Oja, dat is een beruchte die je echt moet zoeken, het flex deel is de minste van je zorgen. Die knijpen ze er zo aan indien ze t namaken. Kijk een bij MH automotive die zit in de buurt (nijmegen) en denkt méé.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Hoe is de rest van die leiding, is die nog oké en alleen slecht op dat ene stukje?
Als dat zo is, zou je een hydrauliek bedrijf kunnen vragen of er een stukje tussenuit gehaald kan worden dat dan vervangen wordt.
Check ook eens bij Chyparse, wat kunnen zij hiermee?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Ik had ook al ingezoomd, maar kreeg het niet helder waar t euvel zit. pomp-flex is zelden het probleem, meestal het laatste stukje.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Bedankt voor de tips en het onderdeelnummer JW en bibberkip!
Hij is lek in de haakse bocht van het dunne deel van de leiding (dus aan de kant van het stuurhuis), direct naast waar hij ingeperst zit in het rubber. Daar is de leiding ook echt weg. Verder is de leiding redelijk netjes, als in: met opschuren en een beetje tectyl zou het grootste gedeelte nog wel even door kunnen denk ik (met uitzondering van die bocht dus…)
Ik heb Jan van Gompel een mailtje gestuurd (daar was ik laatst voor een voorscherm en wat ZX onderdelen), die heeft nogal wat liggen, misschien heb ik geluk. Ik werk in Almere, dus het alternatief is om na het werk even bij Chyparse langs te rijden en kijken wat zij kunnen. Er zijn dus wat opties gelukkig!
Edit: de bocht waar hij lekt is niet echt haaks zie ik nu, maar het lek zit echt een tot twee cm van de overgang naar flex.
Totaal aantal Berichten: 6222
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Een nieuwe kostte destijds 195 euro bij de dealer. Ik had toen al één van de laatsten die op voorraad waren. Als ik jou was zou ik de hele leiding laten namaken, dus met het geheel naar een hydrauliek specialist en laten namaken. Dat kon nog best eens meevallen qua kosten. Het lek zit op één van de twee beruchte plaatsen trouwens, de andere zijn de overgangen van staal naar rubber.
Totaal aantal Berichten: 5537
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Misschien bij de sloop Xantia bij Venyard de leiding eruit halen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Nog niet aan gedacht, die Xantia bij Venyard, Niet echt om de hoek voor mij, en ik vraag me af of die van de 1.8 en de 2.0 uitwisselbaar zijn. Maar het is een extra mogelijkheid om te onderzoeken!
Totaal aantal Berichten: 6222
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Een slooponderdeel is minimaal 24 jaar oud of ouder zelfs dan jouw auto… Just saying.
Het zou voor mij vooral een alternatief zijn in het geval ik geen nieuwe of een maatgemaakte zou kunnen krijgen, maar ik denk dat dat wel gaat lukken met de tips die ik tot nu toe heb gehad ![]()
Paul Z schreef:Nog niet aan gedacht, die Xantia bij Venyard, Niet echt om de hoek voor mij, en ik vraag me af of die van de 1.8 en de 2.0 uitwisselbaar zijn. Maar het is een extra mogelijkheid om te onderzoeken!
Als ik het goed heb zijn die niet identiek, mede omdat de pomp niet op precies dezelfde plek zit.
Ik zal kijken of ik het artikelnummer van een 2.0i-16V kan vinden.
Groet,
JW
Edit: Dat is inderdaad niet dezelfde, bij de 2.0i-16V met handbak zit er een leiding 4023H8 in.
Bij de AL4 uitvoering is dat artikelnummer 4023K1 dan wel 4023N0 sinds ORGA 08198.
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
De leiding is aanschaffen bij https://www.drxantia.com/index.php/en/products/hydraolic-pressure-pipes. Wordt wel in delen geleverd. Ook in Denemarken is een bedrijf die ze levert. https://autofrance.dk/
Ik heb zelf ook hetzelfde probleem gehad. Reparatie is toen gedaan door een hydrauliek bedrijf. Ik heb toen wel een cunifer leiding aangeleverd, om zo van het corrosie-probleem af te zijn.
teveel citroenen
Autofrance.dk zijn wel liefhebbers van wat ik gehoord heb, als je daar koopt heb je in ieder geval geen gezeur met importheffing. Ik ben al een tijdje van plan om een keer langs te gaan bij ze, is 3 kwartier rijden vanaf kantoor, maar het komt er steeds niet van ![]()
Totaal aantal Berichten: 3458
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
wim schreef:Reparatie is toen gedaan door een hydrauliek bedrijf. Ik heb toen wel een cunifer leiding aangeleverd, om zo van het corrosie-probleem af te zijn.
Als dit een pijp is vanaf de HD pomp, is conifeer niet aan te bevelen, in verband met de drukrimpels van de pomp. Daar kan conifeer niet goed tegen. Ik zou staal kiezen, met een coating gaat dat tenminste 20 jaar mee, net als de oude leiding.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De schokken komen van de drukregelaar, de rimpels van de pomp zijn in vergelijking daarmee kinderspel. In ‘t circuit van de stuurbekrachtiging zie ik geen drukregelaar. Een 4.5 mm cunifer leiding kan best tegen de werkdruk bij een Xantia. Voor 6.35 mm neem ik nooit cunifer, de drukvastheid neemt af met de grotere diameter.
Ik zie op de foto een 4.5mm leiding, klopt dat ?
To err is human, not to err is divine.
Bedankt weer allemaal voor de reacties en de tips.
Wat betreft de laatste vraag: eerste stuk is inderdaad 4,5, na het flexdeel is het dunner. Dat 4,5mm deel is nog keihard.
Jan van Gompel had het deel helaas niet meer liggen. Nu eerst Chyparse een berichtje gestuurd, eens kijken wat dat oplevert.

