Totaal aantal Berichten: 25928
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volledig Self supporting!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 765
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
CitroenAZU schreef:
@jmmj
Jouw CX 2200 is overigens de eerste CX die ik ooit echt heb willen kopen destijds van Tom.
Geweldige wagen alleen was het een project en die had ik toen (en nu nog steeds) al zat
Ik heb je voiture gezien afgelopen weekend, wat een fantastische wagen en kleur! Bijzonder te horen dat je Laivert ooit hebt willen kopen van Tom en je hebt wel gelijk gehad qua project ... na 13 jaar, 200 las-uren, een totale body off restauratie, hoop ik dat ze deze zomer of najaar eindelijk weer rij-waardig zal gaan worden!

Totaal aantal Berichten: 3889
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
CitroenAZU schreef:AC430 Brun Roquebrun
Zoals de mijne origineel hoort te zijn dus! Mooi hoor. Wie weet komt dat ook ooit weer op mijn exemplaar.
Totaal aantal Berichten: 7923
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- CX 2200 Super
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
- 2CV AZ
graddus schreef:Is dat niet gewoon een typetje van wijlen Wim de Bie?
Hahaha, ja, uit Ter Weksel
Totaal aantal Berichten: 7923
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- CX 2200 Super
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
- 2CV AZ
graddus schreef:Is dat niet gewoon een typetje van wijlen Wim de Bie?
Hahaha, ja, uit Ter Weksel
Totaal aantal Berichten: 7923
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- CX 2200 Super
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
- 2CV AZ
@jmmj prachtig zeg ben benieuwd, hoop em eens in het echt te zien dan!
@wouter, gaaf dat die van jou ook ooit AC430 was.
Ik ben overigens nog op zoek naar zo’n rond aluminium blikkie met de kleurcode AC430 erop. De mijne is helaas van het schutbord gevallen en zoek. Popnagel was doorgerot. Iemand enig ID of die nog ergens te krijgen zijn ergens. Ik ben zo’n nerd die dat erg fijn vind als ie er gewoon op zit…:-)
jmmj schreef:CitroenAZU schreef:
@jmmj
Jouw CX 2200 is overigens de eerste CX die ik ooit echt heb willen kopen destijds van Tom.
Geweldige wagen alleen was het een project en die had ik toen (en nu nog steeds) al zatIk heb je voiture gezien afgelopen weekend, wat een fantastische wagen en kleur! Bijzonder te horen dat je Laivert ooit hebt willen kopen van Tom en je hebt wel gelijk gehad qua project ... na 13 jaar, 200 las-uren, een totale body off restauratie, hoop ik dat ze deze zomer of najaar eindelijk weer rij-waardig zal gaan worden!
Doe ons een lol Jacco en update je topic effe met wat mooie foto’s!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 02-04-2006
- Traction Avant 11BL
- HY Camper
- ID/DS DS20 halfautomaat
Probeer der franzose. Daar heb ik voor mijn ds het goede kleurcode plaatje met succes besteld, was ac095. Aanvulling:Heb net nog even gekeken naar mijn bestelling. Die code kan ik nog wel vinden op hun site. Jouw code helaas niet.
Totaal aantal Berichten: 7923
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- CX 2200 Super
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
- 2CV AZ
Evengoed bedankt!
Inmiddels bij de CX ook alle koelwaterslangen uit voorzorg vervangen, kleppen gesteld en verse olie.
Op CItroClassica ook nog een afsluitbare tankdop gevonden en gemonteerd.
Daar ook kunnen zien welke beugel ik mistte onder de kap die de verdeelkap beschermd (voor als je je reservewiel eruit haalt).
Ik wist toen ik deze beugel zag, dat ik zo’n beugel nog NOS had liggen tussen mijn onderdelen. Inmiddels ook gevonden en gemonteerd.
Ook vond ik vorige maand in Frankrijk nog een metalen afdekplaat (NOS) die onder de achterbumper hoort te zitten. Die kerel had er twee dus voor de zekerheid de andere voor reserve ook maar meegenomen. Die er binnenkort ook maar eens op knutselen.
Verder vond ik op zolder nog een paar van die CX Moondisc wieldoppen.
Ik vind dat eigenlijk de mooiste dop voor een CX maar ik vind die lullige kleine wieldopjes die er nu opzitten eigenlijk ook wel leuk omdat het zo vreemd staat op een CX, dus ik weet nog niet wat ik ga doen.
Wat ik nu heb is een soort droog/jankend/zeurend geluid vanuit linksvoor thv de bak/aandrijfas. Het is niet toerental afhankelijk, speelt zowel op als de auto rijdt en in de versnelling staat, maar ook met ingetrapte koppeling bij uitrollen tussen de 20 en 50 km/u. Gas los of gas erop maakt niet uit.
Iemand een ID?
IMG_3111 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_3113 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_3125 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_3633 by CitroenAZU, on Flickr
DSC_8527 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4286 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4289 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4295 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4309 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4313 by CitroenAZU, on Flickr
_IMG4113 by CitroenAZU, on Flickr
Wat een gave foto met al die bussen, waar is dat precies?
Dat gezeur/gejank: dat zou zomaar eens een wiellager kunnen zijn.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7923
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- CX 2200 Super
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
- 2CV AZ
Dat is bij de RET remise op de Sluisjesdijk in Rotterdam. Daar was gisteren een kleine ouwe bussen meeting.
Bedankt voor je suggestie, maar een wiellager denk ik niet, het geluid komt meer uit de richting van de bak.
Ga voor de ‘lullige’ wieldopjes op deze CX. Lekker basic. De moondisks zou ik eerder verwachten op glimmende pallas CXen.
Balen dat de CX geluiden gaat maken maar dat zal ook op te lossen zijn.
Als geluid niet snelheidsafhankelijk is en niet veranderd zou dat niet met de motor te maken hebben?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43818
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Voor je iets met de bak gaat doen: spuit de ashoezen aan de wiel- en bakzijde even in met vet of wd40 en ga dan ff rijden..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7923
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- CX 2200 Super
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
- 2CV AZ
Ja dat is een goeie, dat kan ik sowieso wel even doen. Zelf dacht ik misschien nog de aandrijving van de kabel van de snelheidsmeter, weet niet hoe dat bij de CX zit maar bij een eend is dat zo’n wormwieltje…?
@Bull Frog; Ja maar de grote Moondisc doppen horen eigenlijk onder de 2200 volgens de brochure… De Pallas had andere wieldoppen…met een zwarte ster erop…
Totaal aantal Berichten: 1464
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Martijn, ik zou gaan voor de blinkende grote wieldeksels en de kleintjes goed beschermd bewaren voor “later”. Voor “later” als je de grote verloren of (een keer) beu bent ![]()
Ook wel fijn dat je de koelwaterslangen hebt vervangen, gezien het scheurtje erin ben je de koelslang panne voor en dat rijdt lekker relaxed.
Mooie foto met de DAF’s en de carrosserie bouwers van Beneluxe herkomst. Mooie nostalgie van de stoere stadsbussen. Niet alleen van de RET maar ook de BBA had deze.
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.

