4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
CX GTi Turbo 2 ‘87 - rode bougiekabels?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 april 2023 03:20 PM
  [ # 46 ]

RE is een 20 RE, zover ik weet nooit met kat geleverd.
Of bedoel je een CX 25 RI, kale uitvoering van een 25 IE welke niet in Nederland geleverd is.

Profiel  
 
Gepost: 10 april 2023 05:01 PM
  [ # 47 ]

Zal wel 25RI zijn, het leer was achteraf ingebouwd als ook de ombouw naar de Amerikaanse versie zoals zijlichtjes en automatische directionele knipperlicht schakeling. Verder als GTI met ABS en ingebouwde airco.

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 april 2023 07:33 PM
  [ # 48 ]

Het is hier aftellen…  binnen een paar dagen staat de CX voor mijn deur clap

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 april 2023 07:51 PM
  [ # 49 ]
Arjan Verkade schreef:

Overigens heb ik nooit echt het verschil gevoeld tussen een T2 met of zonder kat.

Ik heb inmiddels toevallig op het internet een technische fiche gevonden met prestaties van de Duitse GTi T2 met Kat en 156 pk.  Daar spreken ze van een topsnelheid van 215 km/u (staat inderdaad ook zo vermeld op het Duitse inschrijvingsbewijs) en een acceleratie van o-100 km/u van 9,2 sec.  Van dat laatste verschoot ik toch wel wat.  Dat komt overeen met de acceleratieprestaties van de gewone GTi zonder turbo… en is dus op papier toch een pak minder vlot dan de 7,8 sec. van de T2 zonder kat met 169 pk.

Nu ja, niet het belangrijkste van de rijervaring.  Is sowieso ook met Kat al vlot genoeg.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 april 2023 09:11 PM
  [ # 50 ]

Die bronnen zijn niet allemaal gelijk. En 0-60 Miles per hour is niet hetzelfde als 0-100 km/h.
Voor T2 met kat zie ik ook vaak iets van 8,7 naar 100.
Voor GTi meestal 9.7

Ik zou me er niet al teveel zorgen over maken. 0-100 zegt niet alles, dat doe je nooit. Tussensprints is wat anders, door het koppel van de turbo gaat dat gewoon vlot. Bij 150 km/h heb je nog steeds duw in de rug.

Bovendien de gehele rijervaring van een turbo is gewoon anders dan een GTi en mits de juiste originele uitlaat eronder zit klinkt de turbo ook erg mooi. Het onderstel is ook aangepast en helt veel minder over in bochten en blijft toch comfortabel.

Om het verschil tussen T2 met en zonder kat echt goed te zien zou je ze beide eens op dezelfde rollerbank moeten zetten.

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 23 april 2023 09:38 PM
  [ # 51 ]

Ja, ik volg je hoor, Arjan.
Cijfers die ik vond zijn wel degelijk km/u, geen miles.  Maar inderdaad, tussenacceleraties en koppelgevoel zullen heel anders liggen dan bij de gewone GTi. 

En gelukkig is de CX beleving veel meer dan dat Wink

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 april 2023 08:27 PM
  [ # 52 ]

Ik heb hem! dance
De Duitse verkoper was zo sympathiek om hem zelf helemaal naar België te rijden.

Afbeelding Bijlagen
CX_GTi_Turbo_2_-_6c.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 april 2023 08:28 PM
  [ # 53 ]

Heb moeite met foto’s uploaden, hier nog eentje

Afbeelding Bijlagen
CX_GTi_Turbo_2_-_7c.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 27 april 2023 08:28 PM
  [ # 54 ]

... en nummertje 3.

Afbeelding Bijlagen
CX_GTi_Turbo_2_-_8c.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 april 2023 09:32 PM
  [ # 55 ]
Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 april 2023 06:58 PM
  [ # 56 ]

Bedankt!
Op foto ziet die er nagenoeg perfect uit, maar als je wat dichterbij kijkt, zijn er heel wat verbeteringspuntjes…  maar dat kan natuurlijk ook niet anders voor een ongerestaureerd exemplaar van 36 jaar oud Wink

Eerst laat ik ze technisch volledig in orde brengen om er met een gerust hart van te kunnen genieten.  En dan neem ik rustig de tijd om hier en daar wat cosmetisch bij te werken.

Profiel  
 
Jefke Daffodil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 05-03-2023

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 29 april 2023 07:03 PM
  [ # 57 ]

Een vraagje, vooral voor de Belgische CX-rijders hier: waar hebben jullie die wettelijk verplichte lelijke brandblusser in het interieur steken?  Zoals bij veel moderne wagens op de binnenbekleding rechts vooraan, aan de voeten van de passagier?  Of kan die ergens anders?  Heb ooit al wel wagens gezien waar die iets minder opvallend vooraan aan het frame van de passagierszetel is bevestigd, maar kan dit bij de CX serie 2?

Of is er een ‘truukje’ om die op één of andere manier in het interieur te bevestigen om enkel de technische controle te doorstaan en daarna ‘weg ermee’? cheese

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 april 2023 07:31 PM
  [ # 58 ]

Voor tegen de stoel aan
Mooie plek voor een blusser

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 30 april 2023 08:29 PM
  [ # 59 ]

https://www.knac.nl/product/fss-100-brandblusser/
Klein en meer voordelen.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43020
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 30 april 2023 08:34 PM
  [ # 60 ]

En mag die blusser ook voor de Belgische horrorkeuring?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook