5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
De Astro Black Mini Cooper Seven van gezin 2d
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 februari 2024 06:39 PM
  [ # 61 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 februari 2024 09:07 PM
  [ # 62 ]
2d schreef:

Afijn, na een nachtje slapen heb ik toch besloten om niet te gaan upgraden naar een zesbak. Gezien de staat waarin de auto verkeert en de idioot lage kilometerstand denk ik dat het beter is deze origineel te houden.

Verstandige beslissing.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 26 februari 2024 06:58 AM
  [ # 63 ]
Arjan Verkade schreef:

Bij mijn C5 met automaat (mogelijk al anders dan een handbak) kan op de CC rijden en de automaat handmatig terugschakelen naar 5de of zelfs 4de versnelling zonder dat de snelheid afwijkt of dat de CC eraf gaat. Gezien het toerental zeker veranderd moet het op de snelheid ingesteld zijn.

Dat klopt inderdaad voor hedendaagse auto’s. En de snelheid wordt berekend aan de hand van input van de vier ABS-sensoren. Daarom worden die dingen ook wel wielsnelheidssensoren of zoiets genoemd.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 maart 2024 01:21 PM
  [ # 64 ]

In de categorie ‘versnellingsbakwissel-ontwijkend gedrag’ (voggen) heb ik de afgelopen avonden het interieur er maar uit gesloopt. Daar waren wat verschillende redenen voor.

Ten eerste heb ik een Helix DSP/versterker ingebouwd. De ooit geplaatste aftermarket Pioneer-luidsprekers (geen bagger) werden destijds door een losse versterker, maar inmiddels weer door de headunit zelf aangestuurd. En dat klinkt eigenlijk voor geen meter. Voor een ander project was ik op zoek naar een Focal under-seat subwoofer en deze dsp vormde daar een mooie bijvangst. En ik houd van mooie bijvangsten. Dus was de PP40 al snel voor de MINI gereserveerd.

Afijn, de BlueMusic vormt een mooie basis voor een adapter, dus tussen de twee quadlocks eerst maar eens een paar isostekkers voor de luidsprekers ge-spliced. Vervolgens de kabelboom van de dsp verlengd en via de rechter dorpel naar de kofferruimte geleid. Bij een fabrieks-hifi bevindt zich daar immers ook de dsp. Uiteraard haal je de stoelen en achterbank voor dat klusje even weg, en doe je hetzelfde met de dorpelkappen en zijpanelen achter.

En ja, dan haal je ook Sjors erbij om de vloermat nat te reinigen, maar dat geheel terzijde Cool

Voeding via de zekeringkast betrokken en na een paar luister- en instelsessies besloten dat dit een mooie low-key aanpassing is waar de auto de rest van het leven mee door mag. Ik bedoel eigenlijk te zeggen: ik haal ‘m er niet meer uit! Veel te veel gedoe.

Nu de stoelen los naast de auto stonden eindelijk ook de stekkers en bekabeling van de niet meer werkende aftermarket stoelverwarming afgeknipt. En de resterende kabels/relais/zekeringen onder de vloerbedekking vandaan getrokken. En ook de knoppen uit de spiegelbediening verwijderd en het juiste zwarte kapje zonder gaten geplaatst. Mooi.

Onder de motorkap trof ik overigens ook nog een al lang niet meer in bedrijf zijnde chinese xenon-kit. Weg ermee! Een hele zwik bekabeling, relais en één ballast in de bak. De andere ballast was al verdwenen, maar in de plaats ervan nog wel een schattig (en gelukkig inactief) muizennest gecanceld.

Het interieur zit nu weer mooi in elkaar, en bij de montage heb ik ook een tiental ontbrekende, onjuiste of defecte klemmen/clips vervangen. Zoals het heurt.

Meer klein grut: een ontbrekende schroef van de handgreep RA zorgde ervoor dat een inzittende die er tijdens een dynamische rit een greep naar deed van een koude kermis thuis kwam. Maar nu niet meer!

Tenslotte nog twee rammelende buitenspiegelkappen vastgezet met een restantje Dynamat®. Dat stukje had ik van de wielkuip linksachter verwijderd omdat het een goede passing van de bekleding in de weg zat. En alhoewel het eigenlijk al in de prullenbak beland was leek me dit een uitstekend middel om de spiegel rammelvrij te krijgen. Meer dan gelukt, je staat ervan te kijken hoe non-premium een rammelende deur klinkt. Chip Foose, bedankt!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 maart 2024 10:09 PM
  [ # 65 ]

Uiteraard bleek tijdens de proefrit het airbaglampje aan te blijven. Ook de cruise control weigerde dienst. Liet zich wel inschakelen (met werkend controlelampje) maar reageerde toch niet op commando’s.

Thuis eerst maar eens de INPA aangezwengeld en na wat gefrøbel de airbag/gordelspannermeldingen weten te wissen. Of dat ook het probleem met de tempomat oplost, daar kom ik bij een volgende rit achter.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 maart 2024 10:18 AM
  [ # 66 ]

En nee, de cruise control bleef weigerachtig!

Vanmorgen de INPA zo’n beetje uitgespeeld maar niets gevonden dat naar de cruisecontrol wijst. Alle knoppen op het stuur werken ook naar behoren. Toch de zoekmachine maar eens aangezwengeld. De forums wijzen de Hall effect sensor op de hoofdcilinder voor de koppeling aan. Nog eens denken: verrek, er bungelde links achter het dash inderdaad ergens een sensor! Deze klikte zo weer op z’n plek en ik denk dat ik daarmee dit mysterie ook wel weer getackeld heb.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook