













Totaal aantal Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb nog niet kunnen rijden, dat zal voor zondag zijn.
Maar ik mag er niet met op de openbare weg, dat zal iets zijn voor binnen een maand.
Ik heb nog erg veel poetswerk voor de auto weg kan voor de invoerkeuring, na die keuring (mits goedgekeurd) kan die dan worden ingeschreven op het kenteken van mijn CX break (die om die reden op een oldtimer kenken is gezet)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.












































Totaal aantal Berichten: 27997
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive














Totaal aantal Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik had nog wat problemen met de stop- en knipperlichten achter, maar die zijn nu opgelost.
Ook heb ik 3 van de 4 deurvangers vervangen omdat deze niets meer deden (blijkt een gekend probleem te zijn)
De auto is verder helemaal klaar en gepoetst en staat klaar voor de keuring, echter werkt nu plots het navigatiescherm niet meer.

Weet er iemand het juiste onderdeelnummer?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Oei, jammer. Is niet altijd het scherm maar vaak de videokaart toch?
In deze X7 zat af fabriek : RADIO/NAV.SYSTEEM GEHEUGEN FLASH “RNEG”. Dat is een Harman Kardon systeem
In de veronderstelling dat dit later niet vervangen is door een ander systeem, moet je het voor dit probleem wel daarin zoeken, er is geen aparte video kaart.
Het is een oud systeem, de laatste navigatiekaarten versie voor deze systemen is versie 2018-2. De andere benamingen voor deze kaarten zijn WipNav en MyWay.
Het is wel mogelijk het om te bouwen naar een RT6, zoals onder andere HIER te lezen is.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor 












































Totaal aantal Berichten: 27997
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De C5 X7 werd ook geleverd met de NG4, die zit er bij mij in. 
Die lijkt me heel anders dan de RTx uitvoeringen, geen idee of je daar ook zomaar een RT6 in kan zetten.
NG4 is een luxer systeem dan de RNEG/MyWay. Beide systemen komen bij Harman Kardon vandaan.
Voor de NG4 was enige tijd geleden nog wel een kaart-update te vinden, die iemand zelf gefabriekt had. Helemaal vlekkeloos werkte die niet, heb ik toen begrepen.
Op zich zou je ook het NG4 systeem moeten kunnen vervangen door de e-MyWay, dat is de RT6. Daarbij worden systeem en scherm vervangen. 
Hoe het daarbij in detail zit met de bekabeling weet ik niet precies, maar dat is ongetwijfeld te vinden.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor 












































Totaal aantal Berichten: 27997
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
NG4 is ook dubbel din, daar moet je dan ook wat paneeltjes van een enkele din uitvoering hebben.
Navi werkt toch op een phone veel beter dan alles wat een auto van 10 jaar oud zit, dus die kaarten geloof ik wel.
Het is alleen jammer dat de audio kwaliteit wat achter blijft in vergelijk met vandaag de dag.














Totaal aantal Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Het scherm is uit zichzelf terug beginnen werken maar staat nu te licht, ik ga mij er later eens met bezig houden want er is een dringender probleem.
De ruitenwissers doen het niet!
Met moeite beweegt de ruitenwisser bestuurderszijde vanuit ruststand een 10cm op en neer of hij doet helemaal niets.
De vorige eigenaar geeft aan in het verleden een gelijkaardig probleem te hebben gehad dat vermoedelijk te maken had met geoxideerde zekeringen.
Waar zit de zekering van de wissers?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 07-05-2017
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
Ik heb een Linkse tekoop 
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)














Totaal aantal Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Uitlezen gaf volgende storingen:

Ik heb de linker wissermotor uit de auto gehaald en het mechanisch gedeelte open gemaakt, de wisseras zat vast, die heb ik gedemonteerd en opgezuiverd en goed ingevet.
Het electrisch gedeelte zit gelijmd en dat kreeg ik niet open, dus de motor maar terug in de wagen gemonteerd.
Echter zonder resultaat , aansturen met de lexia gaf bij een eerste poging geen resultaat, bij een 2de poging deden de wissers het gewoon.
Echter gewoon met de bedieningshendel niks…
De motor terug uit de wagen gehaald om het electrisch gedeelte toch maar open te “breken” en dat lukte.
De printplaat zit met 2 contactpennen op de motor en die waren niet zuiver, zuiver gemaakt en terug in elkaar gezet met dichtingskit en waarempel de wissers doen het.
Afwachten nu hoe ze het verder gaan doen, maar geen storing meer en aansturen met lexia gaat ook zoals het moet.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.














Totaal aantal Berichten: 1389
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik rij nu enkele dagen rond met deze Tourer en ik moet zeggen dat de auto mij buitengewoon goed ligt, de klik is er van de eerste meters.
Bij de PH2 had ik dit niet , in tegendeel die viel enorm tegen qua rijden, komende uit een CX en Xantia.
Nu kan ik als verstokt CX rijder (tot voor een jaar heb ik meer dan 30j lang dagelijks CX gereden) deze qua rijden naast de CX kan zetten…
Ondertussen ben ik er achter dat de vering constant is de zachte modus zit, maw de middenbol zowel voor als achter word niet uitgeschakeld als dat zou moeten.
De vering in sportstand zetten gaat wel en de melding dat de wagen in sportstand gaat na het indrukken van de knop komt op gewoon op het scherm, echter is er geen verschil in de vering.
Uitlezen met lexia geeft enkel foutcode U2005, met lexia heb ik ook de stugheidsregelaars (voor + achter) getest, tijdens deze testfase moet de vering van zacht naar hard schakelen en andersom.
Dat gebeurd dus niet.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.












































Totaal aantal Berichten: 27997
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik herken hetzelfde, toen ik nog dagelijks een Xsara reed wel eens een paar keer in een C5 ph1 gereden, o.a. een 2.0 Automaat Exclusive en een V6 met handbak. Zeker toen ik even in de V6 kon rijden had ik mijn CX al, maar wist mij niet te overtuigen.
Later kwam de C5 X7 op de markt en heb bij de introductie in een 2.2. HDi Exclusive handbak Tourer gereden. 
Dat sprak mij direct veel meer aan en dacht toen al dat zou ooit wel eens een daily driver kunnen worden.
Tussendoor nog eens met een jong gebruikte (20k op de teller) een proefrit gemaakt, een berline Exclusive met 1.6 THP handbak. Hele mooie auto maar de motor vond ik niet overtuigend zeker niet met de toen al bekende THP problemen.
Uiteindelijk is de 3.0 HDi op mijn pad gekomen, dat blijft voor mij een top auto.
Overigens zijn er ook mensen die een X7 hebben gekocht en dat beviel niet en zijn weer terug gegaan naar de oude C5, meestal een ph2. Dus het kan ook andersom 


Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 07-05-2017
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
dat pad ga ik bewandelen… X7 kan mij niet bekoren dus ga als mijn PH1 er weer fris bij staat weer terug switchen… de X7 komt dus te koop 2.0-16v exclusive met hydro
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)












































Totaal aantal Berichten: 27997
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben toch even benieuwd, waarom vind je de ph1 fijner dan de X7?

 
            



