2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C3 1.4 Exclusive 2002 - hoe kom ik bij de bekabeling van de radio?
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 24 januari 2018 10:25 PM
  [ # 16 ]

loeien niet volgens mij, maar het is wel gebruikelijk dat de fan(s) in de lage stand gaan draaien als de airco aanslaat.
Of dat specifiek voor de C3 ook zo is weet ik niet zeker, maar ik zie geen reden waarom dat bij de C3 anders zou zijn dan gebruikelijk.

Overigens gaf mijn C3 pluriel vandaag opeens ook een verkeerde waarde aan, hij vond het de hele dag door 3 graden ipv 13….

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 januari 2018 11:42 PM
  [ # 17 ]

Jouw Pluriel weigert terecht dit rare weer ‘for real’ te nemen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 januari 2018 02:14 AM
  [ # 18 ]

De ventilator hoort op lage snelheid te gaan draaien op het moment dat de compressor wordt ingeschakeld. En draait ook na na het uitschakelen daarvan.
Ik heb de ventilator nog nooit op hoge snelheid zien draaien op basis van aircovraag.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 januari 2018 07:15 AM
  [ # 19 ]

Okay, dat ga ik dan eens checken. Maar het lijkt er op dat de ventilator niet reageert op het inkomen van de pomp.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 januari 2018 10:02 AM
  [ # 20 ]

Draait de ventilator sowieso wel in de langzame stand?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 januari 2018 11:05 AM
  [ # 21 ]

Het lijkt er op dat die niet draait als airconditioning aan staat en de pomp inkomt. Volgens mij is dat ook nooit anders geweest, terwijl de klimaatregeling verder prima lijkt te functioneert. De garage wil de regelunit vervangen, dat kan de oplossing zijn.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 februari 2023 09:51 AM
  [ # 22 ]

Door een stuurfoutje reed mijn vriendin met de rechterbuitenspiegel ergens tegenaan. En toen was de basisstand van de spiegel veranderd. De rechterspiegel was al eens vervangen door een reproductie exemplaar en aangezien het spiegelglas en de rest van de spiegelbediening nog functioneerde heb ik de boel maar eens uit elkaar gehaald. Ik had dat ook al eens met de CX gedaan - hoe moeilijk kan het zijn bij een veel modernere auto (2002)? Nou, best wel lastig. Wat een geknutsel voordat dat ding er echt helemaal af is. Om bij de stekkers en de laatste torx schroef te komen moet het deurpaneel los. De puzzel om de spiegel daarna zover uit elkaar te krijgen dat je bij dat scharnier kunt is niet eenvoudig. Een paar flinke hakkels en bramen van een plastic rand afgesneden en alles weer in elkaar gezet. Viel ook nog niet mee, de veer die de spiegel tijdens het rijden fixeert in de rijstand is behoorlijk sterk. Maar goed, de spiegel weer in elkaar. De stekkertjes (waar stukken plastic vanaf kunnen vallen en die verdwijnen dan natuurlijk in de deur) weer aangesloten. En verdomd, bij het elektrisch in en uitklappen vinden beide spiegels weer hun gebruikelijke rijstand.
De laatste tijd leek de radio geen ontvangst meer te hebben. De zenders met de hand maar weer eens ingesteld voor NPOradio 1 t/m 4 en we hebben ook weer muziek.
Het autootje uit 2002 mag voorlopig weer blijven, alles werkt weer. Kwalitatief is het toch eigenlijk wel een heel goed ding. Nooit verwacht dat we er zo lang mee zouden rondrijden.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 maart 2023 08:15 PM
  [ # 23 ]

De originele radio vindt de zenders niet meer en de CD speler speelt niet meer en geeft de CD niet meer terug. Nou kan ik de radio wel loshalen maar de bekabeling is te kort om de radio er uit te trekken. Wat moet ik allemaal loshalen om bij de stekkers achterop de radio te komen?

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook