Totaal aantal Berichten: 1386
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb nog niet kunnen rijden, dat zal voor zondag zijn.
Maar ik mag er niet met op de openbare weg, dat zal iets zijn voor binnen een maand.
Ik heb nog erg veel poetswerk voor de auto weg kan voor de invoerkeuring, na die keuring (mits goedgekeurd) kan die dan worden ingeschreven op het kenteken van mijn CX break (die om die reden op een oldtimer kenken is gezet)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Totaal aantal Berichten: 27985
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Ik had nog wat problemen met de stop- en knipperlichten achter, maar die zijn nu opgelost.
Ook heb ik 3 van de 4 deurvangers vervangen omdat deze niets meer deden (blijkt een gekend probleem te zijn)
De auto is verder helemaal klaar en gepoetst en staat klaar voor de keuring, echter werkt nu plots het navigatiescherm niet meer.
Weet er iemand het juiste onderdeelnummer?
Oei, jammer. Is niet altijd het scherm maar vaak de videokaart toch?
In deze X7 zat af fabriek : RADIO/NAV.SYSTEEM GEHEUGEN FLASH “RNEG”. Dat is een Harman Kardon systeem
In de veronderstelling dat dit later niet vervangen is door een ander systeem, moet je het voor dit probleem wel daarin zoeken, er is geen aparte video kaart.
Het is een oud systeem, de laatste navigatiekaarten versie voor deze systemen is versie 2018-2. De andere benamingen voor deze kaarten zijn WipNav en MyWay.
Het is wel mogelijk het om te bouwen naar een RT6, zoals onder andere HIER te lezen is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor

- CX 25 GTi Turbo 2
De C5 X7 werd ook geleverd met de NG4, die zit er bij mij in.
Die lijkt me heel anders dan de RTx uitvoeringen, geen idee of je daar ook zomaar een RT6 in kan zetten.
NG4 is een luxer systeem dan de RNEG/MyWay. Beide systemen komen bij Harman Kardon vandaan.
Voor de NG4 was enige tijd geleden nog wel een kaart-update te vinden, die iemand zelf gefabriekt had. Helemaal vlekkeloos werkte die niet, heb ik toen begrepen.
Op zich zou je ook het NG4 systeem moeten kunnen vervangen door de e-MyWay, dat is de RT6. Daarbij worden systeem en scherm vervangen.
Hoe het daarbij in detail zit met de bekabeling weet ik niet precies, maar dat is ongetwijfeld te vinden.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor

- CX 25 GTi Turbo 2
NG4 is ook dubbel din, daar moet je dan ook wat paneeltjes van een enkele din uitvoering hebben.
Navi werkt toch op een phone veel beter dan alles wat een auto van 10 jaar oud zit, dus die kaarten geloof ik wel.
Het is alleen jammer dat de audio kwaliteit wat achter blijft in vergelijk met vandaag de dag.

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Het scherm is uit zichzelf terug beginnen werken maar staat nu te licht, ik ga mij er later eens met bezig houden want er is een dringender probleem.
De ruitenwissers doen het niet!
Met moeite beweegt de ruitenwisser bestuurderszijde vanuit ruststand een 10cm op en neer of hij doet helemaal niets.
De vorige eigenaar geeft aan in het verleden een gelijkaardig probleem te hebben gehad dat vermoedelijk te maken had met geoxideerde zekeringen.
Waar zit de zekering van de wissers?

Totaal aantal Berichten: 57
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Ik heb een Linkse tekoop
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Uitlezen gaf volgende storingen:
Ik heb de linker wissermotor uit de auto gehaald en het mechanisch gedeelte open gemaakt, de wisseras zat vast, die heb ik gedemonteerd en opgezuiverd en goed ingevet.
Het electrisch gedeelte zit gelijmd en dat kreeg ik niet open, dus de motor maar terug in de wagen gemonteerd.
Echter zonder resultaat , aansturen met de lexia gaf bij een eerste poging geen resultaat, bij een 2de poging deden de wissers het gewoon.
Echter gewoon met de bedieningshendel niks…
De motor terug uit de wagen gehaald om het electrisch gedeelte toch maar open te “breken” en dat lukte.
De printplaat zit met 2 contactpennen op de motor en die waren niet zuiver, zuiver gemaakt en terug in elkaar gezet met dichtingskit en waarempel de wissers doen het.
Afwachten nu hoe ze het verder gaan doen, maar geen storing meer en aansturen met lexia gaat ook zoals het moet.