5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
een leuke gs gekocht van 74.
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 27 oktober 2022 08:11 PM
  [ # 61 ]

Doen wat Waterman zegt, alleen viton gebruiken. Ze zijn zeker te krijgen, het verenigingsmagazijn heeft alles liggen. Ook de ringen voor de oliekoeler in viton.

Lekkage bij de oliekoeler zie je niet zo direct, maar als je het front weg hebt zie je het goed. De voorkant van het carter is smerig.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 27 oktober 2022 08:23 PM
  [ # 62 ]

Let op….....in de meeste in de handel verkrijgbare pakkingsets zitten GEEN VITON ringen.
In het verenigingsmagazijn voegen wij Viton ringen toe aan de in voorraad zijnde pakkingsets en halen de rubberen ringen eruit.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 22 november 2022 10:43 PM
  [ # 63 ]

Ik heb viton ringen besteld en deze gemonteerd , wel een redelijke klus maar het is weer klaar en front weer gemonteerd.
Zit wel duidelijk verschil in de kinnebak van die van 74 en die van 78 ,de laatste is veel makkelijker te monteren dan die van 74.
Inmiddels is die van 78 weer goedgekeurd , wel met steekproef waarbij hij weer afgekeurd werd op een erg onbenullig iets ,,ik ben er niet bij geweest maar waarschijnlijk stond hij in de hoogste stand op de brug en was er minimaal en opening te zien aan de wielkant van een fuseekogelhoesje , dus die snel vervangen en weer terug om hem te laten afmelden ,hoesje was niet stuk dus echt een zeikert die hem voor de steekproef keurde en keurmeester ook boos op de rdw .
Maar het is klaar en hij mag dan ook de verkoop in aangezien ik hem niet gekocht had om zelf te houden
Ook goede wiellagers gekocht voor die van 74 en die schiet al lekker op om naar de rdw te gaan ,11 december heb ik een afspraak om daar heen te gaan met gelijk apk er bij vanwege geen kenteken.
Waar ik niet uit kom dat is de bevestiging van de raamslingers ,zit daar een speciaal ringetje in of zo ,heb er een paar af liggen maar kom niks tegen wat ze vast moet houden dus wie kan mij daar meer over vertellen?
Afgelopen weekend nog weer een klein stukje gereden ,nu met 4 nieuwe bollen maar rijd bijzonder goed .
Ik heb nu een complete electronische ontsteking ,die komt er wel op ,vind ik toch beter.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 november 2022 09:33 AM
  [ # 64 ]

De raamslingers haken met kleine nokjes op een rand op de as van het ruithefmechaniek. De nokjes zitten op het uiteinde van de slinger(as).
Dit wordt bij elkaar geknepen door ring (zitting is conisch), die op zijn beurt weer op zijn plek wordt gedrukt door de veer achter het deurpaneel.
Voor (de)montage moet je eerst het deurpaneel terugduwen en dan springt de slinger er zo af. Montage gaat op omgekeerde manier, waarbij je goed het paneel terug moet duwen.
Een hulpje is daarbij wel handig. Niet met geweld de slinger erop slaan, dan maak je de nokjes kapot en blijft hij niet meer zitten.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 24 november 2022 07:31 AM
  [ # 65 ]

Bedankt ,die gedachte had ik al een beetje maar denk dat de nokjes dan toch al gedeeltelijk verdwenen zijn ,heb het zonder een deurpaneel geprobeerd of ze op die manier klemmen maar dat bleef niet zitten ,ze hebben het denk ik ook geprobeerd vast te lijmen aangezien er grijze kit in het gat van de slinger zat .
Het weekend nog maar even wat proberen .
Vandaag eerst het nodige sleutelwerk aan ook een boxer maar dan een watergekoelde ,Subaru Forrester ,klepdeksels lekken ,kleppen stellen en nieuwe bougie,s en dan nog de nodige andere dingetjes waaronder ook op een erg moeilijke plek lassen .

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2022 07:14 PM
  [ # 66 ]

Wel makkelijk dat de RDW bij jullie ook op zondag open is tongue wink

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 24 november 2022 07:22 PM
  [ # 67 ]

Jij bent wel scherp hoor , het is idd niet 11 maar 9 december .

Profiel  
 
Gepost: 24 november 2022 07:35 PM
  [ # 68 ]

Ik ben gewoon zo blij dat mijn ex weer op de weg gaat komen.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 29 november 2022 10:16 PM
  [ # 69 ]

Nou dat vind ik toch leuk om te horen dat je daar blij om bent ,had ook anders kunnen zijn ,somber door weemoed waarom je het zelf niet gedaan hebt.
Maar het is dus 9 december.
Vanavond nog even tijd gehad om de electronische ontsteking te monteren ,dat ging eigenlijk vanzelf ,kon niet missen omdat de 2 stekkertjes verschillend waren die op de bobine komen.
Heb er denk ik nu een km of 12 mee gereden ,ja het is nog illegaal maar bij mij op de landweggetjes kom je savonds niet veel verkeer tegen , wel al een aanvaring gehad met een ree ,zag hem al staan en reed toch zeker 60 dus vol op de rem maar domme beest vond het toch nodig om over te steken op de laatste 2 meter die ik bij hem vandaan was , hij zwiepte naar de andere kant van de weg ,,terug gereden maar niks kunnen vinden ,denk dat het meegevallen is en geen schade aan de gs.
Maar dat ter zijde , rijd goed ,vind de bak wat rumoerig in de 2 en 3 ,heb de olie ook nog niet gecontroleerd dus dat eerst maar eens doen .
Veert natuurlijk zoals ze nieuw ook deden met 4 nieuwe bollen ,ben benieuwd wat hij morgen met starten doet of hij dan nog steeds wat rookt maar is al minder dan in het begin en als hij even loopt is het ook niet meer te zien dus maak me daar maar niet zo druk om ,alleen als monteur zijnde vind ik dat het perfect moet lopen .
Nog wat kleine dingetjes dan is hij zo ver en dan kijken of ze nog wat vinden , koplampen kan ik daar wel even afstellen .
Nog nooit een keer foto,s er bij ,jammer dat dat zo omslachtig is ,bij het Peugeot forum klik ik ze er zo bij via tapatalk dat is echt super gemakkelijk.
Had nog wel een vraag over de kabel voor de warme lucht klep ,die maakt maar een vreemde slag ,gaat door het dode punt heen ,geen idee hoe dat nou hoort en of er mischien iets niet klopt ,heb de klep nu maar vast gebonden en met de ventilator aan lekker warm en geen olie lucht daar ben ik wel blij mee.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 december 2022 02:06 PM
  [ # 70 ]

De voorraadbol niet vervangen??

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 01 december 2022 08:44 PM
  [ # 71 ]

Voorraadbol is nog goed , te horen aan het afslagventiel , de voorveerbollen waren ook nog wel goed maar van de andere gs die ik te koop heb niet ,daarom die gewisseld zodat die ook goede bollen heeft en ik zelf gewoon nieuw .
Ben benieuwd volgende week , kijken of we er een apk op kunnen krijgen.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 09 december 2022 02:25 PM
  [ # 72 ]

Nou het was een goede week ,gisteren heb ik de gs van 78 verkocht ,komt waarschijnlijk ook hier wel op het forum ,een man die nog geen ervaring met gs heeft maar er wel veel aardigheid aan heeft en specifiek op zoek was naar een gs.
Vanmiddag naar de rdw geweest, wel spannend , geen papieren en bij elkaar 3 kentekennummers waarvan er niet 1 van bij de auto hoorde maar uiteindelijk hebben ze het nummer dat er in Belgie op hoorde toch gevonden .
Keurmeester had alleen niet in de gaten dat ik de apk er ook bij had bij hun ,hij had alles wel al bekeken dus na dat ik het gemeld had wel de apk er op .
Bpm aanvraag gelijk gedaan dus een dezer dagen zal ik wel een pasje krijgen en kan ik de platen laten maken en mag hij legaal rijden .
Ik ga vanavond even een poging doen er toch foto,s bij te krijgen ,hij is niet in perfecte staat maar ik vind hem er toch best wel aardig bij staan , deuk in de linker deur moet nog steeds maar dat komt wel als het iets warmer is ,heb daar nu geen zin in.

Profiel  
 
Gepost: 09 december 2022 04:57 PM
  [ # 73 ]

Wat een ongelofelijk goed nieuws na al die jaren. Mocht het mogelijk zijn, dan zou ik de auto natuurlijk wel eens graag in het echt zien en beleven als er een kenteken op zit. Daar heb ik wel een klein wereldreisje voor over Smile Het plaatsen van foto’s is niet zo moeilijk, je hebt alleen een externe fotohost nodig waar je van kunt linken.

Profiel  
 
zweefie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 13-09-2012

Gepost: 10 december 2022 12:50 PM
  [ # 74 ]

Kan jou bericht niet openen ,ja ik ben ook een leek met computers ,laat mij maar sleutelen.
Ja is toch wel een klein mijlpaaltje dat de auto na ongeveer 19 jaar toch weer op de weg is .

Profiel  
 
Gepost: 10 december 2022 04:43 PM
  [ # 75 ]

Omdat Hans de foto’s maar niet op het internet krijgt en ik veel te nieuwsgierig was om te zien wat er van ‘mijn’ autootje geworden is, doen we het even zo met de plaatjes.

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook