Totaal aantal Berichten: 11988
- Xantia TD SX
Wanneer precies weet ik nog niet, maar van zo’n 5-liter Kroon blik ga ik binnenkort een volle bestellen om grotendeels in het blok van de 1602 leeg te gooien. Het restant zal waarschijnlijk wel ergens in één of twee 1-liter ‘navulblikken’ kunnen verdwijnen en dan heb ik zo’n 5-liter blik over. Ik zal ‘t voor je in de gaten houden ![]()
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ah super. Inderdaad, zo’n 5 liter olieblik. Die zoek ik. Is geen (al te grote) haast bij
))
Als je ‘m leeg hebt: laat maar weten. Als je wilt mag je ‘m opsturen. (tegen vergoeding verzendkosten natuurlijk) In welke provincie ben je woonachtig?
Details kunnen we dan wel via PB afhandelen.
Totaal aantal Berichten: 11988
- Xantia TD SX
Beurtjesgebeuren in volle gang. Luchtfilter, kleppen stellen (2 van de 8 een heel klein beetje nagesteld, allemaal weer net niks), contactpuntjes controleren & verdeler schoonmaken, voorste wiellagers nastellen: check. Morgen, als alles normaal verloopt, olie + filter, remvloeistof en koelvloeistof nog even verversen. Maandag even achter twee bandjes aan en dan daarbij meteen even controle van de sporing in laten plannen. En als dat allemaal gerweest is, is-ie in principe weer bijgewerkt.
Daarna wil ik eigenlijk ook eindelijk nog wel een keer achter een setje koplampen en een verse rechter buitenspiegel aan. Van de eerste dampt de zilverlaag op het glas en van de laatste is het spiegelgebeuren aan serieuze slijtage onderhevig (zilverlaag versleten).
En dat was het dan wel weer zo’n beetje.
Die wiellagers moet ik wel even in de gaten houden, ze lijken wat te vlot ruimer te worden. Het is goed mogelijk dat daar voor de keuring nog een setje nieuwe aan gespendeerd moet worden. Maar ze zijn verder niet lawaaiig of anderszins rauw, dus het kan ook zijn dat ze sinds de laatste keer vers vet wat meer gesetteld zijn dan voorzien (= niet eerst strak genoeg aangetrokken voor ze op hun normale spanning te zetten). We merken het wel, die lagers zijn niet duur en ook niet al te moeilijk om te vervangen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!