













Totaal aantal Berichten: 1428
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De afmetingen van de lapjes kun je nu afleiden uit het fotootje, uitgaande dat de elastieken ontspannen maar wel rechtgetrokken zijn is het wat meetkunde. De vorm in het midden lijkt mij te rusten op de elastieken tussen de linker en rechter zitting. Je ziet dan links en rechts kennelijk alleen de ijzertjes, het elastiek gaat schuil onder het smalle midden doek. Nu lijkt het me wel dat als een persoon van 100 kgr op een zitting plaatsneemt hij/ zij aardig scheef zit, zonder middenstang. Wellicht daarom al die elastieken aan de voorkant van de middenstrip. Maar het kan ook zijn dat daar geen rekening mee werd gehouden (zie checkvraag) in jouw uitvoering.
Ik heb in mijn Ami ook een opklapbank (break) maar die is heel anders. Die klapt om op het einde van de zitting en heeft een middenbalk. Zoals Bogaard77 meldt: met een karton in de rug. De foto toont een andere plek van de scharnieren en een rechte zitting (frame). Ik kijk dus hierboven vooral naar jouw foto.
Daarom als checkvraag: is jouw foto van een achterbank wel van een Dyane? Misschien eens navragen bij de Dyaneclub? De Dyane 6 commercial van mijn ouders had een klapbank die (in mijn geheugen 1975) comfortabel was met zijn tweeën achterin.
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.














Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dankje, Ja precies deze klapbank staat in het Dyane onderdelen boek 585 en 644, dus het is echt een Dyane optie.
Afmeting afleiden van fotootje kan inderdaad, maar dan nog wil ik graag weten hoe de buitenste lappen aan het binnenste lapje vastzitten














Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Inmiddels al veel heerlijke kilometers rond Stellenbosch gereden met de Dyane. Het ligt hier bezaaid met bochtige 60 en 80 km/u weggetjes waar de Dyane echt voor gemaakt is. Maar altijd ruimte voor verbetering;
De dyane loopt wat onrustig stationair en er is een jankerig geluid. Na wat dingen proberen kwam ik er achter dat het janken/kreunen van de dynamo af kwam. Wanneer ik de veldspanning lostrek is het over en loopt het motortje ook gelijkmatig. Het lijkt er dus op dat de dynamo te graag wil werken bij stationair toerental en dat hij de veldspanning de hele tijd aan het bijsturen is, wat een relatief groot en variablel vermogen vraagt van de motor. Laadspanning tijdens rijden is keurig 13-8 - 14.4 volt dus spanningsregelaar lijkt netjes afgesteld.
Mijn vraag; Herkennen jullie dit ook?
Wat is de oplossing? (of is het gewoon Frans; “Dat is nu eenmaal zo”)