19 van de 25
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Werkplaats/mancave: hoe beun jij?
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 13 juni 2022 06:25 PM
  [ # 271 ]
Mathieu schreef:

Afgelopen winter begonnen met het bouwen van mijn nieuwe mancave.

Dat ziet er mooi ruim uit Mathieu. Dus je huis is helemaal af?

Adri

Profiel  
 
Jaaps
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 455
Geregistreerd: 19-10-2006

- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Gepost: 14 juni 2022 05:38 AM
  [ # 272 ]

Mooi gereedschap is mooi!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 14 juni 2022 06:01 AM
  [ # 273 ]
Breeze schreef:
Mathieu schreef:

Afgelopen winter begonnen met het bouwen van mijn nieuwe mancave.

Dat ziet er mooi ruim uit Mathieu. Dus je huis is helemaal af?

Adri

Is dat relevant? Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 14 juni 2022 06:17 AM
  [ # 274 ]

@Adri, Nog lang niet! Maar ik moet ook plaats hebben voor de andere hobby en de schuur die ik altijd huurde is verkocht dus moest ik wel eerst de schuur bouwen.

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11613
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 september 2022 12:49 PM
  [ # 275 ]
Nielsje schreef:

Ik bedacht me dat ik draadloos toch wel echt fijn vind. Het is een Ring REIL 3600 hp geworden.
Een avond gebruikt en dat bevalt niet geheel onverwacht natuurlijk goed. Hopelijk over een tijdje nog steeds zo positief Smile

Ik heb er een die na vijf jaar gebruik nu toch echt geen bruikbare accucapaciteit meer heeft. Ik heb er wel inmiddels een (zwaardere; 3400mAh i.p.v. 2200mAh) vervangende accu voor gevonden die ongeveer de helft kost van wat de complete unit doet. Ik ga denk ik gewoon proberen wat er gebeurt als ik de accu vervang, de rest van die lamp is nog prima in orde namelijk. Kwestie van acht schroefjes & twee draadjes solderen. Niet al te moeilijk lijkt me.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 22 september 2022 11:02 AM
  [ # 276 ]

Om beter onder de auto te kunnen werken, heb ik net voor de vakantie een schaarbrug gekocht. Bij een projectontwikkelaar die het voormalige Citroën-dealerpand in Nijmegen een nieuwe en hippe functie gaat geven. De brug werkte daar prima. Bij het ophalen had iemand alvast de hydrauliekslangen losgeschroefd en de kabels doorgeknipt; die liepen ook door de betonvloer naar de bedieningskast en waren toch niet te redden. Helemaal in mijn nopjes met mn brug op een karretje achter de Snoek (twee keer rijden met zo’n zwaar ding) thuisgekomen, krijg ik het ding niet fatsoenlijk werkend. De Autec ASLP-3005 heeft andere codes op het hydrauliekblok dan in de installatiehandleiding staat aangegeven. Bellen met Autec leverde een beetje hulp op, maar zij sluiten alleen kleur bij kleur en code bij code aan zonder echt te weten wat welke functie in gang zet. Met het doorverbinden van één schakelaar stijgt en daalt de brug. Maar bijna op het hoogste punt trekt de brug scheef. Op de brug zitten vier naderingsschakelaars die ik op allerlei manieren heb aangesloten, maar geen enkele manier lijkt te werken. De schakelaars hebben ieder drie draden: 24 V, 0V en een schakeldraad. Ik meet echter nergens 24 Volt op de schakeldraden, of er nu wel of geen metaal in de buurt komt. Weet iemand van jullie raad? Autec heeft geen buitendienst en voor een brug van 2003 ook geen tijd, lijkt het. Dat snap ik ook wel.

Alvast grote dank voor het meedenken.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 september 2022 02:06 PM
  [ # 277 ]

Ik weet wel iets van electra en hydrauliek.. wat heb je aan schema’s?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2022 02:25 PM
  [ # 278 ]

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.autec.nl/sites/default/files/content/attachments/2018-06/Installatiehandleiding-nl-TD-ASLP-3005.pdf&ved=2ahUKEwiajK7psqj6AhUjRuUKHaNxDPgQFnoECB4QAQ&usg=AOvVaw2uthei8I5XZnxMnIM55t1i

Dit is wat je hebt?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 22 september 2022 03:15 PM
  [ # 279 ]

Zodra vanavond het kind slaapt, wil ik wel even in de schema’s duiken, mocht er voor die tijd niemand zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 22 september 2022 05:17 PM
  [ # 280 ]

Precies dat schema heb ik.

Ik heb het blok hydraulique als volgt aangesloten:

Op het stijgsignaal kreeg ik olie uit H en K. Die heb ik aan de aanvoerkant van beide P1’s aangesloten. De cilinders P1 zijn dikker dan de cilinders P2.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 september 2022 10:29 AM
  [ # 281 ]

Ik vanavond of morgenavond even, de kleine dictator hier eist wat meer tijd dan verwacht Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 september 2022 08:55 PM
  [ # 282 ]

Ik heb de handleiding eens doorgenomen en je verhaal. Allereerst is me niet helemaal duidelijk wat je problemen zijn, dus de eerste vragen:

- Je zegt dat de brug scheef trekt. Trekt een plaftorm scheef (als in, torderen), of zit er een hoogteverschil tussen de beide platformen?
- Op de foto is een platform omhoog gekomen, een platform is omlaag. Hoe heb je deze situatie voor elkaar gekregen?

