

























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Inderdaad netjes, mooi dat je er op tijd bij was. En klopt, er werkt bij TresBeau nu iemand die zelf een carosseriebedrijf heeft gehad. Zijn ze daar weer met drie man sterk aan het werk.

























Totaal aantal Berichten: 6520
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Inmiddels weer terug van een fijne maar o zo warme trip naar Zuid-Frankrijk. Veel glas, geen airco en synthetische bekledingsstoffen, een gouden combinatie bij temperaturen van rond de 35 graden… Ter hoogte van Venlo voor de tweede keer het klokje rond zien gaan.
Geen problemen, tot op de dag van verplaatsing van onderkomen 1 naar onderkomen 2 plotseling de STOP-lamp zijn meerwaarde bewees, in combinatie met het lampje voor de motortemperatuur. De meeste koelvloeistof bleek niet langer in, maar op de motor te zitten. Buiten een wat losse slangklem kon ik niets ontdekken (en sowieso zat alles onder de troep) dus na die te hebben aangedraaid en een goeie twee liter koelvloeistof te hebben bijgevuld, besloot ik dat de laatste 40 km wel haalbaar was. Nog een geluk dat op de ochtend dat we met CX de Mont Ventoux over gingen luchtkoeling voldoende was.
Bij aankomst de boel goed schoongemaakt, zodat ik in ieder geval wat meer kans had om de oorzaak te ontdekken, als het toch niet opgelost zou zijn. En voor de zekerheid nog maar wat koelvloeistof ingeslagen. Niet overbodig, want in de loop van de vakantie (in totaal 3500 km) kon er nog eens 2 liter bij. Verder dan ‘het komt ergens uit de buurt van de waterpomp’ ben ik in het stof van de camping niet meer gekomen. Bij elke rit vervolgens het niveau in de gaten gehouden, af en toe een lapje door de motorruimte om de sporen te beperken en uiteindelijk kwamen we zonder al teveel zorgen waar we wilden zijn. Thuisgekomen bleek een lekkende waterpomp de oorzaak, dus daar komt deze week een ander voor in de plaats.
Buiten een afgebroken houdertje voor het haakje van één van de rolgordijntjes verder geen reden tot klagen. Ja, over het ontbreken van airco wellicht, maar mijn ervaring leert dat je daar in een CX toch niet zo vreselijk veel aan hebt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Twee keer klokje rond dan mag een waterpomp wel aan het eind zijn. Maar jammer dat zoiets nou net op vakantie gebeurt. Heb je voor de zomer al zo’n klimrek op de acherruit? Dat helpt wel iets tegen de zomerzon.

























Totaal aantal Berichten: 6520
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Haha nee. Maar dan maar een natte rug… Op een serie 2 kan ik het me nog voorstellen, maar zo’n stuk jaren tachtig plastic komt er bij mijn serie 1 niet op.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik geef je helijk. De eerste CX die ik kende was de bronskleurige 2000 van de vader van een vriendje, die legde al direct in 1975 zo’n ding op de ruit om op weg naar Frankrijk de vier kinderen op de achterbank voor oververhitting te beschermen. Ik vond het er toen al niet uitzien, het is toch geen Lamborghini Miura?. Ik had op mijn Prestige er hartje zomer een opliggen. Praktisch, maar op een Prestige eigenlijk geen gezicht, ook niet bij een serie 2.





























Totaal aantal Berichten: 10600
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die troep boven op de motor/ Het ziet er uit alsof je leidingwater in het koelsysteem hebt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.














Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Rolgordijntjes? Een losse ventilator en de vaart erin houden als het kan. Tijdens parkeren een scherm voor de voorruit en liefst ergens in de schaduw stoppen. Binnendoor rijden geeft vaak wat meer schaduw van bomen. Maarja, als het 30+ wordt helpt dat allemaal ook maar een beetje.
In mijn C5 zit airco maar ook dan kan het aardig warm worden als je in de zon zit of als de zon op het dashboard schijnt. Heb ooit met de eend terug uit Italië overdag geslapen en ‘s nachts gereden, zo warm was het daar
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.

























Totaal aantal Berichten: 6520
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
jantje1948 schreef:Die troep boven op de motor/ Het ziet er uit alsof je leidingwater in het koelsysteem hebt!
Zeker niet. Maar het viel mij ook op.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Volgens mij is dat echt niet te voorkomen, overkokende koelvloeistof levert vieze sporen op.

























Totaal aantal Berichten: 6520
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Blinkend nieuwe waterpomp, nieuwe slang en een poetsdoek doen wonderen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7618
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive