Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Nope… spijtig genoeg niet. Formaat moet 1 kg zijn in een vastgevezen houder, gemakkelijk bereikbaar in het interieur.
Dat idee van vastmaken aan de voorkant onderaan de passagiersstoel vind ik wel OK. Maar ik moet eens goed nakijken of er wel voldoende plaats is voor bevestiging van de houder en of je dan ook de hendel van de stoelverstelling nog kan bedienen.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Korte update: de CX staat nu min of meer klaar bij CQS om naar de technische controle te rijden. Maar (zucht) bij TC op afspraak pas plaats op 25 mei. Daarna moet de CX via verzekering nog kentekenplaten krijgen. Hopelijk geraakt alles nog klaar tegen mijn eerste uitstapje met een Youngtimer rally op 11 juni!
Mijn geduld wordt op de proef gesteld…
Daarnaast bij testrijden nog een extra puntje naar boven gekomen: uit de achterbrug komt een licht kloppend geluid bij het rijden over oneffenheden (of gewoon over de soms erbarmelijk slechte staat van de Belgische wegen). En dit steekt feller de kop op bij rechts afdraaien.
Ik heb CQS gevraagd specifiek ernaar te kijken naast het Diravi probleempje. Want beide punten vreten toch aan het voor het overige zalige rijgedrag.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Eindelijk is de CX gekeurd en ingeschreven. Zweven maar…
Ik heb een eerste korte road trip gemaakt voorbije zondag en verliep gesmeerd.
Volgende zondag nog een youngtimer rallye meerijden. Nadien toch nog een uitlijning laten maken om Diravi beter te kunnen laten afstellen, want die is nog niet zoals het hoort. Ook de motor heeft nog wat last van lichte haperingen bij constant toerental en dit is nog niet beter na één tankbeurt met additief voor injectorenreiniging. Dat zullen we ook nog verder laten onderzoeken.
Hierbij wat sfeerfoto’s van de kleine road trip.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Twee kleine euvels die inmiddels verholpen zijn:
Het kloppende geluid uit de omgeving van de achterbrug werd veroorzaakt door de uitlaat die ergens tegenaan kwam bij het naar rechts draaien. Blijkbaar was één van de ophangingspunten van die uitlaat verkeerd gemonteerd.
Bij het kiezen van de achteruitversnelling bleek de pook nogal wat te trillen. Dit lag aan een verkeerd gemonteerde motorsteun waar de achteruitversnelling tegenaan kwam.
CQS heeft telkens wel wat moeten zoeken, maar uiteindelijk eenvoudig opgelost.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Uit dit salon wil je eigenlijk aan het einde van de rit gewoon niet uitstappen! Zalige rijervaring!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leder ziet er goed uit
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
sjieken bak, veel plezier ermee. Additief injectorenreiniger zal misschien niet volstaan, het beste zou wel een ultrasone reiniging met gelijkstelling van de vier injectoren op een testbank? Of ontsteking kan ook wel een verdachte zijn?
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De welbekende hik van de 2500 (Turbo) motoren is een bekend iets, dat kan van alles zijn. Of combi van zaken, soms is dat lang zoeken.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Ook bekend bij 25 ie en GTi? Of alleen turbo’s?
Ik zou bij een event misschien eens moeten proberen meerijden met een GTi T2 die perfect in orde is om te kunnen vergelijken.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Arjan Verkade schreef:Leder ziet er goed uit
Ja, mooi patina, geen beschadiging. Misschien zijn de zetels ooit al wel eens opnieuw geverfd, want hoofdsteunen zien er iets matter uit.
Zitting van bestuurderszetel zal ik wel eens opnieuw moeten laten vullen. Is dat materiaal nog te vinden of redelijk universeel?
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Voorbije zondag een Youngtimer rally gereden, in totaal zo’n 500 km. Knappe route in het zuiden van België met korte stukjes over de Franse grens… De CX heeft zich perfect voorbeeldig gedragen, ondanks dat het de hele dag rond de 33°C was. Het was een leuk gevarieerd deelnemersveld, maar onder de 150 deelnemers slechts één enkele andere Citroën, een heel mooie CX GTi Turbo van ‘85. Die had spijtig genoeg pech, met een koppeling die het begaf…
Na deze lange rit ben ik er wel nog meer van overtuigd dat er iets moet gebeuren aan het ‘hikken’ van de motor en het afstellen van de diravi. Morgen gaat hij terug voor analyse naar CQS: eerst uitlijnen en dan zien we wel verder.
Maar zelfs met die kleine akkefietjes: wat een zalige rijervaring!
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Kleine update van aanpassingen, gedaan door CQS:
- trillende snelheidsmeter verholpen
- linker koplampglas kwam los van behuizing, is nu gerepareerd
- ruitenwisser motor gekuist en geolied, komt nu terug naar nulpunt
en het belangrijkste:
- uitlijning gedaan en Diravi bijgesteld: nu rijdt de CX op de autostrade als een trein op rails. Perfect zoals het moet!
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2
Dag allen,
Ik heb een kleine ‘cosmetische’ vraag: weet er iemand waar en of er nog rode boegiekabels te vinden zijn voor de GTi Turbo II kat M25/667? Blijkbaar moeilijk te vinden?
Rode bougicord kabels vinden (nieuw) is een uitdaging. Af en toe vind je ze nog wel hoor.
Je kan ze ook zelf maken: er zijn websites die rode bougiekabel verkopen in de juiste diameter.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023
- CX 25 GTi Turbo 2