Sinds gisteren ben ik in het bezit gekomen van een mooie blauwe Xantia Millesime. Het is een 1.8 16v met 262.000 km aan ervaring. Prachtig en onbeschadigd interieur, aan de buitenkant wat tekenen van de levenservaring.
Ik heb de Xantia overgenomen van een dame via het forum die hem sinds 2012 in bezit heeft gehad. Er is op het oog erg goed voor gezorgd (en de eigenaresse was er zichtbaar erg aan gehecht). Na het uitvallen van de stuurbekrachtiging eerder dit jaar was de auto aan de straat gezet. Het vooruitzicht was de sloop, maar via een laatste poging via het forum dat te voorkomen heb ik hem opgehaald voor de sloopwaarde, met de bedoeling de Xantia op de weg te houden.
De Xantia verliest LHM via de hoofdremcilinder, waardoor de stuurbekrachtiging en de vering waren uitgevallen. Met anderhalve liter LHM kwam er weer beweging in de vering en kon de Xantia de trailer op.
Na een lange tocht van Zeeuws-Vlaanderen naar Ede de Xantia naar huis gebracht en een keer gewassen. Revisiesetje voor de hoofdremcilinder in besteld, hopelijk ergens de komende week/weken het lek verhelpen en rijden!
Mooie era-specifieke cd-speler, gemaakt van plastic bomen uit Eindhoven:
Mooi nieuw project, ik ben er blij mee.
Knappe kar.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
























Totaal aantal Berichten: 5534
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Inderdaad, nette Xantia.
Velgen staat netjes bij deze uitvoering!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Bedankt! Inderdaad best een mooie basis.
Er zit wel een deuk in het linkervoorscherm dus daar moet een nieuwe voor komen (volgens mij staat er een in de goede kleur bij Venyard, maar gisteren te krap in de tijd om even langs te rijden). En de motorkap is erg dof, maar de lak lijkt daar ook redelijk dun. Ik betwijfel of dat nog te poetsen is zonder door het blauw heen te gaan. Maar het is een auto op leeftijd en ik vind het zelf nooit zo erg als je dat een beetje kunt zien.
Knappe kar = de aanhanger
Als er een scherm ligt, dan ms ook de mo-kap, anders als het een nette xantia wordt, evt de kap laten spuiten.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Oh haha, ja die trailercombinatie is echt fantastisch. Niet van mij, maar ik mag hem gelukkig wel eens lenen
Wat leuk dat deze Xant via het forum een nieuwe kans krijgt!
Wij hadden er thuis ook een: 2000’er Millesime in Bleu Mauritius net als deze, met kenteken 86-DV-VH. 1.8i 16V, velours bekleding en nephout. De eerste auto in het gezin met airco bovendien. Fijne herinneringen aan, in de periode na het behalen van mijn rijbewijs heb ik er veel solo in gereden, ook langere ritten naar het buitenland.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ga het met plezier volgen !
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Er is inmiddels een scherm in de juiste kleur gescoord (maar nog niet opgehaald). Zaterdag ga ik aan de klus met de hoofdremcilinder, daarna hopelijk rijden!
Zaterdag werd zondag, maar de hoofdremcilinder is gerepareerd. De seal aan de kant van het rempedaal zag er zo uit:
Dat heeft geresulteerd in dit:
Maar nu: nieuw probleem. De motorkap wil niet meer open. Kabel is niet gebroken, maar de sloten komen niet los. Wat ik al heb gedaan/ geprobeerd:
- Kabel binnen verder trekken dan de hendel wil met een tang: geen effect.
- Van onder de auto gekeken: geen zicht of bereik van de sloten of kabel.
- Grille uit de motorkap gebroken: geeft geen zicht op kabel of sloten.
- Sloten in de wd 40 proberen te zetten (motorkap beetje liften, op goed geluk ruim spuiten.)
- Van binnen aan de hendel jutteren terwijl iemand anders op de motorkap drukt.
Allemaal geen effect. De enige optie die ik online kan vinden is een of allebei de koplampen opofferen en zo naar binnen gaan.
Iemand van jullie een betere suggestie?
Ooit heb ik iets gezien dat ze de knipperlicht eruit haalden en dan via die ruimte ergens bij konden, heb geen details, maar de knipper kun je eruit halen door langs de motorkap met een roerhoutje de lip in te drukken .
Dus nog even wachten met de sloophamer.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Dat is nog eens een goede tip, dat ga ik proberen, dank je!
En de kabel is t.h. van de koplamp gekoppeld, dus daar kan ie evt. ook ‘‘doormidden’’ zijn, dan denk je dat harder trekken met een tang de oplossing is, maar soms dus niet. Ga eerst rustig kijken wat er is , succes .
Kijk hier ook even !!
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231622/
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Kon het niet laten alvast te proberen. Knipperlicht is er uit. Te donker en te laat om verder nog iets te doen, hopelijk genoeg om morgen met wat licht verder te kijken.
Goed bezig ! Erg leuk om mijn auto terug te zien op het forum en zo ook de vooruitgang te lezen.
Jammer van de motorkap, heb ik zelf nooit problemen mee gehad. Soms als hij geopend moest worden door iemand anders dan kregen ze dit niet zomaar voor elkaar en ik in 1 seconde. Je zal het wel kunnen fiksen, handig ben je zeker.
Wat betreft de radio zou het alleen de slede zijn, had er eens naar laten kijken.
Ik ga je blijven volgen als je dat goed vind want inderdaad het ging/gaat mij nog steeds aan het hart.
Gr. Sonja-Aurelia