2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS19 1966 Break Techniek update
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 01 augustus 2022 11:03 PM
  [ # 16 ]

Even uit mijn hoofd hebben de latere cilinders net 1 stukje schroefdraad meer.
De maat is verder hetzelfde.
Dat maakt de kans op lekken een stuk minder.
De jongens van Citrotech kunnen je daar meer over vertellen en de cilinders eventueel ook reviseren.
Dan weet je in ieder geval dat het goed gebeurt…

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 02 augustus 2022 09:28 PM
  [ # 17 ]

Dank H@ns

Zal ze eerst eens open schroeven.
Kijken wat de staat is na al die jaren.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 augustus 2022 06:19 PM
  [ # 18 ]

Inmiddels beide bollen eraf gekregen. De werkwijze is uiteindelijk met beitel en hamer gegaan. Nu op naar volgende uitdaging en dat is de demontage van de veercilinders. M5 boutjes gelost en de driehoek opsluitplaatjes maar ze zitten goed vast in de carroserie. Tips zijn welkom.

Daarnaast weet iemand de lengte van de retourslangetjes van de hoogteregelaars. Ik heb ze proberen te behouden maar ze braken uiteindelijk toch nog aan de voorzijde onderin.

Inmiddels een aardig bestellijstje met nieuwe delen.
Heeft iemand nog 2 tal veerbolverlengers aan voorzijde anders nog een even bezoekje brengen aan de club.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 augustus 2022 06:34 PM
  [ # 19 ]

Wat wil je met 2 veerbolverlengers? Veercilinders: plaatje los, dan moet de cilinder al los in de behuizing zitten. Zo nee, voorzichtig lostikken. Daarna kwartslag draaien en je pakt hem er zo uit.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 augustus 2022 06:39 PM
  [ # 20 ]

Verlengers zijn voor de voorzijde. Daar zat er eentje op aan een kant. Leek mij origineel.

Ga poging wagen. Al voorzichtig met blokje hout maar zat nog nauwelijks tot geen beweging in.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 augustus 2022 06:55 PM
  [ # 21 ]

Er hoort alleen links een verlenger. Niet rechts!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 13 augustus 2022 08:46 PM
  [ # 22 ]

Ah oke. Weer wat geleerd. Deze zat inderdaad links aan bestuurderskant.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 15 augustus 2022 03:51 PM
  [ # 23 ]

Veercilinders lieten zich niet eenvoudig lossen maar met verme klappen met de veerbol weer gemonteerd kwamen ze dan toch los.

Schoonmaken, behandelen en de gerevisseerde delen weer terug monteren.
Nog 1 pinnetje uitboren uit de draagarm dan kan dat ook weer op originele manier terug gezet worden.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 augustus 2022 04:06 PM
  [ # 24 ]

Doe dat voorzichtig. Dat pinnetje is van verenstaal en harder dan sommige boortjes die dan liever het zachtere lichtmetaal van de draagarm opzoeken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 16 augustus 2022 08:16 AM
  [ # 25 ]

Mogelijk is een slagpen een betere optie.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 augustus 2022 09:06 AM
  [ # 26 ]
jantje1948 schreef:

Doe dat voorzichtig. Dat pinnetje is van verenstaal en harder dan sommige boortjes die dan liever het zachtere lichtmetaal van de draagarm opzoeken.

Been there tried that…
Is nog lastig om een slagpen te vinden die dun en sterk genoeg is.
Misschien helpt het om er eerst eens een paar keer rustyco in te druppelen en lang laten inwerken…
Succes in ieder geval!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2022 09:22 AM
  [ # 27 ]
H@ns schreef:

Is nog lastig om een slagpen te vinden die dun en sterk genoeg is.

Het is mij eens gelukt met een vlak geslepen staalspijker.

En vooraf de boel eerst even lekker warm stoken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 16 augustus 2022 09:31 AM
  [ # 28 ]

Handige tips heren.
Deze break zit vol met uitdagingen dus deze zal ook wel weer lukken Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 augustus 2022 10:03 AM
  [ # 29 ]

Nog even over dat warm stoken, als het erg warm wordt, (hangt natuurlijk van de brander af) verandert dat de materiaaleigenschappen van de draagarm niet?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 16 augustus 2022 10:33 AM
  [ # 30 ]

Ik heb het over warm stoken, m.b.v. een propaanbrander o.i.d.

En niet heet, met acetyleen&zuurstof;.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook