11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
   
De C6 van FurrieGurrie
johanBB
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 153
Geregistreerd: 09-02-2010

- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
Gepost: 09 februari 2023 04:36 PM
  [ # 151 ]
furriegurrie schreef:

Gisteravond 1 van de puntjes aangepakt dat me bij de aanschaf was opgevallen. Het inzetstuk in de achterklep waar ook de mist- en achteruitrijlampen in gemonteerd zitten zat aan de onderkant los en rammelde bij dichtdoen van de klep. Bij inspectie was al gebleken dat ik 1 schroef en bevestigingspunt miste en ook de andere 3 leken niet heel veel te doen.

Eind van de middag met het laatste daglicht even snel het ding gedemonteerd:

Alle 4 bevestigingslippen afgebroken en ook bij beide lichtunits 1 van de schroefpunten afgebroken.

Dus met Araldite en dun gegalvaniseerd staalprofiel (had ik over van een verbouwing) aan de knutsel om e.e.a. proberen te maken.
Zo is het geworden:


Voor de ontbrekende schroef en bevestigingspunt heb ik wat oude boutjes en een soort kooimoer van een Xm gebruikt die ik vast heb geklemd met een extra lip aan van het staal:

Van de buitenzijde ziet het er standaard uit. Het is ook nog op dezelfde manier te monteren en demonteren om de lampjes te kunnen wisselen. Ik verwacht alleen dat dit een stuk sterker is dan het origineel….

Sinds een paar maanden ook in het bezit van zo’n fraaie voiture en ik heb hetzelfde probleem. Ben dus benieuwd naar de foto’s. Deze zijn niet meer zichtbaar. Ben al wat aan het pielen geweest, maar zit binnenin nog niet veel beweging en wil de boel niet forceren.

lovecitro

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 09 februari 2023 05:28 PM
  [ # 152 ]

Ik heb geen idee of ik die nog ergens heb. Mocht ik ze tegenkomen zal ik ze nogmaals posten.

Profiel  
 
 
11 van de 11
« Eerste  < Vorige 9 10 11
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook