Totaal aantal Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De startmotor hoort inderdaad op een pasbus.
Zit die er nog?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Die startmotoren zijn absoluut identiek.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Maar zit die pasbus nog op z’n plek?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Wat bedoelen jullie met een pasbus?
Is dat het uitstekende deel in een van de gaten van de startmotor of zit er iets bij de motor of de bak?
Ik mot zeggen ik ben het nog nooit eerder tegengekomen.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Dat is een bus die om een bout zit die valt voor de helft in beide delen b.v carter en versnellingsbak of carter en startmotor zodat beide delen gecentreerd gemonteerd worden.
Meestal blijft hij in 1 deel zitten.
Groet
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Ok ik ga een dezer dagen kijken of er een pasbus op zit…
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.
Totaal aantal Berichten: 9601
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die pasbus zorgt voor de juiste uitlijning van de startmotor ten opzichte van het koppelingshuis, lees starterkrans.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 411
Geregistreerd: 17-03-2006
- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
De pasbus heb ik gevonden maar er is geen sprake van dat de startmotor op 2 manieren zou passen
Hij past maar op 1 manier met drie bevestigingsgaten. Wat ik wel ontdekt heb is dat ik twee verschillende typen startmotoren heb. De 2 nieuwste met een duidelijk langere neus en de originele ( van de defecte motor) die een duidelijk kortere neus heeft, dat scheelt een paar centimeter.
Ik vermoed dat er het volgende gebeurt; de beide nieuwe typen schieten voorbij de starterkrans en draaien dan vrij rond.
Hij schiet als het ware de starterkrans voorbij en draait dan in het luchtledige.
De oude startmotor waarvan het rondsel niet meer goed liep heb ik gangbaar geemaakt en die gaan we volgende week plaatsen. Kijken of het dan in orde is.
Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

