 AM
  [ # 198 ]

Ben ik het roerend mee eens dance

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juni 2022 10:08 AM
  [ # 199 ]

Het Bertje is weer aan het jaarlijks onderhoud toe. Olie + filter, luchtfilter, cabinefilter, screenwash, sloten & scharnieren smeren etc. en dan dit jaar nog een paar extraatjes: twee nieuwe voorbandjes, verse remblokken en een nieuwe carterpan + toebehoren omdat daar de carterstop niet meer betrouwbaar in te zetten is. Het schroefdraad was er vorig jaar ook al uit gekomen en met een reparatieset werd dat eigenlijk al niet naar m’n zin en nu is het wel gewoon over. Ben ik benieuwd of de katalysator fatsoenlijk los wil om plaats te maken voor die carterpanwissel, maar voor de rest zou ‘t dan een redelijk eenvoudig werkje moeten zijn.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juni 2022 10:27 AM
  [ # 200 ]

Famous last words.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 07 juni 2022 10:57 AM
  [ # 201 ]

[pakt vast chips en zet het bier koud voor het vervolg/]

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juni 2022 04:40 PM
  [ # 202 ]

Het scheelt dat die kat al vaker los geweest is. En dan is het natuurlijk nog hopen dat de bouten van de carterpan er nog uit willen, maar dat gaat vaak gewoon goed. Kan dus evengoed gewoon zonder gedoe gaan.

As if… Mr. Green

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 08 juni 2022 05:08 AM
  [ # 203 ]
Penny Lane schreef:

Het scheelt dat die kat al vaker los geweest is.

Wij kennen jouw geluk, dus:

EW schreef:

[pakt vast chips en zet het bier koud voor het vervolg/]

haha

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2022 10:10 AM
  [ # 204 ]

Breekt er toch $%^*$W$%^*^&()&) toch weer een bout…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2022 10:13 AM
  [ # 205 ]

Maar gelukkig is dat die van het kabelgootje achter het blok langs en onder de krukaspoelie door. Dat boutje is niet door-en-door en is in de oude pan afgebroken. Wat dus niet uitmaakt Mr. Green

De handel ligt er inmiddels naast, ik zag alleen dat het oliefilterhuis ook een setje nieuwe afdichtingen kan gebruiken dus die haal ik zometeen ook nog even op. Daarna is het een kwestie van de boel er weer onder schroeven en dan is dit wel weer gezien. Omdat het nu kan zal ik het hitteschild van de katalysator her en der een vers hechtlasje geven om later gerammel te voorkomen en dan zijn we er qua onvoorziene ongein wel zo’n beetje. Althans wat dit betreft: de remmen moeten ook nog onderhoud hebben, dus er is nog alle kans dat er meer bier & nootjes nodig gaan zijn Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 08 juni 2022 11:35 AM
  [ # 206 ]

Lolbroek Laughing

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2022 12:18 PM
  [ # 207 ]

Shiny!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Percheron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 06-01-2019

- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
Gepost: 08 juni 2022 01:44 PM
  [ # 208 ]

cool smile

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2022 01:54 PM
  [ # 209 ]

Het oliefilterhuis is er ook voor vandaan. Ook verder pijnloos. Beetje schoongemaakt, kunnen de nieuwe pakkingen erin, klaar weer.

Denk je dan…

Zo’n pakkingsetje bevat drie ringen: een grote en een kleine die tussen het huis en het blok komen en de o-ring voor de filterdop. Maar zo’n oliefilterhuis heeft in totaal 4 (zegge: vier) pakkingen: een grote en een kleine tussen huis & blok, een grote O-ring voor de filterdop én een 26/20/3,5mm O-ring met vierkante doorsnede die op de filteradapter komt. En die laatste, die zit dus *niet* in een pakkingsetje voor het oliefilterhuis. Niet alleen niet in die van Elring of wie dan ook, maar ook niet in die van Citroën. Of van Peugeot.

Nu blijkt die ring door Peugeot wel los geleverd te kunnen worden (á €8,60; beter duur dan niet te krijgen?). Dat ligt nu dus in de week, maar het zal mij benieuwen of en hoe snel dat k*tding dan op mijn werkbank kan liggen.

Dit zijn nou weer typisch van die PSA-dingetjes waardoor een mens op een gegeven moment in een Duitse auto gaat rijden. Voor zo’n simpel onderhoudsklusje zou je je niet in zoveel bochten moeten hoeven wringen om de spullen geregeld te hebben. Zo’n filterhuis opnieuw afdichten, daar heb je dus het setje met ten minste de grote en kleine pakking en die rare middelste o-ring voor nodig en als je het goed doet zet je er dan toch wel een nieuw filter in waar de bijbehorende o-ring gewoon bij geleverd wordt, dus díe kan er wel uit. Maar nee…

Anyhoo, ineens heb ik alle tijd van de wereld om de remmen te benetten en het hitteschild van de katalysator opnieuw aan te hechten, want geheid heb ik die stomme ring dan dus niet voor het eind van de week.

Het sleutelen gaat verder vooralsnog pijnloos, zoals je dat van een Bertje min of meer kunt verwachten. Maar dit soort geknoei met onderdelen scoren is wel echt een, wat mij betreft volstrekt onnodige, ergernis hoor confused

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2022 05:02 PM
  [ # 210 ]

Nou. Het valt eens een keer een soort van mee: morgen heb ik die stomme ring in huis en kan de boel weer in elkaar worden gezet. Gelukkig maar dan.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
14 van de 22
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook