Totaal aantal Berichten: 128
- CX 25 Prestige
- Overig Subaru Outback
Ja, het wordt misschien wel lastig om nog twee geïnteresseerden te vinden. Maar ik geef de hoop nog niet op ![]()
Totaal aantal Berichten: 7091
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Arjan Verkade schreef:Het is ook zeker mooie techniek en natuurlijk mooi om erin te zetten als je toch bezig ben.
Het zou natuurlijk leuk zijn als er genoeg liefhebbers te vinden zijn om de inkoop te kunnen doen, dan ben ik zeker benieuwd hoe het hier zich gaat ontwikkelen in dit topic.
Wat ik zelf wel zie dat er nu een nieuwe generatie CX rijders in een CX stapt. Ik merk ook dat het dan vaak hun eerste of eerste serieuzere klassieker is. Die zijn vaak de wilde haren net een beetje kwijt en zullen niet zo snel in de gravel, modder en liefst ook niet in de regen rijden. Die zullen niet zo snel op zoek zijn naar de voordelen van een LSD, als je geen Turbo koopt dan heeft het sowieso niet zoveel zin. Het enige wat ik probeer te zeggen, het is naar mijn idee een kleine doelgroep die hier naar op zoek is en bereid is de aankoop en al het bijbehorende werk te doen. Betekend niet dat je moet opgeven
Er zijn 200 sets turbo 16 inch velgen verkocht. Die zullen toch wel onder gtit’s zijn gegaan en ze zijn niet bepaald goedkoop. De volgende serie is in produktie. Je ziet ook steeds meer dat er een programeerbare ECU in de CX’en zit die je tegenkomt, dat betekent flinke investeringen, bijna altijd een flinke vermogens en koppeltoename. Zelfs als dat je doel gewoon restauratie en van het LMM gezeik af zijn, is een ECU installatie vermogen/koppel toename, tenzij je turbodruk expres lager gaat maken dan af fabriek.
Je zou dus zeggen dat er wel wat gtit liefhebbers met geld zijn. Die rijden vermoedelijk wat minder met hun gtit’s maar doen het wel voor hun plezier, en vrijwel geen van die auto’s trekt lekker in een rechte lijn op bij flink gasgeven. Zelfs een standaard gtit profiteert flink van een LSD, diegene met ECU aanpassingen nog veel meer.
Het is wel moeilijk om uit te drukken hoe groot het verschil is. In mijn 270pk iteratie was de CX best wel… interessant bij hard optrekken. Goed in de richting te houden, maar je moest er wel voor werken. In de 340pk iteratie met de Quaife: Weg. Je kon een dutje doen tijdens voluit optrekken.
In ieder geval denk ik dus zeker dat de gegadigden voor de Quaife’s er zijn. Er zijn gewoon meer mensen die geld over hebben voor hun CX hobby. Ze vinden is, zoals altijd, een ander verhaal.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 28018
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk dat er ook zeker genoeg CX rijders zijn met een budget een goede CX is inmiddels ook een stuk duurder, de vraag is alleen of ze hier naar op zoek zijn. Ik schat in dat er veel rustige rijders tussen zitten.
De Turbo replica wielen kosten idd ook geld, maar die lossen ook direct aantal problemen op en later heb je gewoon betaalbare banden. Die redenatie is net even anders naar mijn idee.
Goed ik denk zeker als je meer binnen heel Europa gaat zoeken dat er nog wel 2 te vinden gaan zijn. Wellicht is het een idee om het bij diverse buitenlandse (CX) Clubs aan te bieden. Misschien kunnen ze via hun clubblad of maillinglist onder de aandacht brengen.