Hydraulische werking van het systeem:
- Zodra de motor-pomp zal draaien, gaat er olie via de terugslagkleppen NR1 en NR2 het systeem in. Deze olie gaat direct in de bodemzijde van cylinders P1, wat deze cylinders zal doen uitsturen. De stangzijde van P1 is kruislings aangesloten op de bodemzijde van P2. Waardoor deze cylinders ook willen uitsturen. De stang van P2 is aan beide zijden verbonden met tank. Zonder dat ook maar een klep wordt aangestuurd, gaat de brug dus omhoog.
- Cylinders P1 zijn dikker dan P2. Ik weet niet precies wat de afmeting verhoudingen zijn, maar de hierboven beschreven aansluiting wordt een regeneratieve aansluiting genoemd. De flow uit de stangzijde van de cylinders P1 wordt gebruikt bij cylinders P2. Ik verwacht dat de stangzijde van P1 niet voldoende druk levert op bodem P2, vandaar dat kleppen SV3 en SV4 worden bijgeschakeld. Deze leveren druk aan de P2.
- Als je de brug wil laten zakken, zullen kleppen SV1 en SV2 geschakeld worden. Hierdoor stroomt de olie weg vanuit de bodem van P1, naar Kleppen RD1 en RD2. Dit zijn voorgestuurde smoorkleppen, die zorgen ervoor dat de brug niet te snel daalt. Komt er olie vanaf de brug, dan duwt de klep zichzelf open. Indien klep SV1/2 dichtvalt zal de andere zijde van de klep er waarschijnlijk voor zorgen dat de klep weer in z’n beginpositie komt niet blijft hangen vanwege opgesloten olie. De olie van bodem P2 komt weer deels in de stangzijde van P1.
- De extra toegevoerde olie van bodem P2 gaat via SV5 en SV4 terug naar tank. Klep SV3 en SV4 gaan open bij het laaste deel zakken, hierdoor kan de olie van bodem P1 richting SV5/6. Achter SV5/6 zit klep FR1/2, een smoring, die waarschijnlijk minder smoort van RD1 en RD2, maar daarmee kan je twee brugdelen gelijktijdig, langzamer, laten zakken.

- Klep VS zit in het circuit om de druk te reduceren, dus om ervoor te zorgen dat de pomp druk niet te hoog wordt.
- Gezien de fysieke koppeling van P1 en P2 per brugdeel en de kruislingse aansluiting verwacht ik dat het geheel aardig synchroon omhoog komt met een auto op de brug, maar wellicht dat het zonder auto niet zo gelijkwaardig gaat.
- Het geheel heeft geen mechanische blokkering, wat volgens mij niet hoeft aangezien er twee cylinders per brugdeel worden gebruikt. Indien van een cylinder een afdichtring kapot zou gaan, blijft de brug alsnog hangen. het is echter lastig te zien vanaf de buitenkant. Ik zou aanraden deze cylinders eens een voor een te testen of ze nog druk houden in de uiterste standen (handpomp, manometer, druk erop, zien of deze druk behouden blijft).
- Ik zou het aanzuigfilter eens vervangen en de tank goed schoonspoelen.


Samengevat:
- Als alleen de pomp draait, zal de brug al omhoog willen komen
- Als je de brug laat stijgen, verwacht ik dat SV3 en SV4 bekrachtigd worden.
- Als je de brug laat dalen, worden SV1, SV2, SV5 en SV6 bekrachtigd. Mogelijkerwijs gaat dat niet tegelijkertijd.

Zo, dan ga ik nu eens kijken hoe de schakelaars zouden moeten werken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 september 2022 09:14 PM
  [ # 283 ]

Ik moet een correctie doorvoeren.

Na het bestuderen van het e-plan kom ik tot het volgende inzicht:
- Kleppen SV1 en SV2 worden tegelijk geschakeld, of
- kleppen SV3, SV4, SV5 en SV6 worden tegelijk geschakeld.

Daarmee:
- SV3 en SV4 worden niet gebruikt voor het stijgen. Stijgen van de brug kan dus geheel zonder schakelen van kleppen, de olie uit stang P1 is voldoende voor bodem P2.
- SV1 en SV2 worden waarschijnlijk gebruikt voor dalen van maximale hoogte naar 400mm. Deze snelheid is niet in te stellen
- SV3 t/m SV6 worden geschakeld voor langzaam dalen, de laatste 400mm. Ik verwacht dat dit het geval is vanwege de handmatig instelbare smoring.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 23 september 2022 09:27 PM
  [ # 284 ]

Als ik de handleiding goed lees, heb je vier schakelaars:

- stijg eindschakelaar. Gemonteerd op platform P2.
- Veiligheids daaalschakelaar. Gemonteerd op platform P1.
- synchronisatieschakelaars. per brugdeel, gemonteerd in het bodemframe.

Een proximity switch zal inderdaad wel 24V moeten schakelen op het moment dat je er een schroevendraaier voor houdt. Hoe heb je de werking van de schakelaars precies gecontroleerd?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 januari 2023 04:50 PM
  [ # 285 ]

‘Mijn’ garage is niet bepaald vochtvrij. Helemaal droog zal het nooit worden, maar als de regen tegen de sectionaaldeur waait, stroomt het water onder de deur door naar binnen. Die plassen blijven gerust een paar dagen staan.

Toch maar eens gaan kijken of er iets aan te doen was. Ben benieuwd of deze oplossing soelaas gaat bieden:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
19 van de 25
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook