Totaal aantal Berichten: 3882
- CX 2200
- CX 2200
Dank Maarten,
Je had naar je vrouw moeten luisteren! Het was ontzettend leuk! Super georganiseerd ook.
- CX 2200
- CX 2200
Sinds de raid heeft mijn CX regelmatig kleine toertjes gemaakt maar eind vorig jaar was het APK tijd. En daar had ik geen tijd voor, de Espace mocht eerst. Dus even geschorst. Helaas is ze nu boos en heb ik niet meer voldoende laadstroom. Raar want er zit een gereviseerde dynamo in. Lastig ook want door de airco is de dynamo niet echt lekker bereikbaar. Zo te zien is hij wel van onderen redelijk makkelijk bereikbaar. Klopt dit of moet ik toch van boven een en ander gaan uitbouwen? Nou is dat evt ook een optie aangezien ik ook de waterpomp wil gaan vervangen.
Enfin, we hebben weer wat te doen…
Totaal aantal Berichten: 28030
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zit je aircopomp op dezelfde plek zoals origineel bij een 2500 GTi?
Volgens mij is het dan prima te doen vanaf bovenaf. Als je toch je waterpomp wil vervangen is tegelijk denk ik een prima optie gezien je dan maar 1x met de v-snaren hoeft te klooien. Als de leeftijd daarvan niet bekend is zou ik overwegen er ook nieuwe v-snaren op te zetten.
- CX 2200
- CX 2200
Hij zit (zo goed als) op de originele plek. Maar de condensor zit achter de radiateur dus ik kan daar iig niet veel ruimte meer. Snaren zijn nieuw. Ik zal dan beginnen van boven. Wel alvast de boel op bokken zetten zodat evt van onder af de mogelijkheid open blijft.
Zit de condensor daar echt, of is het een verschrijving?
Hij zit bij mijn weten altijd vóór de radiateur, daarmee wordt ‘ie dan maximaal gekoeld door de rijwind en de fan.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 28030
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
woutersmits schreef:Hij zit (zo goed als) op de originele plek. Maar de condensor zit achter de radiateur dus ik kan daar iig niet veel ruimte meer. Snaren zijn nieuw. Ik zal dan beginnen van boven. Wel alvast de boel op bokken zetten zodat evt van onder af de mogelijkheid open blijft.
Ja zo zou ik het ook doen, je weet nooit of je een keer iets van onderen moet doen. En het werkt ook fijner als de CX niet helemaal plat op de grond ligt.
- CX 2200
- CX 2200
JW schreef:Zit de condensor daar echt, of is het een verschrijving?
Hij zit bij mijn weten altijd vóór de radiateur, daarmee wordt ‘ie dan maximaal gekoeld door de rijwind en de fan.Groet,
JW
Geen verschrijving. Ze hebben dat bewust gedaan zodat de motor de max koeling krijgt. En de moderne condensor heeft een veel hogere capaciteit dan het originele ding dus het systeem werkt nog steeds prima.