Totaal aantal Berichten: 3914
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat weet ik dus niet zeker…. was benieuwd.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7091
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben er nog niet uit precies welke jaren het waren met hogedruk hydraulisch, maar in 84 zaten ze er in ieder geval niet meer in, en in 78 zaten ze er in ieder geval nog niet in…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 9407
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Is maar 1 of twee jaar geleverd.
Was niet eens een optie,zat er standaard in bij een prestige( schakelbak) limosine weet ik niet of die dat ook heeft gehad.
En ik meen 80 /81 dat dat de jaren zijn dat ie geleverd is.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Kunstenvliegwerk schreef:Prachtverhaal Untitled; ik zou bijna…!
Even voor mijn beeld van het verbruik, is het een handbak of automaat?
Groet en veel plezier
Doe het maar het is geweldig ik geniet nog elke rit.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 128
- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Even een update. We zijn bijna een jaar verder sinds de aanschaf van de prestige, dus tijd voor de APK:
Lijstje:
1 fuseekogel
1 Ashoes
Wiellagers gesteld.
Erg overzichtelijk. Verder heeft de oliesensor het begeven, heb ik zonder benzine gestaan vanwege een kapotte vlotter (en onoplettendheid van mijzelf
.
En natuurlijk heb ik ook nog Vems laten inbouwen, maar dat beschouw ik als een investering en heb ik een set Michelins op alfa lichtmetaal aangeschaft voor dagelijks gebruik.
We hebben ruim 14000 km gereden met de cx, waaronder ruim 2000 km op en neer naar Oostenrijk in de winter. Al met al een uitstekend eerste cx-jaar!
Totaal aantal Berichten: 3914
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klinkt goed ! op een kleinigheidje na dus lekker genieten !
wat voor velgen heb je gemonteerd ? 15 inch ? foto ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Ja, 15” redelijk standaard Alfa lichtmetaal, voor met spacers. Ik zal binnenkort ff een fotootje plaatsen.
Welke alfa velgen heb je, ik heb er de 164 V6 type 1 onder liggen nu, met 6mm spacers voor. Verder ook nog een klein randje van de remklauw afgeslepen. Rijdt goed, en de Vredestein sportrac 5 hebben van een afstand ook een beetje een idee van een ouder profiel , hoewel het een pas ontwikkelde band is.
Verder is je verbruik gedaald met de vems en hoeveel.
Goede raad is voorraad
- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Zoals in het topic van Sans-Pareil al genoemd, heb ik na enkele jaren stalling de cx bij Van der Laan gebracht om te laten beoordelen. Als alles qua carrosserie nog een beetje ok is, ben ik van plan er een nagelopen turbo 2 blok in te plaatsen (met VEMS) en een TD2 bak. De motor heb ik via een advertentie op dit onvolprezen forum af kunnen halen (veel dank Willem!). En de bak zoek ik nog. Ondertussen verzamel ik alvast wat spullen voor het blok, zoals een aangepast vliegwiel van CX Basis en andere onderdelen. Streven is zo’n 250 pk. Koppeling zal ook wat aanpassing vragen waarschijnlijk. Maar goed, eerst even afwachten hoe de eerste inspectie straks uitpakt…
- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Kleine update: de prestige wacht in Abbenes tot ‘ie aan de beurt is voor nadere inspectie. Ondertussen verzamel ik alvast wat spullen voor de upgrade naar een turbo 2 blok. Het blok zelf is er, dat laat ik helemaal nakijken. Er is ook een vliegwiel van CX Basis met gaten erin voor de timing door de VEMS. En ik heb vrijdag met Sans-Pareil twee (hij wil er zelf ook een) trd turbo 2 bakken opgehaald bij Van Gompel in Eindhoven. Dus dat is geregeld. Eigenlijk wil ik gelijk een Quaife limited slip differentieel monteren, maar die moeten we per vijf bestellen in Engeland. Er zijn nu drie geïnteresseerden, dus hopelijk gaan we er wel komen. Schijnt erg prettig te zijn op een cx met turbo.
Totaal aantal Berichten: 28018
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Untitled schreef:Eigenlijk wil ik gelijk een Quaife limited slip differentieel monteren, maar die moeten we per vijf bestellen in Engeland. Er zijn nu drie geïnteresseerden, dus hopelijk gaan we er wel komen. Schijnt erg prettig te zijn op een cx met turbo.
Ik snap wat een LSD doet, maar wat voegt het op een CX Turbo met standaard vermogen of laten we zeggen tot 200 PK toe?
Met moderne banden kan je het vermogen prima kwijt.
Ga je richting die 300+ PK dan geloof ik wel dat het een ander verhaal wordt.
- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar begrijp van Sans-Pareil dat het bij hem heel veel verschil maakte. De prestige zal zeker niet zover gepusht worden qua vermogen. Eerder iets boven de 200 dan richting de 300. Maar de hoeveelheid koppel van cx turbo’s is zelfs origineel al vrij groot en ik kan me voorstellen dat een lsd dan zeker bij regen echt helpt. En al s ik toch een motorwissel doe, kan ik het beter gelijk goed doen.
Dit zegt de google AI erover als ik vraag vanaf welk vermogen een lsd zin heeft voor een voorwielaangedreven auto:
“Vanaf 150-200+ pk: Bij dit vermogen (en vaak bijbehorend hoger koppel) begin je de grenzen van een standaard open differentieel te voelen, zeker bij sportief rijden of in de regen.
Veel koppel: Zelfs met minder pk’s, als een auto veel koppel heeft (bijvoorbeeld 230 Nm+), kan een LSD al helpen om de kracht effectiever op de weg te krijgen.
Sportief rijden: Bij voorwielaandrijving in snelle bochten, waar het binnenste wiel grip kan verliezen en gaat spinnen.
Slechte weersomstandigheden: In de regen of op losse ondergrond (modder, gravel) zorgt een LSD voor aanzienlijk betere tractie dan een open diff.“
Misschien is het overdreven, maar het is mooie techniek en een beetje traction control heeft wel z’n charme.
Bij de bocht uit accelereren (zal met je rijstijl te maken hebben
), op smalle landweggetjes met 1 wiel in de berm, bij regen of gladheid.
Dat zijn momenten waar ik met regelmaat merk dat het beter kan (ook met moderne banden).
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik zal helaas geen LSD aanschaffen: met mijn auto en het bijbehorende vermogen is dat absoluut niet relevant.
Maar ik vind het wel een mooie ontwikkeling en volg het hier graag ![]()
(ik zal al blij zijn als ik ooit een moderne ontsteking kan klussen op m’n wagen).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 28018
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Untitled schreef:Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar begrijp van Sans-Pareil dat het bij hem heel veel verschil maakte. De prestige zal zeker niet zover gepusht worden qua vermogen. Eerder iets boven de 200 dan richting de 300. Maar de hoeveelheid koppel van cx turbo’s is zelfs origineel al vrij groot en ik kan me voorstellen dat een lsd dan zeker bij regen echt helpt. En al s ik toch een motorwissel doe, kan ik het beter gelijk goed doen.
Dit zegt de google AI erover als ik vraag vanaf welk vermogen een lsd zin heeft voor een voorwielaangedreven auto:
“Vanaf 150-200+ pk: Bij dit vermogen (en vaak bijbehorend hoger koppel) begin je de grenzen van een standaard open differentieel te voelen, zeker bij sportief rijden of in de regen.
Veel koppel: Zelfs met minder pk’s, als een auto veel koppel heeft (bijvoorbeeld 230 Nm+), kan een LSD al helpen om de kracht effectiever op de weg te krijgen.
Sportief rijden: Bij voorwielaandrijving in snelle bochten, waar het binnenste wiel grip kan verliezen en gaat spinnen.
Slechte weersomstandigheden: In de regen of op losse ondergrond (modder, gravel) zorgt een LSD voor aanzienlijk betere tractie dan een open diff.“
Misschien is het overdreven, maar het is mooie techniek en een beetje traction control heeft wel z’n charme.
Het is ook zeker mooie techniek en natuurlijk mooi om erin te zetten als je toch bezig ben.
Het zou natuurlijk leuk zijn als er genoeg liefhebbers te vinden zijn om de inkoop te kunnen doen, dan ben ik zeker benieuwd hoe het hier zich gaat ontwikkelen in dit topic.
Wat ik zelf wel zie dat er nu een nieuwe generatie CX rijders in een CX stapt. Ik merk ook dat het dan vaak hun eerste of eerste serieuzere klassieker is. Die zijn vaak de wilde haren net een beetje kwijt en zullen niet zo snel in de gravel, modder en liefst ook niet in de regen rijden. Die zullen niet zo snel op zoek zijn naar de voordelen van een LSD, als je geen Turbo koopt dan heeft het sowieso niet zoveel zin. Het enige wat ik probeer te zeggen, het is naar mijn idee een kleine doelgroep die hier naar op zoek is en bereid is de aankoop en al het bijbehorende werk te doen. Betekend niet dat je moet opgeven ![]()