Gefeliciteerd met de verkoop!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 10600
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Een nieuw verschijnsel met mijn cx 25 pallas ie automatic. Na een ritje zet ik hem stil in de hete zon en na een uurtje wil ik hem starten en dan wil hij niet aanslaan. De motor wordt prima rondgetrokken maar hij doet niks. Beide keren ben ik nadat ik flink heb doorgestart en hij nog niks deed onder de motorkap gaan kijken en wat draadjes en zo bekeken maar niks kunnen vinden en dan stap je na 3 minuten weer in en start nog eens en dan doet hij het als je even doorstart. Het heeft denk ik iets met dat warme weer te maken en dat hij dan zijn benzine niet aangevoerd krijgt maar ik kan er niks van bakken.
Wel in het forum vergelijkbare verschijnselen bij ,ik geloof ,een Peugeot met elektronische inspuiting gelezen.
Ik weet niet of dit erger kan worden of wat het is dus alle info is goed.
Dan is de hamvraag:
- Geen benzine of te veel benzine: Haal er na kort starten een bougie uit: Nat van de benzine, verzopen meestal doordat je injectoren lekken. Droog ? Kijk eerst naar elektrisch probleem, maar hij krijgt dan geen benzine.
- Weet je zeker dat de ontsteking het doet bij hitte?
( Bougie eruit, bougiekabel op de losse bougie, metalen deel op een massa leggen en kijken of je vonken ziet?
To err is human, not to err is divine.
Of even remmenreiniger in de inlaat spuiten.
Slaat hij aan, dan is het een brandstof probleem.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather

Totaal aantal Berichten: 27979
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat niet gewoon een BDP sensor verschijnsel? Als die geen ronddraaiende motor meet spuit die geen benzine in?
Waarschijnlijk heeft je auto nog 2 BDP sensoren, die latere 2500 motoren hadden er 1.
Relais brandstofpomp ?
Zit bij de linker koplamp.

Na een rit in de hete zon. Bobines?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dankjewel allemaal ga ermee aan de slag maar het verschijnsel doet zich alleen in die specifieke omstandigheden voor dus alleen dan kan ik wat uitproberen.
Heb wel al nieuwe hogedrukslangetjes en slangklemmetjes bij tres beau besteld want eentje lekt een beetje en het waren niet de originele dus misschien dat daar iets van dit probleem ligt.
Dit wordt iets van lange adem en maar hopen dat ik niet ergens ver weg stil kom te staan. Wel altijd gereedschap bij me.
Heb vandaag nieuwe slangetjes en klemmetjes tussen de inspuitrail en de inspuitventielen gezet. Er kwam wat benzine uitgelopen, logisch. Maar bij het starten deed hij niks, na 5 minuten doorstarten nog niks. Een paar keer gepauzeerd en dan weer lang doorstarten maar niks. Remmenreiniger in de luchtinlaat gespoten, niks. Bougies er uit en die zien er goed uit, kon de vonk niet testen want ik was alleen. En de bougies waren kurkdroog, dus geen benzine naar de cilinders. Bij een cilinder wat remmenvloeistof er in gespoten, niks.
Het is erg heet dus ik ga morgenvroeg verder.
Wel fijn nieuwe slangetjes en betere klemmetjes er op.
Bij het demonteren lopen de slangetjes en de rail leeg. Duurt heel lang voor dat weer vol is, want als je start dan gaan die injectoren niet echt vol open.
Met remmenreiniger zou hij wel wat moeten doen, maar dat zijn maar een paar slagen.
Wat je punt proberen: Pomp aan laten staan ( relais overbruggen) en de injectoren een voor een even onder spanning zetten. Maar overdrijf niet, want dan is hij verzopen. ( maar met de hoge temperaturen van vandaag verzuipt er nauwelijks iets, al die benzine verdampt).
To err is human, not to err is divine.
Dan kan ik toch ook domweg heel lang doorgaan met starten? Ik heb een extra accu die kan ik ook nog leegstarten en weer opladen.
En als ik zo een tijdje start en dan een uurtje niks doe zakt dan die benzine weer terug?
En helpt het om meer benzine in de tank te hebben?
En helpt het om op de tankvuldop te blazen? Zo heb ik ooit een solex die niet wilde starten weer aan de praat gekregen,daar zit een membraanpompje in en die kreeg de benzine in het begin niet aangezogen. Maar ja, een solex!?
Ik probeer het sowieso morgenvroeg nog als het buiten koel is.

Totaal aantal Berichten: 5524
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Bobine? Of wellicht de rotor? Ik ga ervanuit dat de Cx beide heeft? (Zelf een leek qua techniek)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

Bobine had ik al geopperd.
Remmenreiniger in een cilinder spuiten terwijl de bougie er uit is heeft natuurlijk 0,0 resultaat. Brandstof, vonk en compressie, die 3 zijn nodig.