4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
De BMW 540iA Touring van Lucas: Weer twee schotjes erbij
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6056
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 25 juni 2022 10:05 PM
  [ # 46 ]

Toch denk ik dat het ZF (Lemförder) vaatje ook weer vettig zal worden - dat zit een beetje in de constructie ingebakken. De waardeloze klemmen op de slangen van de stuurbekrachtiging vervangen helpt ook veel tegen ongewenste vettigheid, heb ik gemerkt. En dus de Viton O-ring, die helpt ook tegen ongewenste troep.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 juli 2022 05:24 PM
  [ # 47 ]

Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. De slangen en klemmen zijn allemaal al nieuw en dichten goed af.

In ieder geval; hij is weer goedgekeurd. Wederom geen defecten of adviespunten.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6056
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 02 juli 2022 11:50 PM
  [ # 48 ]
Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 04 juli 2022 08:05 PM
  [ # 49 ]

Ik ben dan toch nieuwsgierig of het voor de sleetse accu wat uitmaakt als je ‘m een week aan een Ctek lader hangt en ‘m zijn 7-staps programma laat doorlopen. Het antwoord is dus ja, dat lijkt wel het geval.

Voor:

En na:

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 05 juli 2022 07:59 AM
  [ # 50 ]

Ik heb met zo’n CTEK al een paar accu’s weer bruikbaar gemaakt die lang hadden gestaan of te leeg waren.
Nu in gebruik als reserve accu, of in een oldtimer die er tegen kan dat de spanning iets zakt als je start.
Probleem van de moderne auto: Heeft altijd stroom nodig voor de electronica, zelfs in “slaapstand” dus is een redelijke accu na een paar weken leeg en willen niet starten als de boordspanning inzakt omdat de electronica dan op tilt slaat.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 oktober 2022 07:41 PM
  [ # 51 ]

Soms vind je op de sloop iets wat je niet zocht, maar waar je toch heel blij mee bent. In mijn geval dit originele BMW poetsdoekje, gemaakt van unobtanium, dat thuis hoort bij de gereedschapsset in de achterklep. Toch leuk om er bij te hebben.

Ergens heb ik volgens mij wel beschreven dat ik niet een, maar twee keer naar Wenen ben gereden om bij een vriendelijke vent sportstoelen met de zelfde sienarot bekleding als in mijn auto zit op te halen. De eerste keer bood hij een compleet sienarot interieur aan met sportstoelen en de tweede keer alleen twee sportstoelen met de juiste stof. De tweede keer was hij nog verbaasder dat ik er voor op en neer kwam rijden uit Nederland. Maar ja, je hebt een interieur in een zeldzame kleur en je wilt graag sportstoelen dus je moet wat…....

Nu heb ik dus twee sets stoffen bekleding in de juiste kleur voor handverstelde sportstoelen. Ik heb in mijn auto echter elektrisch verstelbare (comfort)stoelen met memory. Zoals je kunt verwachten was zowel de elektrische stoelverstelling als memory een optie. Ik heb om de bekleding uit Wenen te kunnen gebruiken dus stoelframes nodig uit een auto met de opties sportstoel, elektrische stoelverstelling en memory. Ik kan je vertellen, dat is niet heel makkelijk te vinden voor een leuke prijs. Geduld is een schone zaak en een paar weken terug vond ik toch de juiste stoelen voor een scherpe prijs. Helemaal mooi is dat alle verstelmogelijkheden inclusief hoofdsteun en zittingverlenger goed functioneren. Of het er snel van gaat komen weet ik niet, maar hier kan ik het t.z.t. wel mee bouwen zoals ik het hebben wil.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 13 oktober 2022 09:04 AM
  [ # 52 ]
Lucas schreef:

dit originele BMW poetsdoekje, gemaakt van unobtanium

En ik maar denken dat die dingen uit carbonfiber vervaardigd worden!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11616
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 oktober 2022 11:23 AM
  [ # 53 ]

Lekker dan. Ik heb het Duitse EHBO-kastje onder de rechter stoel mét de originele EHBO-tas (zonder inhoud, was vol water gelopen, maar dat is wel weer gewoon universeel spul), alle boordgereedschap, het originele oliefles-opbergtasje dat met klittenband tegen de kofferbakbekleding kan worden gezet, de originele gevarendriehoek in blauwe koker en nu blijkt er ook nog een origineel poetsdoekje te bestaan. Van unobtainium, ook nog. Weet je hoe moeilijk het dan voor een ‘completist’ wordt? Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 augustus 2023 08:10 PM
  [ # 54 ]

De stalling waar de BMW staat wordt per 1 oktober opgeheven. Ik had dat al aan zien komen en heb al een andere overdekte plaats gevonden die op loopafstand van huis is en waar ik gewoon 24 uur per dag toegang toe heb. Wel iets duurder, maar wel drempelverlagend om ‘m vaker te gebruiken. Omdat hij toch niet terug gaat naar de bestaande stalling heb ik de APK ook maar even uitgesteld naar 29 september.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 september 2023 10:37 AM
  [ # 55 ]

Gisteren dus naar de APK geweest. Het APK-klaar maken bestond uit afspoelen:

Resultaat goedkeur, geen enkele opmerking, tip of advies, gewoon helemaal goed:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27792
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6056
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 30 september 2023 05:51 PM
  [ # 57 ]

Hoe kan dat nou. Een beetje BMW lekt olie…

Netjes hoor, fijn zo.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 30 september 2023 09:44 PM
  [ # 58 ]

Het lekken is in de loop der jaren met de nodige ingrepen wel gestopt. Wat rest is zweten.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 oktober 2023 07:49 AM
  [ # 59 ]

Hebben de XXL veiligheidshesjes al een plek in de 540 gekregen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 oktober 2023 10:49 AM
  [ # 60 ]

Nee, nog niet! Ze liggen wel klaar samen met het doekje van unobtanium.

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook