Totaal aantal Berichten: 7089
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Helaas zijn kats en uitstoot voorzieningen nooit bedoeld om een auto beter te laten rijden. Rood raken doet een gti t onder fabrieksinstellingen zowiezo niet, voor zover het metertje uberhaubt iets zegt wat met de werkelijkheid te maken heeft.
Iig kan je de bout in de wastegate tot de bodem indraaien, dat geeft je iets meer turbodruk (wel merkbaar meestal). In mijn ervaringen op 662 en 666 kan die helemaal tot op de bodem zonder negatieve gevolgen.
Dit soort geneuzel is wel een beetje waarom ik het originele injectie en ontstekingssysteem er eigenlijk altijd uit wil hebben en vervangen door een modern, programeerbaar, alternatief waar je beide inzicht heb in wat ie aan het doen is en het kan veranderen.
Oh, en zulke dingen als voltage compensatie zodat je mengsel niet afhankelijk is van of je koplampen of ruitenwisser aan staat vind ik ook wel een fijn idee.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 62
- CX 25 GTi Turbo 2
Ja, een moderner type motormanagement en verwijdering van de kat moet ik misschien ooit eens overwegen voor de toekomst. Maar voorlopig - en voor zover mogelijk - wil ik hem nog zo origineel mogelijk houden. Bedankt alvast voor de tips.